Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske
Juist ja.
Voor mijn avondlessen volwassenonderwijs betaalde ik 240 euro voor één jaar.
Mensen met een werkloosheidsuitkering enz. betalen 48 euro.
Werknemers krijgen dat terugbetaald van de werkgever, en krijgen voor die lesuren ook nog kredieturen bij hun werkgever (wie is hier de profiteur?).
Ik denk dat ik zowat de enige ben die volle pot betaalde.
|
Ik heb de bedragen van de werkloosheidsuitkering opgezocht. Er is natuurlijk wat veranderd sinds mijn tijd. De degressie gaat in verschillende fases, iemand die een goed loon had, kan gedurende het eerste jaar werkloosheid tot 1688 € stempelgeld krijgen. Daarna wordt het steeds minder en komt er onderscheid tussen werklozen met en zonder gezinslast en samenwonenden en alleenstaanden.
Een alleenstaande krijgt dan nog 39,69 € per dag (6 dagen per week). In een goede maand zoals maart komt dat neer op 1071,6 € per maand, in een korte maand als februari op 952,5 per maand. Nochtans is de huishuur in maart even hoog als in februari.
In uw voorbeeld van het volwassenenonderwijs wijst u er op dat werknemers het geld van het onderwijs volledig terugbetaald krijgen van hun werkgever en dat ze ook nog kredieturen krijgen.
Werklozen betalen in uw voorbeeld 48 € en krijgen niets terug op geen enkele manier.