![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 21 april 2018 om 20:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de Vlaamse Onafhankelijkheid de verdere verfransing van de Vlaamse Rand kan stoppen. Dan pas zullen de Franstaligen aanvaarden dat enkel het Nederlands de officiële taal van Vlaanderen is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
|
![]() Citaat:
Het gaat er niet over of dit een vereiste is voor de job. De werkgever mag eisen dat de werknemer de taal beheerst. Maar de overheid mag die voorwaarde niet opleggen aan een werknemer van een privébedrijf. Dat druist in tegen de grondwet. Laatst gewijzigd door pajoske : 21 april 2018 om 21:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
|
![]() Citaat:
Die Hollander die een bouwaanvraag in Zuid-Frankrijk doet zal dat ook in de Franse taal doen. Maar de Fransen gaan nooit eisen dat die Hollander de Franse taal beheerst als voorwaarde om een bouwvergunning te krijgen. PS toen mijn oudste in het buitenland ging werken heeft men daar ook niet naar zijn taalkennis gevraagd. De werkvergunning werd natuurlijk (door vertegenwoordigers) in de officiële plaatselijke taal aangevraagd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat gaat dus nog een stap verder dan enkel de lokale overheid. https://mobilit.belgium.be/nl/luchtv...ge_proficiency (FOD mobiliteit site) Citaat:
Citaat:
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 21 april 2018 om 23:06. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga eens voor barsten in plaats van steeds te plooien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs de weg politie in hartje Vlaanderen spreekt braafjes Frans tegen Fransen. Ik stond er naast en luisterde er naar nog niet zo lang geleden ![]() Of de politie in Duitsland of Frankrijk U zal antwoorden in het Nederlands betwijfel ik sterk. Buigen of barsten zal het zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#349 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Amerikontjes hebben hun eigen slang enni alleen in 't militaire gebruik van de luchtvaart taal. Ooit dat ginder met "eigen mond vol tanden eerst" meegemaakt.
![]() |
![]() |
#352 |
|
![]() Je veralgemeent weer.... Dat er een hoop lafaards en nestvervuilers bij de Nederlandstaligen zitten is een feit. Ik laat mij en mijn taal in mijn taalgebied respecteren, (zoals ik dat respecteer elders) en ik heb al geschreven hoe daarop gereageerd wordt. Een bijna 200-jerige geschiedenis van Franstalige overheersing veeg je niet zomaar weg, dat moet je toch ook duidelijk zijn. Internationaal halen de media hun informatie voornamelijk van de Franstalige vlaamshatende imperialistische pers, die alle Vlamingen als taal-extremisten afschilderen en de Vlamingen die voor hun taal opkomen als nazi. Dit zou je ook moeten weten voor je met simplistische 'oplossingen' afkomt.
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 22 april 2018 om 10:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
|
![]() Citaat:
Voor sommige Franstaligen klopt dat echter wel, maar voor de meeste niet, zeker niet in de rand, en dat is ook Vlaanderen. Ik ervaar dat elke dag hier.
![]() |
![]() |
#355 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoor zelfs regelmatig Vlamingen onder elkaar bezig. Dan bestellen ze in het Frans terwijl het winkelmeisje soms zelf al eens Vlaamse is. Soms vraag ik ze dan op de man af waarom ze eigenlijk in het Frans willen bestellen.Ze bekijken me dan altijd wat verveeld want ze worden betrapt ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 april 2018 om 11:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#360 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou een Fransman die in Vlaanderen met een taxi wil rondrijden dan ook niet moeten bewijzen dat hij Nederlands kent? |
|
![]() |
![]() |