Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa
Tegen 2030 zullen gepensioneerde ambtenaren 60% van al het pensioengeld krijgen hoewel ze amper 30% van het aantal gepensioneerden zullen zijn.Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat hier niks tegen gedaan zal worden.
|
Er wordt al iets aan gedaan. Mijn generatie moet langer werken en zal minder pensioen trekken. In mijn geval is het minstens 8 jaar langer en minstens 200 euro pensioen minder en vermoedelijk nog veel langer werken en minder pensioen trekken door m'n gemengde loopbaan. Ik kan dan ook echt niet begrijpen hoe die gore babyboomers zo worden uit de wind gezet. Er is maar één manier om zulke grove onrechtvaardigheid recht te zetten en dat is door de ambtenarenpensioenen van de babyboomers met 25% te verlagen.
Ik hoef niet hetzelfde te krijgen als de collega's die ik vandaag nog veel vroeger en met meer centen op pensioen zie gaan want het is niet eerlijk tegenover de mensen in mijn omgeving die geen ambtenaar zijn. Daar schuilt ook onrecht in. Maar dat één generatie zo de hakbijl weet te ontwijken kan er echt niet in. Wat hebben die ooit ingeleverd ? De indexsprongen van Dehaene werken nog steeds door. De crisisbelasting van Dehaene betalen we ook nog steeds. En als ik dan kijk wat die hebben uitgestoken waar ik nu werk wordt het helemaal te gortig. Er is dan ook geen enkel redelijk argument om dit op zo'n manier te laten gebeuren. Dus ik zal elke regering of politieke partij daarop beoordelen. En ik hoop dat mijn hele generatie tot dat inzicht zal komen.