Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev
Aangezien dat dat een gesloten circuit is zal dat ook nog meevallen zeker? Via de dop van het reservoir zal er niet veel verse lucht binnen komen.
|
Het gaat over enkele procenten water in de remolie, waardoor het kookpunt daalt van laat ons zeggen 200°C naar 150°C (dot3).
Maar wat de remcapaciteit betreft lijkt het geen zwart/wit verhaal te zijn. Men spreekt van een geleidelijk toenemende remweg, waar ge zelf niets van merkt (klein gedeelte van de olie kookt ?) tot een waarneembaar verlies aan remkracht, waar ge denkt wat is hier aan de hand (groter tot zeer groot gedeelte van de olie kookt ?).
Maar toen ik ervaringsdeskundige werd in kokende remolie, was het wel met een nieuw voertuig van enkele maanden oud, dus met nieuwe remolie. Maw overmatig gebruik van de remmen in ongunstige omstandigheden kunnen ook nieuwe remolie aan de kook brengen. Wel zal dit fenomeen zich vroeger voordoen naargelang er meer water in de remolie zit.