Los bericht bekijken
Oud 31 maart 2020, 18:36   #886
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Dat kun jij totaal niet garanderen. Zelfs niet een beetje.
Ik kan absoluut garanderen dat, als we dit laten overwaaien:

a) er niet meer dan van de orde van 5% van de bevolking zal sterven, en waarschijnlijk minder

b) dit binnen ten hoogste twee maanden totaal achter de rug is

Dat zijn evidenties. En meer moet dat niet zijn.

Citaat:
Een maand nadat 60 miljoen Chinezen in quarantaine geplaatst werden, zag je heel duidelijk het aantal nieuwe gevallen afnemen. Dit kon enkel doordat men de quarantaine-maatregelen rigoureus toepaste.
Absoluut. Ik zeg ook niet dat quarantaine maatregelen ZOLANG ZE TOEGEPAST WORDEN, de epidemie niet zwaar laten afnemen.

Wat ik zeg is dat men ze niet kan opheffen zonder dat het spel herbegint, en dat dit dus heel heel lang "maatregelen" zal vereisen. Misschien geen totale quarantaine, maar toch heel beperkende maatregelen.

En dat de gigantische prijs daarvan op sociaal, economisch en democratisch vlak VEEL TE HOOG IS VOOR DAT RELATIEF KLEINE AANTAL DODEN dat we daarmee *ongegarandeerd* zouden kunnen uitsparen.

Maw, dat is gewoon veel te veel gevraagd aan een veel te grote meerderheid opdat een veel te kleine minderheid MISSCHIEN wat meer zou overleven.

Citaat:
Indien je quarantaine totaal zou afschaffen, is het onmogelijk te voorspellen waartoe het zal leiden. Vermoedelijk zal het ongeremde en ongecontroleerde virus dan heel wild om zich heen slaan, en zal zich uiteindelijk, na vele maanden, niet voornamelijk focussen op de ouderen, maar het virus zal dan ook de jongeren en kinderen targeten, en eventueel zelfs dieren.
Dat doet het nu al, he. Het gros van de geinfecteerden zijn geen ouderen. Maar voor veruit de meeste mensen heeft dit het verloop van een verkoudheid of een griep, niet meer.

En trouwens, je gaat dit niet stoppen. Nu gaat het virus Afrika binnen. Dat gaat daar een groot broeinest worden, dat het ons dan in het najaar terug naar bij ons stuurt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden