Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune
Het is heel simpel , we zitten met een regering die in snel tempo en zonder na te denken de voordelen van het ambtenarenstatuut met 1 pennetrek wegneemt, onder het mom van "in de fameuze privé" hebben ze dat niet, deze regering vergeet echter consequent te zijn en aan de ambtenaren in ruil de zaken te geven die ze wel hebben in "de fameuze privé".....en dat zijn er heel wat.........ze zullen vlug genoeg achter hun fouten komen.....want op de ambtenarenwerkvloer(en daar ben ik onderdeel van) klinken dan ook de tegenmaatregelen die ambtenaren gaan nemen luider en luider.......ze gaan nog spijt krijgen onze overgetalenteerde, overbetaalde en allesbeterwetende politici.....en dan heb ik het nog niet over het vinden van nieuwe kandidaat ambtenaren, je zou wel knater moeten zijn om nog voor een job bij de overheid te kiezen terwijl je in de privé zoveel beter verloond en extra legale voordelen in de schoot geworpen krijgt.......thuis heb ik mijn oudste zoon al kunnen weghouden van de overheid(hij wou naar defensie gaan) en nu na 5 jaar is gebleken dat mijn advies aan hem het beste was dat ik hem kon geven......hij komt nu al maanden naar huis met een hoger nettoloon als het mijne(werkt nog maar 5 jaar, vaste nacht bij een bakker) , een groepsverzekering om U tegen te zeggen......gratis eten en drinken op het werk.........ben heel blij voor mijn zoon uiteraard, maar het bevestigt nogmaals hoe ver ambtenaren zijn achtergesteld, en ik spreek niet van horen zeggen maar van met eigen ogen te zien en te vergelijken met mijn situatie als ambtenaar...wetende wat ik nu weet, zou deze jongen niet meer terug te vinden zijn in de ambtenarij....
|
Dat is ook waar natuurlijk. Als je de ambtenaren hun voordelen afpakt dan moet je ze ook de voordelen van de privé geven.
Iedereen gelijk voor de wet.