Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot
Het probleem van begrippen als 'menselijkheid', 'gezond verstand' en 'zinloos' is natuurlijk dat ze qua invulling nogal durven te verschillen van cultuur tot cultuur, zelfs van individu tot individu. Ik vrees dat je hier je persoonlijke invulling iets te gauw promoveert tot een soort 'objectieve waarheden'. Is de keuze voor euthanasie 'menselijk'? Ongetwijfeld, maar je zou ook kunnen zeggen: 'al te menselijk'.
|
U moet mijn post waarop u reageert nog even goed lezen? Nergens stel ik" mijn persoonlijke invulling tot een soort objectieve waarheden" zoals u beweert, ik stel enkel in vraag, waar u eigenlijk geen reactie op gaf.
Ja een open deur is het om te stellen van normen en waarden als tijds en cultuurgebonden, dat weet iedereen wel hoor, maar daar gaat de discussie niet over..hebben de broeders der liefde tegen de Belgische wetgeving gehandeld?
Nee denk ik.. horen zij dan als instelling de invulling van normen en waarden vanuit de kerk boven de hier geldende wetgeving te plaatsen? Dat vind ik niet. In die zin kan ik me ook niet vinden in dat rooms handelen, als morele keuze mag je ze zeker in vraag stellen.
Dat deed ik al, maar u negeert dit wat.