Los bericht bekijken
Oud 21 september 2018, 23:59   #647
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
De splitsing van België zal dus nooit de redding van Vlaanderen worden.
Daar zijn we het dus over eens....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Trouwens, waarom confederalisme?
Omdat de Nederlanden nu eenmaal een konfederale traditie hebben en dat van 1464 tot we in 1795 voor 20 jaar Fransen moesten worden.
De afgevaardigden van onze provinciale "staten" van de gewesten der Nederlanden kwamen bijeen in de Staten-Generaal.
Toen in het noorden de Republiek der 7 Verenigde Nederlanden werd opgericht was dat ook een konfederale staat.
In onze Spaanse en Oostenrijkse Nederlanden bleven de Staten-Generaal ook bestaan in hun oude rol van representatieve vergadering ten overstaan van de koning, en later de keizer.
In 1790 toen we de Oostenrijkers verjoegen werd bij ons " de Verenigde Nederlandse (!) Staten" opgericht, weeral ...een konfederale staat.
Het VKN was geen konfederale staat...en die bleef dan ook niet bestaan.

Mijn ideale staatsvorming bestaat uit een konfederatie met drie komponenten:
Dietsland, Wallonië, en de Duitstaligen ( de Oostkantons) en Luxemburg.
Eventueel een vierde Friese komponent erbij.
Jacob Van Artevelde, Filips de Goede, Karel de Stoute, Keizer Karel, Willem de Zwijger, en al diegenen die de Nederlanden gestalte gaven zullen glimlachen in hun graf en zien dat het terug goed is....
En de eeuwenoude aarts- en erfvijanden der Nederlanden: de Franse imperialistsen zoals, Philippe Le Bel, Lowie Kators en andere Napoleons zullen zich omdraaien in hun graf. Want nu liggen de gedesïntegreerde Nederlanden en als hapklare brokjes bij, het scheelde inderdaad niet veel of Napoleaon III was in 1870 bijna weg met Luxemburg.

Onze Geopoltieke Grootsheid moet hersteld worden door weerwraak te nemen op de geschiedenis. En we hebben er niemand voor nodig , we zouden het alleen kunnen... Alleen de Franse Nederlanden die zijn we natuurlijk kwijt en die komen nooit nog terug....en ik tussen zal de man uit Assenede maar oreren dat Hollanders zus zijn en wij zo.....
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 22 september 2018 om 00:26.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden