Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske
Denkt gij dat alle werknemers van IMEC de Nederlandse taal beheersen?
Het gaat er niet over of dit een vereiste is voor de job. De werkgever mag eisen dat de werknemer de taal beheerst. Maar de overheid mag die voorwaarde niet opleggen aan een werknemer van een privébedrijf. Dat druist in tegen de grondwet.
|
De ICAO (International Civil Aviation Organization) is een agentshap van de verenigde naties en die legt aan elke overheid een programma op die de veiligheid van het burgerluchtverkeer moet garanderen, waaronder de kennis van het Engels als algemene taal voor communicatie.
Dat gaat dus nog een stap verder dan enkel de lokale overheid.
https://mobilit.belgium.be/nl/luchtv...ge_proficiency
(FOD mobiliteit site)
Citaat:
Als een piloot gebruik maakt van de officiële radio-telefonie frequenties (ATC/Flight Information), dient deze taalvaardigheid te bewijzen in de taal die door deze dienst gehanteerd wordt. Dit in overeenstemming met EASA Air Crew Regulations PART-FCL.055, inzake “Language Proficiency”. De taal voor officiële radio-communicatie in het Belgisch luchtruim is Engels.
If a pilot uses official radio-telephony frequencies (ATC/FIS), he/she must demonstrate language proficiency on the pilot license, in the appropriate language used by the corresponding air traffic service. This in accordance with EASA PART-FCL.055. The language used for official radio communication in Belgian air space is English.
De regels die gelden in het Belgische luchtruim, alsook de voorwaarden voor de vergunningen, uitgereikt door het DGLV en de voorwaarden voor het aanvaarden van buitenlandse taalvaardigheidscertificaten en taalvaardigheidstesten afgenomen door Belgische taalcentra (LAB, of Language Assessment Body), zijn beschreven in het procedure handboek Language Proficiency (PDF, 4.82 MB).
|
https://www.tvcn.nl/nl/blog/2017/3/3...luchtvaart-is/
Citaat:
Nagenoeg alle van de 185 lidstaten van de ICAO hadden geen probleem met het Engels als standaard, behalve drie grote luchthavens: Charles de Gaulle in Frankrijk, en Ottawa International en Montreal-Dorval International, beide in Canada. Mede omdat deze drie hubs uitsluitend wilden communiceren in het Frans, heeft de ICAO moeten besluiten dat er daadwerkelijk een wet op schrift werd gesteld.
|