[quote=Bovenbuur;9090850]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus
|
Ik heb even gekeken, maar daar werd ik helemaal knots van.
Ik lees liever teksten.
Citaat:
De video is extreem versimpeld en je zou zelfs kunnen zeggen fout, dat is om het begrijpelijk te houden. Deze video gaat er wat dieper op in en is daarmee ook correcter. Dit is een extreem versimpeld voorbeeld, waarbij het programma enkel kan leren om een stipje naar links, rechts, boven en beneden te verplaatsen. Het doel is ook heel simpel, om door een enkel specifiek level van een spelletje heen te komen. Het programma is dan ook veel sneller klaar met leren dan de programma's voor serieuze toepassingen.
|
Ik hou niet van video's en ik had gedacht dat jij het me even uit kon leggen.
Maar goed: ik ben niet zo'n techneut, maar zo'n beetje begrijp ik wel hoe computers werken.
Citaat:
Nee, alsof ze programma's kunnen testen op hoe goed ze het doen en de beste programma's vervolgens variaties op zichzelf laten schrijven waarvan een hopelijk weer minstens eentje nog beter is. Het wordt niet voor niets vaak vergeleken met evolutie: mutatie en selectie.
|
Ja zoiets had ik al begrepen.
Ik had op de tv gezien hoe robots voetbal met elkaar speelden, en ik had er uit begrepen dat de robots zelf uit hun ervaring zelf in staat zijn hun programma's te verbeteren.
Maar ik neem aan dat daar ook weer een programma voor is.
Terug koppelen als het ware.
Maar ook zo dat de programmeurs de resultaten zelf niet meer begrepen hoe dat mogelijk was, alsof die robots zelf konden denken.
Dat laatste is dan het probleem hoe dat mogelijk is.
Citaat:
"Ik heb niks begrepen van wat er gezegd wordt, maar ik zie een mogelijkheid om credits te geven aan de microwezentjes."
|
Mooi, want als de werking van computers en robots niet met de normale natuurwetten van de programma's en de codes kunnen worden verklaard, dan moet het van de microwezentjes komen.
Deze zijn immers ook de scheppers van het leven.