Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Je schildert de spijbelaars af als rebellen. Ze worden echter op handen gedragen door politiek, media en middenveld. Wat is daar rebels aan?
Indien ze willen betogen voor waar ze in geloven, kan ik dat alleen maar toejuichen. Maar ze kunnen even goed een signaal geven door actie te voeren op woensdagnamiddag. Momenteel lopen ze een niet onaanzienlijke schoolse achterstand op. Beseft een vijftienjarige welke gevolgen dat heeft? Ik waag het dat te betwijfelen. Het is ook niet aan de scholen om inhaallessen te voorzien voor kinderen die kiezen om niet naar school te gaan. Dat 'geëngageerde' leerkrachten dat op eigen initiatief doen, is natuurlijk geen probleem. Ik stel me wel oprecht de vraag hoeveel van de kinderen bereid zijn tijdens het weekend leerstof in te halen.
|
Ach, dat die kinderen betogen en spijbelen hoort nu eenmaal bij de leeftijd. Maar je merkt dat ze idd op een krampachtige wijze worden gerecupereerd voor een politieke agenda. Hun jonge leeftijd wordt ook gebruikt om elke vorm van kritiek af te wimpelen.
De verkiezingskoorts is losgebarsten en dan zijn alle middelen goed. Mij niet gelaten hoor, zolang we ons maar bewust zijn van de poppenkast die opgevoerd wordt.