Discussie: Meer verkeersdoden
Los bericht bekijken
Oud 4 oktober 2019, 20:08   #36
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik ben het volledig eens met de gedachte dat er wat gedaan moet worden om goede fietspaden aan te leggen.

Maar ik ben het totaal niet eens met diegenen die de fietsers alles maar toelaten in de zin van alle mogelijke richtingen van de straten te gebruiken, op bepaalde plaatsen door het rode licht mogen bollen, op ronde punten bepaalde voorrang hebben, fietsen die totaal niet in orde zijn zoals het voorgeschreven staat, fietsen die veel te snel rijden, fietsers die 's avonds niet zichtbaar genoeg zijn op de baan en ga zo maar verder.

En dan verschiet men er van dat er meer verkeersdoden zijn???? Yeah right!

p.s.

Gisteren kwam er nog zo eentje voorbijgevlogen met zo een snel elektrisch fietske, die ging wel echt veeeeeeeel te hard. (pedelec of hoe noemt zo een ding?)

Blijft dat een fiets of is dat een bromfiets?

Terug fietsplaat invoeren en fiets in orde met reflectors op de wielen en volwaardig licht anders boete of gedaan met fietsen.

Te dramatisch dat laatste of net niet?
Mijn zoon heeft een die gemakkelijk boven de 50km gaat.
Bij een koers zetten ze daar de straat voor af zonder koers zit dat op het fietspad of tussen het verkeer en ze denken overal voorrang te hebben.