Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen
Je wil zeggen dat ik nog teveel denken in termen van leven en robots leven niet...
|
Hangt af van de definitie
Ik haal er eentje :
"Leven is een open fysico-chemisch systeem, dat door middel van uitwisseling van energie en materie met zijn omgeving, en dankzij een inwendig metabolisme, in staat is om zich in stand te houden, te groeien, zich voort te planten en zich aan te passen aan veranderingen in de omgeving, zowel op korte (fysiologische en morfologische adaptatie) als op lange termijn (evolutie)"
Klik door op de specifieke termen en daar waar organisme staat zal je zien dat de definitie cyclisch weer verwijst naar levend wezen wat bovenstaande definitie is
Het volstaat dus ruimer te denken en ge zijt er.
Bovendien zijn ze ook niet erg sluitend of allesbevattend.
Een virus bv is een randgevalleke en voldoet niet echt aan de definitie betreffende metabolisme...toch deelt men dat even gretig in onder (mircro-)biologie
Zoals patrickve al zei : voortplanten en zich weten aanpassen lijken me de voornaamste en enige eigenschappen
Uiterard gaat dit de consequentie hebben dat ge ook met ee soort 'stofwisseling' / 'energiewissel' zit omwille van de nieuwe onderdelen die nodig zullen zijn