Los bericht bekijken
Oud 26 april 2021, 11:22   #128
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad, vooral als de "berekening" heel zichtbaar is. Mocht De Croo nu zoiets voorstellen, waarbij het duidelijk is dat hij zichzelf en zijn partij daarmee totaal buiten spel zet, dan zou je nog kunnen denken dat het "gemeend" is. Maar hier is het toch evident dat het gaat om de overweging van De Wever:

"als ge nu moet kiezen tussen enkel mij en het VB, dan kiest ge mij toch ", he. Dat is toch waar gans zijn politieke bestaan rond draait, VB-envy.

Het is het imiteren van Macron, die zijn macht baseert op "als ge moet kiezen tussen Marine en mij, dan kiest ge mij toch".

Juist.
En niet alleen Macron, diezelfde truuk pasten al zijn voorgangers toe tgo het Front National.
Een deel van de kiezers gaat dan met de neusknijper op gaan kiezen, enkel maar om extreem-rechts van de sleutels van de macht weg te houden.

En dat dergelijke primitieve kiessystemen helemaal geen garantie op kwaliteit geven is door Francois Hollande met verve bewezen. (tenzij er iemand is die wil betwisten dat dit met voorsprong de slechtste president ooit was...)
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden