Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer
Wat vind jij van het idee om die Ivermectine-vraag en de herinfectie-vraag op dit forum voor te leggen aan een uit te nodigen 'bekende viroloog' (VR bv.)?
|
Uiteraard zou ik dat wel willen, maar daar gaat niet op ingegaan worden. Ik zou meer rekenen op een rechtszaak nadien.
De herinfectie vraag is een eerlijke vraag. Er is misschien een antwoord op. Misschien weten echte immunologen waarom dat vaccin veiliger is, of waarom de gok de moeite waard is. Ik zou zelf kunnen bedenken waarom: beter 1 puur gericht antilichaam, eerder dan een gans legertje. Maar dat neemt niet weg dat het risico er wel degelijk is voor zover ik kan zien. Misschien is het punt "beter kunnen we toch niet doen, dus als dit het volk afmaakt, dan weze het zo, iets anders gaan we toch niet kunnen verkopen".
De ivermectine is eigenlijk al feitelijk een gegeven zou ik denken, en heeft NU minder kans om iemand te laten veroordelen dan wanneer zou blijken dat het wel degelijk werkt. Als zou blijken dat het inderdaad werkt, maw, als de bewijzen zich opstapelen, is het voor een rechter gemakkelijker om te zien dat er verzuim was, dan als de andere zich eruit kan praten van 'er zijn veel middelen die veelbelovend zijn, maar weinig die werken'.
Als je in officiele rapporten schrijft: "het enige wat we erover weten, is dat mensen gezien hebben dat het schijnt te werken, maar 100% zeker is dat niet, dus laten we 8000 mensen kreperen in afwachting dat ergens iemand in de wereld zijn krent beweegt om het eens beter te proberen want wij gaan dat niet doen, wij gaan om maatregelen roepen terwijl de ziekenhuizen overstromen en de lijken over de vloer rollen" wat min of meer een wat grappiger herschrijven is van wat ze daar zwart op wit hebben neergepoot, dan is het spectaculairder voor de rechter om de kemel in te zien als men nadien WEET dat het werkt. Als dat in andere landen daadwerkelijk gebruikt wordt, dan zullen we het binnenkort beter weten.
Want mocht het uiteindelijk NIET werken, kunnen die virologen zich eruit praten met "we hadden de goeie intuitie". En kan je dat niet onderscheiden met "gegokt en pure chance".
Mij interesseert het eerlijk gezegd niet om het probleem "te verzachten" maar wel om de kwakzalvers NADIEN zwaar voor schut te zetten.