Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Blijkbaar heeft TomB ook nog nooit van maximale zuigersnelheden etc.. gehoord.
|
Lossen meer cyllinders dat niet op? Die op dat prentje is een V10.
|
Niet echt; heb je 1 cylinder dan moet je evengoed rekening mee houden dan met 10 cylinders.
(allen met dezelfde inhoud)
Wat je kan doen is een 8 liter V24 maken, die kan dan aan hogere snelheid draaien dan moest je er een V8 van gemaakt hebben.
|
Wel, dat was waarop ik doelde. De gemiddelde familiewagen heeft hier een V8. Ik kan mij wel voorstellen dat die Aston Martin een V12 heeft en die Viper heeft 'maar' een 8Liter V10
|
akkoord, maar je moet rekening houden met de inertie van de zuigers en de drijfstangen.
Als je een zware zuiger uit een 8 liter V10 (dus met een cylinderinhoud van 800cc/cylinder) te snel laat draaien gaat die zichzelf vernietigen.
Als je die 8 liter kleinere zuigers meegeeft met een grotere boring dan slag, en je maakt er bv een V24 van dan ge je uit dezelfde inhoud véél meer vermogen kunnen puren alleen al door het feit dat hij sneller kan draaien. Kijk eens wat de jappen uit hun moto-motoren halen; 150�*160 pk voor een 1000cc! én met normale slijtage!
Je haalt dat vermogen nooit uit een 1000cc eencylinder!
Of je gaat hem om de 100km moeten reviseren.
|
Veel verder als V10 gaan ze hier jammer genoeg niet.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
|