Los bericht bekijken
Oud 22 maart 2021, 02:12   #1
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard Europa wil export Astrazeneca naar UK blokkeren

Alsof de plannen van Europa om (binnen de context van de pandemie) de pharmaindustrie haar rechten op intellectuele eigendommen te ontnemen (zie de weinig succesvolle draad daarover), nog niet onvoorzichtig genoeg waren, lees ik nu dat Europa de export van Astrazeneca naar UK wil blokkeren.

Bron:
https://www.abc.net.au/news/2021-03-...lies/100016744

Europa, zo lees is misnoegd dat UK sneller zou beleverd worden. Wat Europa vergeet (voor het gemak), is dat UK 1) haar bestelling eerder had geplaatst; 2) een grotere bestelling heeft geplaatst en 3) al een grote voorafbetaling heeft gedaan.

Het argument van Europa, dat de productie in Europa wordt gedaan, is in mijn ogen dan ook heel zwak. Dat zij alsnog trachten om het juridisch mogelijk te maken dat zij omwille van dat non-argument de export kunnen tegenhouden is gewoon rancuneus en zwakzinnig.

Op korte tijd lees ik dus dat Europa de pharmaindustrie haar rechten op intellectuele eigendommen wil ontnemen én dat ze het niet zullen nalaten om indien mogelijk export onmogelijk te maken naar andere landen.

Wel, waarom zou de pharmaindustrie nog in Europa blijven? Me dunkt dat UK hen met meer dan open armen zal willen ontvangen.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden