Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Het is ook zo dat als er 1 aspect GEEN groot belang heeft, dan is het wel de exacte timing van onderwijs. Of je nu iets leert 2 maanden later of niet, maakt echt weinig uit. De moeilijkheid die scholen ondervonden hebben, kwam van hun uiterst idiote organisatie met strakke tijdslijnen en specifieke datums, niet van het leerproces dat ze ergens verondersteld zijn van te veroorzaken. Ik zou zeggen dat als er 1 business was die potentieel heel flexiebel kon zijn (maar dat totaal niet is vanwege archaische organisatie) dan was het wel "onderwijs". Het ECHTE probleem van scholen sluiten is niet "onderwijs" maar "kinderoppas". Ge moet uw mormels ergens kunnen parkeren terwijl ge moet gaan werken. Of ze dingen leren of niet is bijzaak.
|
De leeftijdsgroep speelt toch een belangrijke rol.
In het kleuteronderwijs zie ik voor de kleuters niet zo'n direct probleem. Ze zitten nog onder de leerplicht. Ze missen niet zo echt veel. Maar inderdaad, de kleuterschool is een veredelde kinderopvang. De overheid voorziet terugbetaling voor de kinderopvang tot drie jaar(+/-). Nadien wordt het nogal duur voor tweeverdieners. Dus, beter naar de kleuterschool waar juffen pampers verversen, terwijl pa en/of ma desnoods wat kan uitrusten.
In de lagere school vind ik dat twee drie maanden tijdverlies begint te tellen. Hier toch. Een tweede sluiting is voor die kinderen niet goed. En de tweeverdieners zullen keuzes moeten maken.