![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat het enorm cliché zijn maar op het einde van mijn geld schiet er in de meeste gevallen nog een halve maand over.
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ja, zolang wij vrijwilligerswerk doen met hart en ziel omdat we niet kunnen aanzien dat mensen verkommeren omdat de overheid / staat / ziekenfondsen / zorg en weet ik veel te gierig zijn om het bestaande personeel voor hun job fatsoenlijk te betalen en omdat ze te gierig zijn om bijkomend personeel daarvoor aan te werven aan een fatsoenlijke pree en de rusthuizen en ziekenhuizen en OCMW-diensten liever laat aanmodderen met vrijwilligers, zolang komt er natuurlijk geen betere zorg! Denk eens aan een organisatie als Samana, een enorme organisatie die ongelooflijk veel werk verzet en volledig uit vrijwilligers bestaat! De meeste zijn gepensioneerden maar er zijn ook werklozen bij. Maar ja, het is gemakkelijker op werklozen te kappen dan uw ogen open te trekken en te zien wat er werkelijk aan de hand is!
![]() |
![]() |
#283 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is absoluut niet waar!
![]() |
#284 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
PS bij mijn weten betekent 'behoud van je uitkering' dat je de hoge uitkering die je hebt bij de start van de opleiding, gedurende gans die periode op het zelfde niveau behouden blijft. Dus geen verlaging na x maanden werkloosheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | ||
|
![]() Citaat:
En die kopen nog altijd heel wat producten van Belgische werkgevers en Belgische handelaars. Neem alle uitkeringstrekkers hun uitkering maar eens af, en kijk even welke gevolgen dat heeft voor de economie. Citaat:
Enerzijds door massa-immigratie en anderzijds door het verhuizen van hun productie naar het buitenland. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 13 maart 2018 om 11:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het eten is veel te zout en de groenten moet men bij veel hoofdschotels gaan zoeken. 't Zijn trouwens haast altijd bonen of worteltjes.
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens u zegt zelf dat uw kinderen een onbezoldigde opleiding gevolgd hebben??? En ik heb flink mijn botten afgedraaid op dat stage-bureautje waar ik de werkgever geen frank kostte maar wel op de laatste dag de vraag kreeg of ik IN HET ZWART voor hen wilde blijven werken! Nu gij!
![]() |
![]() |
#290 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals 100 keer gezegd - lees eindelijk iemand anders zijn posts eens volledig te lezen - ik werd werkloos door politieke omstandigheden, ik heb me kapot gesolliciteerd, ik heb een cursus met stage gedaan, ik heb interims onder mijn capaciteiten aangenomen en op jobs waar ik wel volgens de juiste job description werkte, ook hoger gekwalificeerd werk gedaan (niet alleen op die stageplaats).
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 13 maart 2018 om 11:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het toch zelf allemaal meegemaakt zeker!
![]() |
![]() |
#293 | |
|
![]() Citaat:
Een universitaire opleiding is onbetaald. Pas later vanaf dat ge een 'phd' doet is er aan uw 'opleiding' soms een loon verbonden. En onder die opleiding moet ge verstaan 'studiewerk verrichten waarvan de resultaten ten dienste staan van de unief, wetenschap, of industrie'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gisteren nog bij een klant gehoord dat hun poetsvrouw die met dienstencheques wekelijks veel uren kwam er na de periode dat ze voldoende dagen had om ook te doppen er zodanig de brui aan gaf met als reden expres afgedankt te kunnen worden.
En dat is gelukt. Nu kan ze jaren gaan doppen. Het is overal zo momenteel. En er zijn hier een serieus pak buitenlanders poetsvrouwen op die manier bezig. Allemaal met hetzelfde doel. Voldoende dagen om daarna te kunnen doppen. Lang leve de dienstencheques.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 13 maart 2018 om 12:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat véél mensen dat kunnen maar het zou best een gangbare oplossing kunnen zijn.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Banneling
|
![]() Ik begrijp dit niet. De economie draait in overdrive. De lonen stijgen. Dit is ofwel een teken dat je te weinig werkt of te veel uitgeeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je het als alleenstaande met 900 pm niet kan redden, ben je een loser die zijn prioriteiten niet op orde heeft (uitzonderingen daargelaten, bijvoorbeeld mensen die echt pech in hun leven hebben gehad). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
|
![]() Citaat:
Voor mijn avondlessen volwassenonderwijs betaalde ik 240 euro voor één jaar. Mensen met een werkloosheidsuitkering enz. betalen 48 euro. Werknemers krijgen dat terugbetaald van de werkgever, en krijgen voor die lesuren ook nog kredieturen bij hun werkgever (wie is hier de profiteur?). Ik denk dat ik zowat de enige ben die volle pot betaalde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik voel me niet geroepen en ben ook niet bevoegd om oude mensen (buiten m'n ouders ofzo) te verzorgen. Laatst gewijzigd door Guinevere : 13 maart 2018 om 16:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Banneling
|
![]() Stopt met dop trekken en ge doet wat ge wilt.
|
![]() |
![]() |