Los bericht bekijken
Oud 17 februari 2019, 07:51   #351
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Staat daar volledig los van.

Dat staat daar helemaal niet los van. Het is toch pure logica dat de overheid de belastingen niet kan verlagen door dit soort gesubsidieerde import van achterlijkheid en armoede.

En dan spreken we nog niet over de zware tol aan ambtenaren die we met ons meezeulen, ik ken gepensioneerde ambtenaren die €9000 pensioen per maand krijgen... Daar zakt je broek toch van af?

En de Vlamingen moeten daarbovenop de Walen nog eens onderhouden...

Laat die mensen die niet rondkomen hier eens lang en diep over nadenken aub.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Als single merk je pas echt hoe duur het leven in België is. Ik kan niet echt klagen over mijn loon op dit moment, maar ik kan je zeggen dat je tegenwoordig toch tussen 1800 en 2000 euro in de maand nodig hebt om wat comfortabel te kunnen leven en rond te komen. En dan heb je nog geen auto gekocht of een cent gespaard. Ik ken er velen met op papier een mooi inkomen, die ook geen 1100 euro aan de kant kunnen houden en leven van loonbrief naar loonbrief. Een deel is zeker te wijten aan financiële ongeletterdheid en/of een probleem met budgetbeheer, dat is waar. Maar er is meer aan de hand.

Ik heb veel bewondering voor singles die zonder hulp van de ouders en met een startloon van 1400 euro een woning kunnen huren, met een auto kunnen rondrijden en ook nog eens relatief comfortabel kunnen leven. Ik zou het alvast niet kunnen.

Het is uw eigen keuze om single te zijn. En waar jij €1800-2000 nodig hebt om jezelf "comfortabel" te voelen kom ik wellicht rond met de helft en zit mijn auto daar ook in.

Waar ik het wel mee eens ben dat is dat er veel financiële ongeletterdheid is en veel mensen weinig tot niks van budgetbeheer afweten. Daar zou de overheid dringend werk van moeten maken om dit via het onderwijs aan te leren.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden