[quote=Nietzsche;8596630]Niet 'mogelijkerwijze'.
Genoeg genetische onderzoeken die laten zien dat de Europese joden allemaal een gemeenschappelijke lijn hebben in het Midden-Oosten (daar waar Israël nu zit).
[\QUOTE]
Ik heb iets anders gelezen, maar ik wil daar geen punt van maken aangezien het compleet irrelevant is. Daarenboven kan men hetzelfde zeggen van de Palestijnen
Citaat:
Verder lijk ook jij voorbij te gaan aan het punt dat Israël is gesticht als veilige thuishaven voor de joden.
|
Als dat zo zou zijn heeft men wel een slechte plaats uitgekozen. Daarenboven vind ik het argument weinig steek houden. Alsof de Joden achtervolgt worden in andere landen. Dat is niet zo. Dat zijn romantische voordelen. Er is geen jodenvervolging per definitie. Dat is een kwestie van actie reactie en in een verleden religieuze vooroordelen. Men kan dat stimuleren of ongedaan maken. Een eeuwig slachtoffer complex is een deel van het probleem. Het zorgt ervoor dat men de eigen misdaden niet eens als dusdanig kan herkennen. We hebben ook geen verheven zich uitverkoren achtende volkeren nodig. Dat wekt afkeer aan de ene kant en onderdanige gehoorzaamheid (slavernij) aan de andere kant. Geen van beiden zijn nastrevenswaardig. Laten we beter uitgaan van gelijkheid tussen naties zoals de VN poogt te doen.