Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2020, 19:42   #21
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Het kleinste kind misschien wel, maar niet iedereen...
Ja ze mag fier zijn .

Ze heeft miljoenen mondmaskers op het juiste moment vernietigd
en niet vervangen.

Ze zou eerder door de grond moeten zinken van schaamte.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 19:44   #22
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Waarom?

Wij Vlamingen moeten laten kijken dat we kloten aan ons lijf hebben.
Enkel de Schoof heeft die reservespeler. Ze zijn legendarisch
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 06:17   #23
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 06:28   #24
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Ja ze mag fier zijn .

Ze heeft miljoenen mondmaskers op het juiste moment vernietigd
en niet vervangen.

Ze zou eerder door de grond moeten zinken van schaamte.
Inderdaad, in de privé is dat ne C4, hier zijn ze er fier op.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 06:30   #25
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat zijn ambtenarenkloten. Ik bedoel Vlaamse kloten.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 06:39   #26
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Inderdaad, in de privé is dat ne C4, hier zijn ze er fier op.
Het fundamentele verschil tussen het bedrijfsleven en de staat he
Oud 1 juni 2020, 09:17   #27
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wie zal beslissen ?
De minis. van Onderwijs.
Is dat nu zó moeilijk ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 15:34   #28
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is ook zo dat als er 1 aspect GEEN groot belang heeft, dan is het wel de exacte timing van onderwijs. Of je nu iets leert 2 maanden later of niet, maakt echt weinig uit. De moeilijkheid die scholen ondervonden hebben, kwam van hun uiterst idiote organisatie met strakke tijdslijnen en specifieke datums, niet van het leerproces dat ze ergens verondersteld zijn van te veroorzaken. Ik zou zeggen dat als er 1 business was die potentieel heel flexiebel kon zijn (maar dat totaal niet is vanwege archaische organisatie) dan was het wel "onderwijs". Het ECHTE probleem van scholen sluiten is niet "onderwijs" maar "kinderoppas". Ge moet uw mormels ergens kunnen parkeren terwijl ge moet gaan werken. Of ze dingen leren of niet is bijzaak.
De leeftijdsgroep speelt toch een belangrijke rol.
In het kleuteronderwijs zie ik voor de kleuters niet zo'n direct probleem. Ze zitten nog onder de leerplicht. Ze missen niet zo echt veel. Maar inderdaad, de kleuterschool is een veredelde kinderopvang. De overheid voorziet terugbetaling voor de kinderopvang tot drie jaar(+/-). Nadien wordt het nogal duur voor tweeverdieners. Dus, beter naar de kleuterschool waar juffen pampers verversen, terwijl pa en/of ma desnoods wat kan uitrusten.
In de lagere school vind ik dat twee drie maanden tijdverlies begint te tellen. Hier toch. Een tweede sluiting is voor die kinderen niet goed. En de tweeverdieners zullen keuzes moeten maken.

Laatst gewijzigd door Rudy : 1 juni 2020 om 15:35.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 15:53   #29
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, NIKS is "een probleem". Alle maatregelen die afgebouwd worden, geven nergens aanleiding tot een verhoging.
Ze waren dus allemaal nutteloos tot hier toe.
Misschien. Dat kan je moeilijk stellen. Zelfs al krijgen we geen tweede 'heropflakkering'. De alertheid is sowieso hoger. Mijn inziens zijn we ondertussen ook iets beter geïnformeerd.

Niemand had een glazen bol. Als er geen stijging komt van het aantal besmettingen, sterftes ... dan betekent dat niet dat de lockdown (light) zinloos was.

Ik zie één probleem als scholen terug op 100% draaien. Als iedere grootouder z'n kleinkindje wilt zien en vastpakken. Als alle scholen permanent opengaan, dan kunnen grootouders best hun verstand gebruiken.
Oud 1 juni 2020, 16:27   #30
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mijn punt is en blijft: het zullen de Franstaligen zijn, met hun kijk op Parijs, die nog maar eens zullen bepalen welke maatregelen getroffen worden.
Vlamingen mogen toch zelf beslissen of scholen open blijven of niet. Of vergis ik mij ?
Oud 1 juni 2020, 17:22   #31
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De leeftijdsgroep speelt toch een belangrijke rol.
In het kleuteronderwijs zie ik voor de kleuters niet zo'n direct probleem. Ze zitten nog onder de leerplicht. Ze missen niet zo echt veel. Maar inderdaad, de kleuterschool is een veredelde kinderopvang.
Tot aan 12 - 15 jaar is het veredelde kinderopvang, he. De echte ambras is immers als ge moet gaan werken en uw snotters zijn daar.

Maar geen kat zit in met "kinderen die ziek worden", maar wel kinderen die de ziekte aan grote mensen geven he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 juni 2020 om 17:23.
Oud 1 juni 2020, 17:44   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien. Dat kan je moeilijk stellen. Zelfs al krijgen we geen tweede 'heropflakkering'. De alertheid is sowieso hoger. Mijn inziens zijn we ondertussen ook iets beter geïnformeerd.
Wel, dan is die "alertheid" en dat "beter geinformeerd zijn" alles wat nodig was.

Citaat:
Niemand had een glazen bol. Als er geen stijging komt van het aantal besmettingen, sterftes ... dan betekent dat niet dat de lockdown (light) zinloos was.
Hoe verklaar je dan dat er geen opflakkering komt ?

Kijk, dat is nu iets simpels dat velen blijkbaar niet willen snappen: de besmettelijkheid van het virus is totaal niet veranderd. Als het waar is dat er niet veel groepsimmuniteit werd opgebouwd, dan verkeert de bevolking zich, qua POTENTIELE voortplanting van het virus, zich in exact dezelfde situatie als in maart.

Als men dan dezelfde GEDRAGINGEN heeft als in begin maart, dan is er GEEN ENKELE reden dat het zich niet OP DEZELFDE MANIER voortzet he, want we zijn in identiek dezelfde situatie.

Als er dus geen opflakkering is ZONDER die lockdown maatregelen, dan hebben die lockdown maatregelen er niet voor gezorgd dat de epidemie afnam. Immers, ze zou ook afgenomen zijn met de gedragingen nadien, vermits er geen opflakkering is onder die gedragingen.

Voorlopig weten we het niet, want het kan zijn dat het door het mooie weer komt, en eens dat mooie weer weg is, in oktober, we inderdaad terug in de situatie van maart zitten en een divergerende epidemie.

Indien de lockdown in maart nodig was en ook werkte, zal die dat in oktober ook zijn, tot mei of zo van het jaar daarop he.

Maar als het in oktober niet opflakkert, wil dat zeggen dat we toch de nodige groepsimmuniteit hebben, OF dat we die paar kleine extra gedragingen permanent ontwikkeld hebben die voldoende zijn.. Die waren dan in maart ook voldoende geweest.

Citaat:
Ik zie één probleem als scholen terug op 100% draaien. Als iedere grootouder z'n kleinkindje wilt zien en vastpakken. Als alle scholen permanent opengaan, dan kunnen grootouders best hun verstand gebruiken.
Dat is zo een van die punten: oftewel mogen grootouders nooit meer hun kleinkinderen knuffelen, oftewel, tant pis, he. Is dat nog de moeite waard als leven voor een grootouder ?

Maar een ding is zeker: de enige nuttige maatregelen zijn permanent.
Oud 1 juni 2020, 18:06   #33
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar op dezelfde manier dat er groupthink was om die lockdown in te voeren, gaat er eensgezindheid en een gigantische propaganda campagne komen om Jan met de pet te laten geloven dat men zijn vel gered heeft he. En dat gaat nog lukken ook.

Een tweede golf zou heilzaam zijn op dat vlak: gaan die stabiele genieen die nu zitten te roeptoeteren dat ze de wereld gered hebben, en goed weten wat voor een ramp ze veroorzaakt hebben, dan consequent zijn en die ramp nog eens herhalen, vermits het de eerste keer zo een succes is gebleken ?
Het is al gelukt. Is het je nog niet opgevallen hoe sommige individuen letterlijk elk woord en elke actie van MVR en zijn marionettenregering zitten te verdedigen? Je moet het toch maar voor elkaar krijgen. Een rampzalig beleid voeren en toch nog poppetjes hebben die het allemaal ok vinden. Het is op die manier dat je dergelijke regimes kan laten overleven. Ik keek altijd met veel verbazing naar de regimes in China en Noord Korea, maar als je sommige dingen hier leest, dan kan je dat ook hier voor elkaar krijgen door te blijven hameren op een onzichtbare vijand.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 1 juni 2020 om 18:07.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 19:33   #34
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het is al gelukt. Is het je nog niet opgevallen hoe sommige individuen letterlijk elk woord en elke actie van MVR en zijn marionettenregering zitten te verdedigen? Je moet het toch maar voor elkaar krijgen. Een rampzalig beleid voeren en toch nog poppetjes hebben die het allemaal ok vinden. Het is op die manier dat je dergelijke regimes kan laten overleven. Ik keek altijd met veel verbazing naar de regimes in China en Noord Korea, maar als je sommige dingen hier leest, dan kan je dat ook hier voor elkaar krijgen door te blijven hameren op een onzichtbare vijand.
Inderdaad. Het is ontnuchterend om het live mee te maken.

Oud 1 juni 2020, 21:00   #35
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wie zal beslissen ?
De minis. van Defensie.
is al gezegd
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 21:16   #36
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tot aan 12 - 15 jaar is het veredelde kinderopvang, he. De echte ambras is immers als ge moet gaan werken en uw snotters zijn daar.

Maar geen kat zit in met "kinderen die ziek worden", maar wel kinderen die de ziekte aan grote mensen geven he.
Ja ok, maar wat wil je dan.
12-15 jaar is te jong om alleen thuis te laten. Anderzijds hebben ze doorgaans nog jonge ouders, en dus minder kwetsbaar.
Ouders moeten dit een beetje zelf uitmaken voor zichzelf.
Oud 1 juni 2020, 21:17   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlamingen mogen toch zelf beslissen of scholen open blijven of niet. Of vergis ik mij ?
Je vergist je.
Dat scholen gesloten werden, is bepaald bij ministerieel besluit, ondertekend door een federale minister.
In de nationale veiligheidsraad staan de visies van Vlamingen en Franstaligen, vooral op het vlak van scholen, diametraal tegenover mekaar.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 22:03   #38
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je vergist je.
Dat scholen gesloten werden, is bepaald bij ministerieel besluit, ondertekend door een federale minister.
In de nationale veiligheidsraad staan de visies van Vlamingen en Franstaligen, vooral op het vlak van scholen, diametraal tegenover mekaar.
Yep. In het begin, toen het onderwerp school aan bod kwam, hoorde ik Christophe Deborsu in "Vandaag" nog bevestigen dat de Walen ostentatief vragen de scholen tot einde schooljaar dicht te houden.
Ik vroeg mij al af hoe het ondertussen bij de Walen zit.
Merçi.
Oud 1 juni 2020, 22:13   #39
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Wie zal beslissen ?
De minis. van Onderwijs.
Is dat nu zó moeilijk ???
De minus van Onderwijs zal, als de beslissing zwaar kan tegenvallen, het initiatief aan de scholen zelf geven...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 1 juni 2020 om 22:29.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 22:24   #40
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is zo een van die punten: oftewel mogen grootouders nooit meer hun kleinkinderen knuffelen, oftewel, tant pis, he. Is dat nog de moeite waard als leven voor een grootouder ?

Maar een ding is zeker: de enige nuttige maatregelen zijn permanent.
Permanent ? De enige nuttige "permanente" maatregel in de toekomst vind ik vaccinatie, als het er komt, en liefst verplicht. Zeg me niet dat ik permanent afstand zal moeten houden op café en zo.

Terug on topic. Kijk, spijtig voor de grootouders (zoals ik) maar als ouder zou ik in de eerste plaats aan de toekomst van m'n kinderen denken. Inderdaad, tant pis voor die grootouders.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be