Los bericht bekijken
Oud 3 juli 2017, 15:27   #40487
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.685
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rotterdammer Bekijk bericht
Ik heb helemaal niets tegen Duitsers, ik woon er al bijna twintig jaar met veel plezier. Maar waarom zou het zo jammer zijn, dat het Duitse element in Danzig niet meer zo evident is? Afgezien dat er wel degelijk een paar Duitsers zijn blijven hangen en de architectuur nog altijd een heel erg Noord-Duits karakter met Nederlandse elementen bezit, is de stad in de laatste eeuwen altijd tweetalig geweest (Pools en Duits). De verdrijving van de Duitsers is een treurige zaak en zoiets mag in Europa nooit meer gebeuren. De meesten zijn naar het westen gevlucht en hebben na de oorlog een welvarend nieuw bestaan in het Wirtschaftswunderland Bondsrepubliek Duitsland gevonden. Ik zou voor Danzig/Gdansk geen nieuwe wereldoorlog meer willen beginnen....
Kwaad wordt vaak met kwaad bestreden, dat is naar mijn mening ongewenst. Het verdrijven van Duitsers uit Silezië zonder enige vorm van compensatie was onjuist. Ook het herhaaldelijk platbombarderen van Dresden was onjuist. Het is kwaad met kwaad vergelden. Dat is moreel onjuist. Vooral die Engelsen en Russen toonden een ongekende wraakzucht in en met Duitsland. De Engelsen zijn trouwens ook de uitvinders van de concentratiekampen en niet de nazi's, gelukkig zijn we dadelijk verlost van die hooligans na de brexit. Hopelijk komt er geen deal.

http://www.bertvanvondel.nl/engelse-...pen-1899-1902/
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 3 juli 2017 om 15:43.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden