![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#661 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dat de nva lekker weegt op de beslissingen van deze regering. Meer zelfs dan hetgeen we zouden mogen verwachten, verkiezingsgewijs. En dat vind ik leuk.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#662 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat stelsel van die ziektedagen was er ter compensatie omdat de staat voor haar werknemers niet is aangesloten bij een kas voor sociale zekerheid. Zij zouden dit niet nodig hebben omdat de staat zich zelf verzekert. Ambtenaren komen door dat systeem dan ook nooit op invaliditeit te vallen, ze hebben recht op X aantal ziektedagen per jaar en wanneer die opgenomen zijn mogen ze de ziektedagen van vorige jaren, die nog niet opgebruikt zijn, overdragen. Pas wanneer die allemaal zijn opgebruikt komt de ambtenaar, niet op invaliditeit zoals in de privé maar, wordt hij op pensioen gesteld. Door slechts die ene wijziging door te voeren trekt ge heel het systeem uit zijn evenwicht. Ik denk alleen dat er zich nog niet veel ambtenaren van bewust zijn anders had het land nu reeds plat gelegen. Ik kan dat dus geen goede maatregel vinden van het N-VA maar eerder ene van een stel kippen zonder kop. Laatst gewijzigd door Garry : 12 augustus 2018 om 13:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#663 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#664 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ene neemt het in stukjes de andere in zijn geheel. Volgens mij precies hetzelfde. En precies dat is wat er nu gaat gebeuren. In plaats van hun ziekteverlof op te sparen gaan ze het nu opnemen tijdens hun carrière. Uw neus Schoof. Af en toe wat verder denken dan uw neus lang is.Prsoonlijk zou ik dat dan weer leuk vinden ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 augustus 2018 om 13:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#665 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#666 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 augustus 2018 om 14:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#667 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och, elk voordeel heeft zijn nadeel, en elk nadeel zijn voordeel. Maar als men het spel niet meer eerlijk speelt, en afkomt met "en als we niet meer mogen foefelen langs die kant, dan gaan we het doen langs de andere kant", waar zijn we dan mee bezig, en vooral waar gaat het eindigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#668 |
Gouverneur
|
![]() Dat is met alles zo waar de politiek beslist; Neem nu het dossier opvolging F16. De experten van de luchtmacht zijn ingenieurs-piloten(meestal luchtvaartingenieurs)....zij zijn het best geplaatst om de technische materie te ontleden, kostprijsberekening, kwaliteit enz enz van de toestellen te beoordelen. Wat gebeurt in ons land, politiekers snauwen deze experten af, zeggen hun dat ze niks in de pap te brokken hebben en zich te schikken hebben naar hetgeen de poltici gaan aankopen. 2 vliegtuigfabrikanten hebben de volledige procedure gevolgd en alle mogelijke technische documentatie over hun toestellen overgemaakt; De Fransen hebben niks overgemaakt en zeggen dat we met het technisch gedeelte van het toestel geen zaken hebben, er mocht alleen ene vrouweljik journalisteke van VTM eens meevliegen met een Rafale........raad eens wat België gaat kopen..............de Rafale, een kat in een zak die alleen door Frankrijk en India aangekocht werd, maar het toestel waar ganse Navo gaat op vliegen.....en uit de testen het best naar voor komt nl F35, dat gaan onze fameuze privé-politici-burgers naast zich neerleggen, en dan spreek ik nog niet van de rechtszaken die Lockheed Martin en BAE gaan inspannen tegen onze staat........tja, wat baten kaars en bril ,als de politieken uil niet zienen wil.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#669 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#670 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het ongelofelijk dat iemand die gezond is recht heeft op ziekteverlof die hij zelf kan "opsparen". Een echte aberratie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#671 |
Gouverneur
|
![]() Ik vind het ongelofelijk dat iemand uit de privé die op zijn werk afgedankt is, dop krijgt en nog een aanvulling van het vorig werk, onbeperkt aantal aangeboden jobs weigert, ook al kan hij in zjin nieuwe job meer verdienen dan met de dop en de aanvulling van ex firma, oa door een combinatie van ziekte op te nemen, ziekenfonds.........Een echte aberratie.....die fameuze privésector toch ,bijzonder slecht geplaatst om anderen met het vingertje te wijzen....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#672 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen gelijk voor de wet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#673 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die gezond is heeft helemaal geen recht op ziekteverlof. Enkel iemand die ziek is heeft recht op ziekteverlof. Het is een arts die in eer en geweten beslist of U wel dan niet bekwaam bent om te werken. Wie daar niet mee akkoord is kan moet zich maar wenden tot de orde der geneesheren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#674 |
Gouverneur
|
![]() Dat is gesproken zie, en dan nu graag met terugwerkende kracht de opstart van een groepsverzekering zodat het verlies aan ambtenarenpensioen ingedekt is, en graag nog voor mijn laatste jaren een salariswagen met tankkaart onbeperkt tanken, maaltijdcheque's en een volwaardige 13de maand. Oh ja voor ik het vergeet, ook het nieuw ziektesysteem aanpassen aan de privé, dat wil zeggen nadat men 14 dagen terug aan het werk is na ziekte, en men valt opnieuw ziek terug de eerste 14 of 30 dagen(arbeider of bediende) terug aan de volle 100% van het loon. Ik ga er nogal op vooruit gaan, wie had dat durven denken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#675 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken er veel die een bedrijfswagen hebben en geen meter rijden voor het werk. Nog straffer ik ken iemand die 3 op de 5 dagen thuis werkt maar toch iedere 4 jaar een dikke nieuwe bak mag gaan kiezen. Tel maar eens uit op het einde van je carrière hoeveel je daar mee hebt bespaard. Dat is meer dan een huis. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 augustus 2018 om 15:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#676 |
Gouverneur
|
![]() [quote=fred vanhove;8777856]Om nog maar te zwijgen over al diegenen die een bedrijfswagen met tankkaart hebben en gratis internet abonnement. Koop maar eens een nieuwe auto...afschrijving verzekering onderhoud benzine en belasting. Dat is al meer dan een halve maandwedde.[/QUOD
Wat de privéburgers vergeten die salariswagen en maaltijdcheque's krijgen is dat dit iets is in ruil voor een loonsverhoging; Natuurlijk op een loon worden sociale lasten afgehouden oa voor het pensioen. Bij salariswagens en maaltijdcheque's niet , gevolg, pensioen berekening gebeurt op een lager loon. Dwz, resulteert in een lager pensioen, en laat het nu juist die mensen zijn die moord en brand schreeuwen dat een gewone ambtenaar wat meer pensioen heerft , ah ja, die ambtenaar heeft wel op alles afgedragen voor pensioen, die privé burgers toch, zo selectief in hun verontwaardiging....niet met deze jongen hoor, ik dien ze van antwoord, allez , nu de volgende die tegen mijn schenen komt stampen..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#677 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=graaf de bethune;8777862]
Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 augustus 2018 om 15:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#678 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Door de band in mijn bedrijf als iemand drie keer op een jaar ziek is en er is twijfel of reden dat het niet echt ziek is wordt die ontslagen. Op de ontslagbrief wordt er natuurlijk van ziekte niet gesproken. Ik moet zeggen dat het de laatste jaren niet meer nodig is geweest. In 2014 of 15 heb ik in één lading 4 of 5 van zulke mensen ontslagen. Toen de wet veranderde en arbeiders kregen dezelfde voorwaarden als het bediendenstatuut. Sindsdien zijn er geen problemen meer op dat gebied. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#679 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gaan ze gewoon thuis blijven dan of zo? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#680 |
Gouverneur
|
![]() Het bestaat nochtans hoor, ambtenaren die aan 100% presteren, ik ben er zo één. En het mooie is dat al mijn werkdaden volledig geregistreerd zijn , met audio en tijdsopnames, want sommige van die zaken kunnen door rechtbank opgevraagd worden. Trouwens, indien ik maar aan 80% zou presteren, zou dat bepaalde mensen hun leven in gevaar kunnen brengen, en het systeem zou ontegensprekelijk aantonen dat ik de noodroep van iemand niet heb behandeld en zonder deftige uitleg word ik ontslagen....dus, presteren aan 100%, en 12-uren shiften wel te verstaan, zo wel dag als nacht, week en feestdagen....nu gij....trouwens al enkele "fameuze privéburgers" als collega's gekregen, de meesten zijn na gemiddeld 3.5 jaar weg, kunnen het tempo en intensiteit niet aan, ze werden trouwens door andere privéburgers wijsgemaakt dat de overheid het paradijs en de hemel is voor ambtenaren........
|
![]() |
![]() |