Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2018, 11:44   #661
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Akkoord, maar dan moeten ze alles gelijk schakelen met de privé.

Het zijn niet de ambtenaren die dat systeem van ziektedagen hebben uitgevonden maar wel de staat die dat systeem van zelfverzekering heeft ingevoerd omdat het voor haar interessanter uit kwam.

Dus, ga staan zagen tegen uwe N-VA dat ze maar half werk gedaan hebben, dat ze niet één ding van het systeem moeten veranderen maar dat ze ook de daaraan gekoppelde zaken moeten veranderen. Dan moet de staat zich, juist zoals de privé, maar aansluiten bij een kas van sociale voorzieningen zodat de ambtenaren juist zoals de mensen uit de privé in geval van ziekte terug vallen op de ziekenkas en in geval van invaliditeit op een invaliditeitsuitkering.

Nu heeft uwe N-VA half werk verricht en half werk is GEEN werk. Zeker niets om fier over te zijn.

Als ge bij een vliegtuig zegt, "van die twee grote vleugels gaan we er één vervangen door zo een kleine van van achter, dat komt goedkoper", gaat het niet meer van de grond geraken hoor.
Ge zijt ineens zo kwaad jong, wa'd'ist?

Ik vind dat de nva lekker weegt op de beslissingen van deze regering.
Meer zelfs dan hetgeen we zouden mogen verwachten, verkiezingsgewijs.
En dat vind ik leuk.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2018, 13:12   #662
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge zijt ineens zo kwaad jong, wa'd'ist?

Ik vind dat de nva lekker weegt op de beslissingen van deze regering.
Meer zelfs dan hetgeen we zouden mogen verwachten, verkiezingsgewijs.
En dat vind ik leuk.
Ik niet want door deze maatregel treffen trekken ze heel de zaak uit zijn evenwicht.

Dat stelsel van die ziektedagen was er ter compensatie omdat de staat voor haar werknemers niet is aangesloten bij een kas voor sociale zekerheid. Zij zouden dit niet nodig hebben omdat de staat zich zelf verzekert.

Ambtenaren komen door dat systeem dan ook nooit op invaliditeit te vallen, ze hebben recht op X aantal ziektedagen per jaar en wanneer die opgenomen zijn mogen ze de ziektedagen van vorige jaren, die nog niet opgebruikt zijn, overdragen. Pas wanneer die allemaal zijn opgebruikt komt de ambtenaar, niet op invaliditeit zoals in de privé maar, wordt hij op pensioen gesteld.

Door slechts die ene wijziging door te voeren trekt ge heel het systeem uit zijn evenwicht.

Ik denk alleen dat er zich nog niet veel ambtenaren van bewust zijn anders had het land nu reeds plat gelegen.

Ik kan dat dus geen goede maatregel vinden van het N-VA maar eerder ene van een stel kippen zonder kop.

Laatst gewijzigd door Garry : 12 augustus 2018 om 13:19.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2018, 13:23   #663
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik niet want door deze maatregel trekken ze de zaak uit zijn evenwicht. Dat stelsel van die ziektedagen was er ter compensatie omdat de staat voor haar werknemers niet is aangesloten bij een kas voor sociale zekerheid. Zij zouden dit niet nodig hebben omdat de staat zich zelf verzekert. Ambtenaren komen door dat systeem dan ook nooit om invaliditeit te vallen, ze hebben recht op X aantal ziektedagen per jaar en wanneer die opgenomen zijn mogen ze de ziektedagen van vorige jaren die nog niet opgebruikt zijn overdragen. Pas wanneer die allemaal zijn opgebruikt komt de ambtenaar, niet op invaliditeit zoals in de privé maar wordt hij op pensioen gesteld.
Het is heel simpel , we zitten met een regering die in snel tempo en zonder na te denken de voordelen van het ambtenarenstatuut met 1 pennetrek wegneemt, onder het mom van "in de fameuze privé" hebben ze dat niet, deze regering vergeet echter consequent te zijn en aan de ambtenaren in ruil de zaken te geven die ze wel hebben in "de fameuze privé".....en dat zijn er heel wat.........ze zullen vlug genoeg achter hun fouten komen.....want op de ambtenarenwerkvloer(en daar ben ik onderdeel van) klinken dan ook de tegenmaatregelen die ambtenaren gaan nemen luider en luider.......ze gaan nog spijt krijgen onze overgetalenteerde, overbetaalde en allesbeterwetende politici.....en dan heb ik het nog niet over het vinden van nieuwe kandidaat ambtenaren, je zou wel knater moeten zijn om nog voor een job bij de overheid te kiezen terwijl je in de privé zoveel beter verloond en extra legale voordelen in de schoot geworpen krijgt.......thuis heb ik mijn oudste zoon al kunnen weghouden van de overheid(hij wou naar defensie gaan) en nu na 5 jaar is gebleken dat mijn advies aan hem het beste was dat ik hem kon geven......hij komt nu al maanden naar huis met een hoger nettoloon als het mijne(werkt nog maar 5 jaar, vaste nacht bij een bakker) , een groepsverzekering om U tegen te zeggen......gratis eten en drinken op het werk.........ben heel blij voor mijn zoon uiteraard, maar het bevestigt nogmaals hoe ver ambtenaren zijn achtergesteld, en ik spreek niet van horen zeggen maar van met eigen ogen te zien en te vergelijken met mijn situatie als ambtenaar...wetende wat ik nu weet, zou deze jongen niet meer terug te vinden zijn in de ambtenarij....
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2018, 13:32   #664
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het opnemen van ziektedagen door ambtenaren, op het einde van hun loopbaan, zonder echt ziek te zijn, is een misbruik van de aangeboden solidariteit.

Het dient tot niets. Het zet alleen maar aan tot profitariaat van hen die durven naar een dokter gaan die gemakkelijk briefjes schrijft.
Het motiveert niks om beter te werken, het motiveert niets tot persoonlijke zelfbevestiging ...
Alleen maar de vakboungden zijn er door verblind: het is een sociaal voordeel, dat je gelegenheid biedt om met foefeling vroeger op pensioen te gaan.

Dikke proficiat aan deze regering, waar intern vooral de nva het verschil gemaakt heeft (want vroegere regeringen met de blauwsels: noppes).
Wat is in feite het verschil tussen iemand die ieder jaar gedurende 40 jaar ieder jaar een briefje binnenbrengt voor 1 maand en iemand die gedurende 40 jaar geen enkel briefje binnenbrengt en op zijn zestigste 40 briefjes binnenbrengt ?
De ene neemt het in stukjes de andere in zijn geheel. Volgens mij precies hetzelfde. En precies dat is wat er nu gaat gebeuren. In plaats van hun ziekteverlof op te sparen gaan ze het nu opnemen tijdens hun carrière.

Uw neus Schoof. Af en toe wat verder denken dan uw neus lang is.Prsoonlijk zou ik dat dan weer leuk vinden

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 augustus 2018 om 13:35.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2018, 13:46   #665
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat is in feite het verschil tussen iemand die ieder jaar gedurende 40 jaar ieder jaar een briefje binnenbrengt voor 1 maand en iemand die gedurende 40 jaar geen enkel briefje binnenbrengt en op zijn zestigste 40 briefjes binnenbrengt ?
De ene neemt het in stukjes de andere in zijn geheel. Volgens mij precies hetzelfde. En precies dat is wat er nu gaat gebeuren. In plaats van hun ziekteverlof op te sparen gaan ze het nu opnemen tijdens hun carrière.

Uw neus Schoof. Af en toe wat verder denken dan uw neus lang is.Prsoonlijk zou ik dat dan weer leuk vinden
Dat is dus oa wat nu al op de ambtenarenwerkvloer te horen is.....de meesten spaarden hun ziektedagen op voor het geval ze op latere leeftijd in de loopbaan ernstig en langdurig ziek zouden worden, meestal zit men dan nog met studerende kinderen die veel geld kosten, dus de meesten zoals ik verspillen hun ziektedagen niet(heb er momenteel 625 staan), maar nu met het nieuw systeem, hoor ik al mijn collega's zeggen, aha, 30 dagen ziekteverlof per jaar, en zullen ze vanaf half november, al hetgeen niet is opgenomen beginnen op te nemen, anders zijn ze het toch kwijt......dus wat heeft NVA gewonnen, niks, nada, zerro zerro zerro(dixit contador)...en in de branche waar ik zit.........kan de overheid zich niet permiteren van met een dienst te zitten waar een groot deel gewettigd ziek thuis zal zitten....ik moet in de toekomst een heelkundige ingreep ondergaan aan mijn hand waardoor ik weken werkonbekwaam zal zijn.......ik moet nog met de chirurg overeenkomen wanneer dit doorgaat.......wel dat zal doorgaan wanneer ik het zeg in samenspraak met de chirurg......en dat het tijdstip mijn werkgever slecht uitkomt, niet mijn probleem.....poets wederom poets, en geen kat die er iets zal kunnen aan doen......de wet van aktie en reaktie...Qui sème le vent récolte la tempête et on récolte ce qu'on sème...
Oud 12 augustus 2018, 14:05   #666
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Dat is dus oa wat nu al op de ambtenarenwerkvloer te horen is.....de meesten spaarden hun ziektedagen op voor het geval ze op latere leeftijd in de loopbaan ernstig en langdurig ziek zouden worden, meestal zit men dan nog met studerende kinderen die veel geld kosten, dus de meesten zoals ik verspillen hun ziektedagen niet(heb er momenteel 625 staan), maar nu met het nieuw systeem, hoor ik al mijn collega's zeggen, aha, 30 dagen ziekteverlof per jaar, en zullen ze vanaf half november, al hetgeen niet is opgenomen beginnen op te nemen, anders zijn ze het toch kwijt......dus wat heeft NVA gewonnen, niks, nada, zerro zerro zerro(dixit contador)...en in de branche waar ik zit.........kan de overheid zich niet permiteren van met een dienst te zitten waar een groot deel gewettigd ziek thuis zal zitten....ik moet in de toekomst een heelkundige ingreep ondergaan aan mijn hand waardoor ik weken werkonbekwaam zal zijn.......ik moet nog met de chirurg overeenkomen wanneer dit doorgaat.......wel dat zal doorgaan wanneer ik het zeg in samenspraak met de chirurg......en dat het tijdstip mijn werkgever slecht uitkomt, niet mijn probleem.....poets wederom poets, en geen kat die er iets zal kunnen aan doen......de wet van aktie en reaktie...Qui sème le vent récolte la tempête et on récolte ce qu'on sème...
Leg dat maar eens uit aan mensen en partijen die niet langer denken dan hun neus lang is.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 augustus 2018 om 14:06.
Oud 12 augustus 2018, 14:52   #667
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leg dat maar eens uit aan mensen en partijen die niet langer denken dan hun neus lang is.
Och, elk voordeel heeft zijn nadeel, en elk nadeel zijn voordeel. Maar als men het spel niet meer eerlijk speelt, en afkomt met "en als we niet meer mogen foefelen langs die kant, dan gaan we het doen langs de andere kant", waar zijn we dan mee bezig, en vooral waar gaat het eindigen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2018, 14:57   #668
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat is met alles zo waar de politiek beslist; Neem nu het dossier opvolging F16. De experten van de luchtmacht zijn ingenieurs-piloten(meestal luchtvaartingenieurs)....zij zijn het best geplaatst om de technische materie te ontleden, kostprijsberekening, kwaliteit enz enz van de toestellen te beoordelen. Wat gebeurt in ons land, politiekers snauwen deze experten af, zeggen hun dat ze niks in de pap te brokken hebben en zich te schikken hebben naar hetgeen de poltici gaan aankopen. 2 vliegtuigfabrikanten hebben de volledige procedure gevolgd en alle mogelijke technische documentatie over hun toestellen overgemaakt; De Fransen hebben niks overgemaakt en zeggen dat we met het technisch gedeelte van het toestel geen zaken hebben, er mocht alleen ene vrouweljik journalisteke van VTM eens meevliegen met een Rafale........raad eens wat België gaat kopen..............de Rafale, een kat in een zak die alleen door Frankrijk en India aangekocht werd, maar het toestel waar ganse Navo gaat op vliegen.....en uit de testen het best naar voor komt nl F35, dat gaan onze fameuze privé-politici-burgers naast zich neerleggen, en dan spreek ik nog niet van de rechtszaken die Lockheed Martin en BAE gaan inspannen tegen onze staat........tja, wat baten kaars en bril ,als de politieken uil niet zienen wil.....
Oud 12 augustus 2018, 15:01   #669
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Och, elk voordeel heeft zijn nadeel, en elk nadeel zijn voordeel. Maar als men het spel niet meer eerlijk speelt, en afkomt met "en als we niet meer mogen foefelen langs die kant, dan gaan we het doen langs de andere kant", waar zijn we dan mee bezig, en vooral waar gaat het eindigen.
Wie is begonnen met éénzijdig arbeidsovereenkomsten te schenden...vadertje staat toch, of niet???? Als uwe werkgever iin uw contract een uurloon van 20 euro/uur aanbiedt en na enkele maanden zegt hij dit éénzijdig op en betaalt hij u nog maar 15 euro/uur......ga je dan nog geneigd zijn aan de volle 100% te presteren???? Zoals ik reeds geschreven heb, ambtenaren gaan terugslaan met hetgeen ze kunnen terugslaan.........in mijn branche kunnen we zelfs niet staken, we worden allemaal opgevorderd als een staking aangezegd is......tja, dan moeten we op een andere manier onze werkgever tot eerlijkheid en redelijkheid dwingen nietwaar????? en doe nu aub niet alsof ze in de privé zomaar elke contractbreuk zouden slikken zonder tegenaktie's.......simpelweg , de wet van aktie en reaktie, en die wet ga je er nooit uitkrijgen, of je hem nu begrijpt of niet.....
Oud 12 augustus 2018, 15:08   #670
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vind het ongelofelijk dat iemand die gezond is recht heeft op ziekteverlof die hij zelf kan "opsparen". Een echte aberratie.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2018, 15:17   #671
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik vind het ongelofelijk dat iemand die gezond is recht heeft op ziekteverlof die hij zelf kan "opsparen". Een echte aberratie.
Ik vind het ongelofelijk dat iemand uit de privé die op zijn werk afgedankt is, dop krijgt en nog een aanvulling van het vorig werk, onbeperkt aantal aangeboden jobs weigert, ook al kan hij in zjin nieuwe job meer verdienen dan met de dop en de aanvulling van ex firma, oa door een combinatie van ziekte op te nemen, ziekenfonds.........Een echte aberratie.....die fameuze privésector toch ,bijzonder slecht geplaatst om anderen met het vingertje te wijzen....
Oud 12 augustus 2018, 15:20   #672
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is heel simpel , we zitten met een regering die in snel tempo en zonder na te denken de voordelen van het ambtenarenstatuut met 1 pennetrek wegneemt, onder het mom van "in de fameuze privé" hebben ze dat niet, deze regering vergeet echter consequent te zijn en aan de ambtenaren in ruil de zaken te geven die ze wel hebben in "de fameuze privé".....en dat zijn er heel wat.........ze zullen vlug genoeg achter hun fouten komen.....want op de ambtenarenwerkvloer(en daar ben ik onderdeel van) klinken dan ook de tegenmaatregelen die ambtenaren gaan nemen luider en luider.......ze gaan nog spijt krijgen onze overgetalenteerde, overbetaalde en allesbeterwetende politici.....en dan heb ik het nog niet over het vinden van nieuwe kandidaat ambtenaren, je zou wel knater moeten zijn om nog voor een job bij de overheid te kiezen terwijl je in de privé zoveel beter verloond en extra legale voordelen in de schoot geworpen krijgt.......thuis heb ik mijn oudste zoon al kunnen weghouden van de overheid(hij wou naar defensie gaan) en nu na 5 jaar is gebleken dat mijn advies aan hem het beste was dat ik hem kon geven......hij komt nu al maanden naar huis met een hoger nettoloon als het mijne(werkt nog maar 5 jaar, vaste nacht bij een bakker) , een groepsverzekering om U tegen te zeggen......gratis eten en drinken op het werk.........ben heel blij voor mijn zoon uiteraard, maar het bevestigt nogmaals hoe ver ambtenaren zijn achtergesteld, en ik spreek niet van horen zeggen maar van met eigen ogen te zien en te vergelijken met mijn situatie als ambtenaar...wetende wat ik nu weet, zou deze jongen niet meer terug te vinden zijn in de ambtenarij....
Dat is ook waar natuurlijk. Als je de ambtenaren hun voordelen afpakt dan moet je ze ook de voordelen van de privé geven.
Iedereen gelijk voor de wet.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2018, 15:23   #673
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat is uw interpretatie.
Iemand die gezond is heeft helemaal geen recht op ziekteverlof. Enkel iemand die ziek is heeft recht op ziekteverlof.
Het is een arts die in eer en geweten beslist of U wel dan niet bekwaam bent om te werken.
Wie daar niet mee akkoord is kan moet zich maar wenden tot de orde der geneesheren.
Oud 12 augustus 2018, 15:25   #674
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is ook waar natuurlijk. Als je de ambtenaren hun voordelen afpakt dan moet je ze ook de voordelen van de privé geven.
Iedereen gelijk voor de wet.
Dat is gesproken zie, en dan nu graag met terugwerkende kracht de opstart van een groepsverzekering zodat het verlies aan ambtenarenpensioen ingedekt is, en graag nog voor mijn laatste jaren een salariswagen met tankkaart onbeperkt tanken, maaltijdcheque's en een volwaardige 13de maand. Oh ja voor ik het vergeet, ook het nieuw ziektesysteem aanpassen aan de privé, dat wil zeggen nadat men 14 dagen terug aan het werk is na ziekte, en men valt opnieuw ziek terug de eerste 14 of 30 dagen(arbeider of bediende) terug aan de volle 100% van het loon. Ik ga er nogal op vooruit gaan, wie had dat durven denken.
Oud 12 augustus 2018, 15:28   #675
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om nog maar te zwijgen over al diegenen die een bedrijfswagen met tankkaart hebben en gratis internet abonnement. Koop maar eens een nieuwe auto...afschrijving verzekering onderhoud benzine en belasting. Dat is al meer dan een halve maandwedde.
Ik ken er veel die een bedrijfswagen hebben en geen meter rijden voor het werk. Nog straffer ik ken iemand die 3 op de 5 dagen thuis werkt maar toch iedere 4 jaar een dikke nieuwe bak mag gaan kiezen.
Tel maar eens uit op het einde van je carrière hoeveel je daar mee hebt bespaard. Dat is meer dan een huis.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 augustus 2018 om 15:33.
Oud 12 augustus 2018, 15:33   #676
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

[quote=fred vanhove;8777856]Om nog maar te zwijgen over al diegenen die een bedrijfswagen met tankkaart hebben en gratis internet abonnement. Koop maar eens een nieuwe auto...afschrijving verzekering onderhoud benzine en belasting. Dat is al meer dan een halve maandwedde.[/QUOD

Wat de privéburgers vergeten die salariswagen en maaltijdcheque's krijgen is dat dit iets is in ruil voor een loonsverhoging; Natuurlijk op een loon worden sociale lasten afgehouden oa voor het pensioen. Bij salariswagens en maaltijdcheque's niet , gevolg, pensioen berekening gebeurt op een lager loon. Dwz, resulteert in een lager pensioen, en laat het nu juist die mensen zijn die moord en brand schreeuwen dat een gewone ambtenaar wat meer pensioen heerft , ah ja, die ambtenaar heeft wel op alles afgedragen voor pensioen, die privé burgers toch, zo selectief in hun verontwaardiging....niet met deze jongen hoor, ik dien ze van antwoord, allez , nu de volgende die tegen mijn schenen komt stampen.....
Oud 12 augustus 2018, 15:36   #677
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=graaf de bethune;8777862]
Citaat:
Om nog maar te zwijgen over al diegenen die een bedrijfswagen met tankkaart hebben en gratis internet abonnement. Koop maar eens een nieuwe auto...afschrijving verzekering onderhoud benzine en belasting. Dat is al meer dan een halve maandwedde.[/QUOD

Wat de privéburgers vergeten die salariswagen en maaltijdcheque's krijgen is dat dit iets is in ruil voor een loonsverhoging; Natuurlijk op een loon worden sociale lasten afgehouden oa voor het pensioen. Bij salariswagens en maaltijdcheque's niet , gevolg, pensioen berekening gebeurt op een lager loon. Dwz, resulteert in een lager pensioen, en laat het nu juist die mensen zijn die moord en brand schreeuwen dat een gewone ambtenaar wat meer pensioen heerft , ah ja, die ambtenaar heeft wel op alles afgedragen voor pensioen, die privé burgers toch, zo selectief in hun verontwaardiging....niet met deze jongen hoor, ik dien ze van antwoord, allez , nu de volgende die tegen mijn schenen komt stampen.....
Een lage ambtenaar heeft ook geen al te vet pensioen hoor. En vergeet niet dat voor de ambtenaren er geen gezinspensioen bestaat ( een niet te vergeten nadeel)Soms heeft een privé burger meer gezinspensioen dan een ambtenaar. ( sprekende over de lagere echelons)

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 augustus 2018 om 15:36.
Oud 12 augustus 2018, 15:41   #678
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is uw interpretatie.
Iemand die gezond is heeft helemaal geen recht op ziekteverlof. Enkel iemand die ziek is heeft recht op ziekteverlof.
Het is een arts die in eer en geweten beslist of U wel dan niet bekwaam bent om te werken.
Wie daar niet mee akkoord is kan moet zich maar wenden tot de orde der geneesheren.
Niet is natuurlijk gemakkelijker dan een ziekenbriefje bij de dokter te bemachtigen. Doorgaans zal de controle dokter zijn collega niet tegenspreken of er op zijn best een paar dagen afpitsen.

Door de band in mijn bedrijf als iemand drie keer op een jaar ziek is en er is twijfel of reden dat het niet echt ziek is wordt die ontslagen. Op de ontslagbrief wordt er natuurlijk van ziekte niet gesproken. Ik moet zeggen dat het de laatste jaren niet meer nodig is geweest. In 2014 of 15 heb ik in één lading 4 of 5 van zulke mensen ontslagen. Toen de wet veranderde en arbeiders kregen dezelfde voorwaarden als het bediendenstatuut. Sindsdien zijn er geen problemen meer op dat gebied.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2018, 15:41   #679
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie is begonnen met éénzijdig arbeidsovereenkomsten te schenden...vadertje staat toch, of niet???? Als uwe werkgever iin uw contract een uurloon van 20 euro/uur aanbiedt en na enkele maanden zegt hij dit éénzijdig op en betaalt hij u nog maar 15 euro/uur......ga je dan nog geneigd zijn aan de volle 100% te presteren???? Zoals ik reeds geschreven heb, ambtenaren gaan terugslaan met hetgeen ze kunnen terugslaan.........in mijn branche kunnen we zelfs niet staken, we worden allemaal opgevorderd als een staking aangezegd is......tja, dan moeten we op een andere manier onze werkgever tot eerlijkheid en redelijkheid dwingen nietwaar????? en doe nu aub niet alsof ze in de privé zomaar elke contractbreuk zouden slikken zonder tegenaktie's.......simpelweg , de wet van aktie en reaktie, en die wet ga je er nooit uitkrijgen, of je hem nu begrijpt of niet.....
Moet het toch eerst zien en dan geloven, ambtenaren die nog minder gaan presteren...

Gaan ze gewoon thuis blijven dan of zo?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2018, 15:56   #680
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Moet het toch eerst zien en dan geloven, ambtenaren die nog minder gaan presteren...

Gaan ze gewoon thuis blijven dan of zo?
Het bestaat nochtans hoor, ambtenaren die aan 100% presteren, ik ben er zo één. En het mooie is dat al mijn werkdaden volledig geregistreerd zijn , met audio en tijdsopnames, want sommige van die zaken kunnen door rechtbank opgevraagd worden. Trouwens, indien ik maar aan 80% zou presteren, zou dat bepaalde mensen hun leven in gevaar kunnen brengen, en het systeem zou ontegensprekelijk aantonen dat ik de noodroep van iemand niet heb behandeld en zonder deftige uitleg word ik ontslagen....dus, presteren aan 100%, en 12-uren shiften wel te verstaan, zo wel dag als nacht, week en feestdagen....nu gij....trouwens al enkele "fameuze privéburgers" als collega's gekregen, de meesten zijn na gemiddeld 3.5 jaar weg, kunnen het tempo en intensiteit niet aan, ze werden trouwens door andere privéburgers wijsgemaakt dat de overheid het paradijs en de hemel is voor ambtenaren........
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be