![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In school leerde men ons dat we met 9 miljoen waren en de Belgen onvoldoende kinderen maakte om dat getal op peil te houden. Vandaag zijn we bijna met 11,5 miljoen, waar komen die vandaan? Grof geteld zijn er dus drie miljoen inwoners bijgekomen. Aan zes per gezin moesten er dus 500.000 woningen bijgekomen zijn op die 30 jaar. En dan is er hier een woning-/milieu-/bevolking-/mobiliteits-probleem? Geen wonder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 februari 2019 om 13:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In mijn geval, midden jaren 80. 9 miljoen en een beetje...
![]() |
#348 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als single merk je pas echt hoe duur het leven in België is. Ik kan niet echt klagen over mijn loon op dit moment, maar ik kan je zeggen dat je tegenwoordig toch tussen 1800 en 2000 euro in de maand nodig hebt om wat comfortabel te kunnen leven en rond te komen. En dan heb je nog geen auto gekocht of een cent gespaard. Ik ken er velen met op papier een mooi inkomen, die ook geen 1100 euro aan de kant kunnen houden en leven van loonbrief naar loonbrief. Een deel is zeker te wijten aan financiële ongeletterdheid en/of een probleem met budgetbeheer, dat is waar. Maar er is meer aan de hand. Ik heb veel bewondering voor singles die zonder hulp van de ouders en met een startloon van 1400 euro een woning kunnen huren, met een auto kunnen rondrijden en ook nog eens relatief comfortabel kunnen leven. Ik zou het alvast niet kunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat staat daar helemaal niet los van. Het is toch pure logica dat de overheid de belastingen niet kan verlagen door dit soort gesubsidieerde import van achterlijkheid en armoede. En dan spreken we nog niet over de zware tol aan ambtenaren die we met ons meezeulen, ik ken gepensioneerde ambtenaren die €9000 pensioen per maand krijgen... Daar zakt je broek toch van af? En de Vlamingen moeten daarbovenop de Walen nog eens onderhouden... Laat die mensen die niet rondkomen hier eens lang en diep over nadenken aub. Citaat:
Het is uw eigen keuze om single te zijn. En waar jij €1800-2000 nodig hebt om jezelf "comfortabel" te voelen kom ik wellicht rond met de helft en zit mijn auto daar ook in. Waar ik het wel mee eens ben dat is dat er veel financiële ongeletterdheid is en veel mensen weinig tot niks van budgetbeheer afweten. Daar zou de overheid dringend werk van moeten maken om dit via het onderwijs aan te leren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Skobelev : 17 februari 2019 om 10:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En belasting moeten tegelijk naar beneden. Alle twee heel veel. Minstens 50% elk. Of anders moeten alle prijzen gehalveerd worden.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 17 februari 2019 om 11:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een gezin met twee kinderen en een dubbel inkomen dat niet rond komt zijn voor mij pure sukkels die in de eerste plaats niet aan kinderen had moeten beginnen. Zorg er eerst en vooral voor dat je voor jezelf kan zorgen en denk dan aan kinderen maar dat is natuurlijk veel gevraagd voor veel mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet onaantrekkelijke 'lieve' vrouwen komen altijd wat makkelijker rond met hetzelfde inkomen ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 februari 2019 om 12:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerst hun eigen ikke. Ze zijn in staat om hun kleine zijn boterham af te pakken en zelf op te peuzelen nu. Destijds lagen wij niet eerst te rekenen alvorens we kindjes maakten. Wij maakte die gewoon omdat het tijd was. Geld is van secundair belang.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 17 februari 2019 om 12:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er wordt hier veel onzin geschreven.
1. Wie een bescheiden inkomen heeft tussen 14OO en 1600 en aan vaste lasten ( huur, nutsvoorzieningen, gsm en internet, verzekeringen) een 900 euro kwijt is, houdt weinig over om van te leven. tenminste wanneer leven meer mag inhouden dan naar de Aldi lopen, maar evengoed eens afspreken met vrienden, al of niet thuis, eens naar een film of concert , een hobby, een paar nieuwe schoenen of een wasmachine die vervangen moet worden. Dus ja, wie alleen woont met bescheiden inkomen zal niet veel kunnen sparen. En wat gespaard wordt wel weer kwijt raken aan onverwachte uitgaven. Vergeet de belastingen niet. Los daarvan zijn er mensen die gewoon niet zo goed om kunnen met geld, te snel leningen aangaan, die krijgen terwijl er amper ruimte is voor de afbetalingen, je ziet bij die mensen ook altijd dezelfde maatschappijen die de leningen geven terug. Bovendien zijn er mensen die gewoonweg pech hebben, langdurige ziekte, blijvende invaliditeit, partner gaat er van door, en voor je het weet ben je alleenstaand met kinderen. Dit is een hele grote groepen, alleenstaande ouders. Nee, de kinderbijslag dekt niet alle kosten, je moet meer huur betalen want je hebt meerdere slaapkamers nodig, er zijn kosten kinderopvang, rekeningen van scholen, een logopedist, een beugel...die mensen zijn al blij wanneer ze alles rond krijgen. Dan heb je nog de groep twee verdieners, en indien hoog opgeleid, met voldoende werkzekerheid. Politici en beleidsmakers horen al vaak bij die groep, voeling met armoede ontbreekt totaal! Niet dat je enkel een gedoogbeleid voor armoede moet voeren, werk is en blijft een weg daar uit, maar investeren in wie werkt gebeurd vaak niet, pas wanneer mensen uit de boot vallen en uitkeringsafhankelijk zijn, wordt verder gekeken. Bijkomende problemen: mensen die uit andere landen komen, al gezondheidsproblemen mee brengen, amper opgeleid zijn , enkel laaggeschoold werk kunnen doen, moeite hebben om de taal te leren, vast houden aan andere normen en waarden en daardoor generatiearmoede mee in stand houden. Dat zorgt voor extra belasting in voorzieningen ( studiebeurzen, verhoogde kinderbijslag, omniostatuut, sociale woningen, vaker op uitkeringen terecht komen) wat tot vragen leidt bij de bevolking en ergens terecht, gezien de absurd lage pensioenen en hoge belastingen. En dan begint de volksverlakkerij, zoals de SPA nu, leuk plan om het minimumloon op te trekken naar 14 euro, maar neem de dienstenchequesector die juist veel doelgroepen doet werken ( vrouwen van andere origine) die kunnen die extra kost niet aan en zullen ermee moeten stopen, met als resultaat duizenden meer als werklozen, moeilijk plaatsbaar en zo goed als kansloos. Ik vind dan ook dat je de instroom moet gaan beperken, ook uit EU landen, heel wat Nederlandse allochtonen wonen hier, zo kun je immers wel aan gezinsvorming doen, maar het zijn wel opnieuw kansengroepen die zwak staan en dus ook extra gebruik maken van alle voorzieningen, hier. Wie niet werkt, mag van mij geen permanent verblijf krijgen met F of E kaart, dus die maatregel van vijf jaar mag afgeschaft worden. Immigratie mag niet vooral bestaan uit mensen waar vele investering in nodig blijft over generaties heen. Dat is nu wel zo en ja, dat weegt op een begroting. En resulteert in maatregels die voor iedereen beperkingen inhouden, daar eens eerlijk over zijn zou een politieke partij sieren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dus iemand die hier legaal leeft en genoeg eigen middelen heeft (of zijn partner) om niet te moeten werken noch om beroep te moeten doen op een uitkering mag hier niet blijven ? ![]() Kunnen we ook niet beginnen met al die voetballende autochtonen hier buiten te houden ? Want die dragen toch ook 0,0 bij aan sociale bijdragen en hoogopgeleid zijn de meesten daarvan toch ook niet ? ![]() https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ande~a12dffd5/ Maar ja daar kan je niks aan veranderen zeker ![]() ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 februari 2019 om 13:22. |
|
![]() |
![]() |