Los bericht bekijken
Oud 10 januari 2020, 21:57   #71
PeterCC
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik ga ervan uit dat er genoeg 100% groen potentieel is waardoor we de potentiële ecologische ramp die batterijen altijd zullen zijn, kunnen vermijden via waterstof.

zeg nu nog dat ik au fond geen hardcore groene ben.
Hoe kom je ertoe om te denken dat er genoeg 100% groen potentiëel zou zijn?

Op niveau van de EU is vandaag ongeveer 25% van de stroom van groene oorsprong, op niveau België iets van een 15%.
En dat gaat dan enkel nog maar over elektrische energie en dat is maar, wat is het, een vierde of een derde of zo van ons totaal energieverbruik.

Volgens mij is het met de huidige stand van de technologie een totale utopie om te denken dat ook maar de mogelijkheid bestaat dat 100% groene energie een realiteit kan worden.

Je bent niet alleen, Anna, in dat waanidee.
Als je de plannen van de EU bekijkt dan gaat die er ook stelselmatig vanuit dat er tegen 2030 of 2050 plenty aan groene stroom zal zijn waardoor de hele economie en de hele samenleving kan worden geëlektrificeerd. Maar ik vind geen plannen, geen visie, geen concept om daar te geraken tenzij wat (in mijn ogen naïef) geleuter over wat zonnepanelen en wat windturbines en wat energiebesparing. Meer realisme dan dat in het meest pessimistische scenario er misschien nog enkele centrales op fossiel met carbon capture zouden nodig zijn komt er niet in voor.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden