Los bericht bekijken
Oud 3 mei 2021, 07:21   #642
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik weiger om een vaccinatie bewijs te gebruiken om ergens iets "te mogen". Als daar een vaccinatie bewijs voor nodig is, dan boycot ik dat "iets". En nee, ik zal wel uit mijn kot mogen he. Als ik niet mag reizen zonder vaccinatie bewijs, dan zal ik niet reizen he. Als ik geen restaurant binnen mag zonder vaccinatie bewijs, dan gaan we niet meer op restaurant he. Aangezien wij daar nu al meer dan een jaar aan gewoon zijn, zal dat niet echt meer storen. We zijn het nu gewoon. In de natuur buiten gaan, zal wel mogen he. Dat is het enige dat echt belemmerend is.

Ik ben gevaccineerd omdat ik denk dat het medisch gezien in mijn situatie voordelig is, niet om iets "te mogen".

Ja, het kan natuurlijk zijn dat men zodanig restrictief wordt, dat ik niet anders kan. Als ik bijvoorbeeld geen winkel meer binnen mag zonder vaccinatie bewijs, tja, dan zal ik wel moeten. Maar dat zou willen zeggen dat vaccinatie de facto verplicht is - dat men dan de ballen heeft om het te verplichten he en daar de gevolgen van te aanvaarden, eerder dan hypocriet te doen.

Mijn idee is dat zo een vaccinatie bewijs "om te mogen" sanitair geen enkele zin heeft, en het begin is van een Big Brother systeem zonder weerga. Ik verzet mij daar dus op alle mogelijke manieren tegen. Gezien de fratsen van meer dan een jaar zijn we ondertussen goed gewoon geworden aan zekere dingen niet nodig te hebben, zoals restaurants en reizen en zo. Dat hoeft dus niet meer. Daarvoor ga ik dus niet plat op mijn buik gaan om dat snoepje te mogen hebben. Ik heb dat niet meer nodig.
Als het vaccinatiebewijs ooit ergens verplicht wordt dan zie ik daar wel een eind aan komen als iedereen de kans heeft gekregen om zich te laten vaccineren, en als er mogelijkheid is tot hervaccinatie. Dan wordt het inderdaad zinloos.
Wat ik ook niet zie gebeuren is dat je overal te pas en onpas een bewijs zal nodig hebben. Voor vliegtuigreizen misschien wel als het land van bestemming dit eist. Niet om ergens op een terras te zitten, of om naar de winkel te gaan.
Wat evenementen betreft, daar twijfel ik.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden