vervolg.... en de oorspronkelijke studie van de Universiteit Delaware is ook gemakkelijk te vinden via Wiki referte:
This represents an estimated value to the utilities
of up to $4,000 per year per car. (3)
(3)
Citaat:
https://www.sciencedaily.com/release...1203133532.htm
Car Prototype Generates Electricity, And Cash
Date:
December 9, 2007
Source:
University of Delaware
Summary:
The price of oil nearly reached $100 a barrel recently, but a new prototype vehicle demonstrates how the cost of the black stuff could become a concern of the past. The system enables vehicles to not only run on electricity alone, but also to generate revenue by storing and providing electricity for utilities. The technology -- known as V2G, for vehicle-to-grid--lets electricity flow from the car's battery to power lines and back.
|
up to $4,000
pro car per jaar is veel geld als men weet dat de ~stroomprijs in de USA zowat 1/3 is van de ~stroomprijs in Europa.
Daarvoor, en voor het milieu, kan men gerust een eenmalige federale US premie van $ 7500 geven aan de eigenaars van E-wagens. Wat ze (voorlopig) ook nog krijgen hé Maddox.
In bepaalde landen in Europa zijn ze namelijk heel gierig. Het heeft niet veel gescheeld of Duitsland wou zelfs geen premie geven aan E-wagens, jeweetwel de Duitse voornamelijk fossiele auto-industrie die miljarden winsten maakt met onder andere sjoemeldiesels en lak heeft aan Europese emissienormen, stond op hun achterpoten...
Het compromis was dat het enkel telde voor wagens onder de 60k, want de dure Tesla mocht niet teveel marktaandeel afpikken van hun dure fossiele wagens en hun dure hybride wagens. Tis maar dat je een beetje de gang van zaken weet in enkele hypocriete Europese landen...
In USA steken ze zulke "sjoemelmanagers" in den bak...
http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=48
uit:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=236132