![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Computers kunnen namelijk niet meer gebouwd worden zonder andere computers. Dus die computers zijn enablers voor de voortplanting van machines. Voorlopig is de mens ook nog een enabler net zoals de mens een enabler is voor het voortbestaan van de menselijke genen. Er zal wsl wel een dag komen dat de mens geen enabler meer moet zijn, dat machines zichzelf dus kunnen produceren zonder menselijke tussenkomst. Op dit moment is de onafhankelijke voortplanting van machines een feit. Hoe we daar zullen komen valt af te wachten maar het zal waarschijnlijk inderdaad geprogrammeerd worden door de mens die het efficiënter zal vinden door niet meer tussen te komen in de productie. Het zal dus geen doel zijn maar een aaneenschakelingen van micro-doelen die de mens zich stelt (rekengemak, automatisering, defensie, enz...) die leiden tot de evolutie van computers. Dit is reeds lang aan de gang en is niet te stoppen. Want door te stoppen zou men zich in een zwakke concurrentie en defensie positie bevinden. Maw woorden, het is geen bewuste keuze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#542 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het bewijs voor mijn stelling is bijzonder simpel: Als levende soort A levende soort B kan afmaken en dat ook doet, welke levende soort zal men dan 50 jaar later terugvinden: A of B ? Aangezien B afgemaakt werd, zal het niet meer voorkomen he. En er is geen reden dat levende soort A er niet meer zou zijn. Dus is dat levend wezen A wel degelijk superieur: het is er, en het andere is er niet. Levende wezens zijn superieur aan niet-levende wezens, tenminste vanuit het standpunt van "leven" bekeken, niewaar. Nu zal je zeggen: maar wie zegt er dat er niet nog een ander levende soort, C, is, dat levende soort A afmaakt tussen nu en binnen 50 jaar ? Wel, dan heeft men gewoon dat C superieur is aan A, zoals A superieur is aan B he. Simpel, niewaar ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#543 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar we zijn er inderdaad niet heel ver meer vandaan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#544 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, "life finds a way", en het is niet "doelbewust" zoals JIJ een doel definieert, maar het past perfect in MIJN definitie van doel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#545 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En onze wereld is ook zoveel groter geworden dan het simpele stamverband. Citaat:
Citaat:
Hij leeft nog in een klein wereldje. Wel is het zo dat naar mate de mens beter wordt, hij aan de andere kant ook in staat is slechtere dingen te doen.
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook. Laatst gewijzigd door harriechristus : 3 juli 2019 om 09:45. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#546 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zei dat toch allemaal niet ?...dus ik begrijp totaal niet waarom je zo tekeer gaat Al wat ik net kwam te stellen dat het standpunt van de evolutionisten ( misschien eens opzoeken ) niet zeker is : Dat er wetmatigheden te ontdekken zoude zijn door de evolutie van historische ontwikkelingen als voorbeeld te nemen en die zou ons kunnen leren dat evolutie in de grote lijnen steeds zou verlopen van eenvoudige, primitieve tot steeds ingewikkelder en complexere vorm. Vergelijk dat nu met je tekst waar ik kwam op te reageren : Citaat:
E dat kom je ook ergens te beamen in de paragraaf waar ik op reageer. Alleen heb ik de indruk dat _en dat zou dan te wijten zijn aan het feit dat ge niet 100% mee zijt met de grondbeginselen_ dat ge evolutie bekijkt als 'voortuitgang' zoals we dat in de gewone spreektaal gebruiken Citaat:
Dát is nog iets totaal anders dan er met pseudo-wetenschappen bedoelt wordt...die baseren zich net op niks buiten een vooringenomenheid dat iets zo zou zijn, doen onderzoek naar het vooropgestelde ( plaatje twee van de cartoon ) en negeren de feite die er niet in overeenstemming mee zijn Citaat:
Ik denk dat we mogen stellen dat die appel a onze dood ook nog wel naar beneden zal vallen voor alle andere waarnemers met dezelfde wetmatigheden Of niet ? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#547 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In principe is er geen doel, geen richting...en het zal evolutie worst wezen hoe het met ons verder zal gaan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#548 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om de proef op de som te maken zult ge wel als mensheid opnieuw moeten beginnen : ge stuurt een paar miljoen robots de ruimte in met een paar basis-eigenschappen (potentieel) om zich te repliceren etc en we zien dan wel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#550 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#551 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#552 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat mij uitweiden: ik ben een aanhanger van de many-worlds visie van de quantum mechanica. Ik heb het quantum-mechanische interpretatie probleem gedurende 15 jaar of meer bestudeerd, en ben tot het besluit gekomen dat dat de enige coherente visie is met de kennis die we vandaag hebben - goed beseffende dat dat niet in marmer gegraveerd is, gezien het probleem met gravitatie. Maar ik ben ook tot het besluit gekomen dat de standaard manier om naar many worlds te kijken waarin de klassieke wereld een "emergent phenomenon" zou zijn, geen stand houdt. https://arxiv.org/abs/quant-ph/0505059 Ik denk dus dat er een "extra element" nodig is dat maakt dat een specifieke historie gekozen wordt tussen vele (de zg. Born rule die weggelaten wordt in standaard Many Worlds). Natuurlijk kan het zijn dat de combinatie met gravitatie dat arrangeert maar dan moet gravitatie vele principes schenden waaronder lokaliteit en/of causaliteit op een macroscopische schaal (die van de Bell-type experimenten). Ik ben geneigd om te denken dat hier een rol ligt voor wat wij "bewuste waarneming" noemen. Maw de fysische wereld is wel degelijk volledig "parallel", maar een bewustzijn neemt daar maar 1 branche van waar. Dat wil dan ook zeggen dat als dat bewustzijn ophoudt met te bestaan/afhaakt/sterft/.... die specifieke branche helemaal niet "specifiek" meer is. Dan zijn alle branches weer equivalent. 't is dus niet dat de branche waar mijn bewustzijn in zat, "ophoudt met te bestaan", maar gewoon equivalent wordt (het was enkel maar uitzonderlijk ten aanzien van MIJN bewustzijn) aan alle andere branches, dus alle andere "mogelijke geschiedenissen". Ik geef toe dat dat speculatief is. Maar het is de enige visie die ik in perfecte coherentie kan vinden met wat wij weten zonder iets moeten te veranderen aan het wiskundig formalisme van de gekende fysica en zonder moeten te stellen dat de wiskundige formulering van de natuurkunde "geen representatie is van de ontologische werkelijkheid". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#553 | ||||||
Banneling
|
![]() [quote=praha;9059583]
Citaat:
Verdorie, zie jij dan niet in dat dat juist jullie percepten zijn die jullie de tegenstanders toeschrijven om zo jullie te vrijwaren van dieper in te gaan op de problemen die er wel degelijk zijn... En door de echte problemen de rug toe te keren, te nihiliseren en te ontkennen drijven jullie de mensen regelrecht in de armen van de eerste de beste tiran die een beetje haren op zijn tanden heeft... Maar ja om dat te kunnen inzien moet men wel al zijn zogezegde waarheden steeds weer en opnieuw kunnen en durven op de tocht zetten... Waarheid kunnen waarheiden blijven tot het tegendeel hen omver werpt... Bovendien, waarom zit er nu zoveel plastiek in de oceanen dat de dieren erin verstikken??? Hoe lang verdomme vonden ze dat zo gezegd wetenschappelijk verantwoord om hun vuil maar gewoon de zee in te kieperen??? Oh ja hun op schaal gezien klein beetje vuil en de oneindige oceanen... Hun op schaal gezien klein beetje verbranden en de oneindige wereld... Citaat:
Citaat:
Maar ik denk wel dat er begrippen zijn die nu nog als paranormaal gezien worden, duidelijk gesteld, niet alle begrippen, op een dag gewoon normaal zullen zijn Citaat:
Citaat:
Hela geef ik hier harriechristus gelijk??? ![]() Citaat:
Ik weet niet hoe en wat, maar voor mij is het er en ik denk dat het het instinct moet zijn omdat het vanaf het allereerste begin in het levende wezen aanwezig is en met het levende wezen mee evolueert... En dan komt het verstand er om ons meer en meer bewust te maken van wat dat instinct allemaal weet en dat instinct verder uit te breiden... Zo is mijn levensvisie... |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#554 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Denk jij ergens dat omdat een bedrijf iets doet, of een parlement iets stemt, dat dat "wetenschappelijk" zou zijn ? Citaat:
Citaat:
Iets kan objectief waargenomen worden, of iets is er niet objectief. Iets dat niet objectief kan waargenomen worden, maar er toch "op alternatieve manier" zou zijn, dat is gewoon iets, dat, wel, niet waargenomen kan worden als men de trukken van indianenverhalen opzij zet. Dat is een beetje als "denk eens na, maar wees alternatief logisch". Nee, we weten welke vormen van denken coherent zijn, en welke verkeerde manieren van denken zijn. Willen afwijken van wat een coherente manier van denken is, is precies terug in de val trappen van zever verkopen. Citaat:
De theorie van de Big Bang is een vrij solide theorie die door duizenden waarnemingen is bevestigd. Maar het is waarschijnlijk helemaal niet wat je denkt dat het is. Citaat:
Maar dat modelletje is veel en veel simplistischer dan de wat serieuzere speculatieve omkaderingen van wat er "voor" de big bang zou gebeuren. Een soort bubbelend universum is een van de mogelijkheden, waarvan "onze" big bang een belletje is tussen vele. Maar dan moet je daar nog *waarneembare effecten* van voorspellen, en experimenten/metingen doen om de plausibiliteit daarvan na te gaan. Dat is iets wat jij fundamenteel niet snapt in het wetenschappelijke proces, he. Zomaar iets uit uw botten slaan, dat volstaat niet. Het moet ten eerste logisch aaneen hangen, en ten tweede moet het objectief waarneembare effecten hebben. Dan begin je iets te hebben. Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#555 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij hield vooral van de eerste series. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#556 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En vreemd, maar het boerenverstand staat er dikwijls wel boven... en, misschien instinctief, doorziet ze... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#557 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#558 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#559 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#560 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als jij robots al bij de levende wil tellen??? Ik weet vb. niet of zogenaamd eeuwig leven in verveling superieur is... Maar jij gelooft dat allemaal wel, maar jij weet dat niet... Ik weet ook niet of aards leven wel het summum van alles is... Ja, zult jij zeggen maar wij kennen geen ander... |
|
![]() |
![]() |