Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2021, 16:17   #621
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Niet alleen voorrang. Mensen die het niet hebben krijgen gewoon geen toegang tot een dienst, grens of evenement.
Hopelijk krijgen uw werknemers een gratis paspoort zonder vaccin. Because the real stuff is always better than the copied stuff.

Laatst gewijzigd door Erra555 : 1 mei 2021 om 16:21.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2021, 16:19   #622
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is uw mening, voor mij ligt dat tegenover gesteld. Het voldoen aan een vaccinatiepaspoort is voor mij integendeel een kans op vrijheid om terug te kunnen reizen en mij te kunnen verplaatsen en natuurlijk in de eerste plaats ook dat het vaccin nodig is voor mijn fysieke en zelfs mentale gezondheid, want nu voel ik mij een gevangene.
Reizen is nog nooit een probleem geweest. Voorwaarde is dat je dat met een auto deed of doet. Kraait geen haantje naar. Zet u maar eens aan een grensovergang en bekijk hoeveel honderden auto's van het ene land naar het andere rijden.

Volgens onze overheden zijn het blijkbaar alleen mensen die met een vliegtuig reizen die besmettelijk kunnen zijn. Alles dat via de weg reist is immuun

Reizen buiten Europa mag je nog enkele jaren in uw koelkast opbergen. Het zal nog jaaaaren duren eer landen buiten Europa aan vaccins zullen geraken. Die landen zijn dus niet gehaast en hebben zich al helemaal herschikt op een tijdperk zonder die lompe Westerlingen.

Naar Azië zie ik dit decennium niet meer gebeuren. Gezien uw leeftijd heb ik nog weinig hoop. Ik zou me er maar bij neerleggen. Pak uw Chevrolet en rijdt zoals iedereen naar Benidorm. Geen visum geen paspoort geen controles geen bagage beperkingen geen vertragingen geen check-inns geen vaccinatie geen testen geen quarantaine en blijkbaar geen besmettingsgevaar .....leve de vrijheid

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 mei 2021 om 16:20.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2021, 16:19   #623
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Reizen is nog nooit een probleem geweest. Voorwaarde is dat je dat met een auto deed of doet. Kraait geen haantje naar. Zet u maar eens aan een grensovergang en bekijk hoeveel honderden auto's van het ene land naar het andere rijden.

Volgens onze overheden zijn het blijkbaar alleen mensen die met een vliegtuig reizen die besmettelijk kunnen zijn. Alles dat via de weg reist is immuun

Reizen buiten Europa mag je nog enkele jaren in uw koelkast opbergen. Het zal nog jaaaaren duren eer landen buiten Europa aan vaccins zullen geraken. Die landen zijn dus niet gehaast en hebben zich al helemaal herschikt op een tijdperk zonder die lompe Westerlingen.

Naar Azië zie ik dit decennium niet meer gebeuren. Gezien uw leeftijd heb ik nog weinig hoop. Ik zou me er maar bij neerleggen. Pak uw Chevrolet en rijdt zoals iedereen naar Benidorm. Geen visum geen paspoort geen vaccinatie geen testen geen quarantaine.....leve de vrijheid
Uw leven aan het beteren?
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2021, 16:20   #624
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Voortschrijdend inzicht.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2021, 16:21   #625
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Nog beter ? Dat zal moeilijk zijn
Oud 1 mei 2021, 16:22   #626
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
Voortschrijdend inzicht.
Stond ik niet op uw negeerlijst ? Stiekem toch maar meelezen....ik ken dat

Niks mis mee hoor dat stoort me niet

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 mei 2021 om 16:23.
Oud 1 mei 2021, 16:36   #627
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Naar Azië zie ik dit decennium niet meer gebeuren. Gezien uw leeftijd heb ik nog weinig hoop. Ik zou me er maar bij neerleggen. Pak uw Chevrolet en rijdt zoals iedereen naar Benidorm. Geen visum geen paspoort geen controles geen bagage beperkingen geen vertragingen geen check-inns geen vaccinatie geen testen geen quarantaine en blijkbaar geen besmettingsgevaar .....leve de vrijheid
De kans is wel groot dat ik in september naar Indonesië ga, daarvoor kan ik zonder problemen een speciaal visum krijgen zonder quarantaine. Voor de andere landen is het grote probleem de quarantaines die het de facto onmogelijk maken.
Benidorm is nu wel het allerlaatste waar ik naartoe zou gaan en dan nog in een Chevrolet.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2021, 16:40   #628
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De kans is wel groot dat ik in september naar Indonesië ga, daarvoor kan ik zonder problemen een speciaal visum krijgen zonder quarantaine. Voor de andere landen is het grote probleem de quarantaines die het de facto onmogelijk maken.
Benidorm is nu wel het allerlaatste waar ik naartoe zou gaan en dan nog in een Chevrolet.
Indonesië ? Bij die halve garen ? Zet ik geen stap binnen.
Oud 1 mei 2021, 16:45   #629
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet alleen voorrang. Mensen die het niet hebben krijgen gewoon geen toegang tot een dienst, grens of evenement.
Vergeet het, uitsluiting tot een dienst, grens of evenement door voorrang te geven is discriminatie van al wie geen vaccinatiepaspoort wil en zich beroept op het recht van zelfbeschikking, en dat is strafbaar.
Elke belg is gelijk voor de (grond)wet en de mensenrechten, met of zonder vaccinatiepaspoort.

Overigens werden alle noodmaatregelen al door de rechter als buiten toepassing verklaarde maatregelen gevonnist, en dus ook het gevolg van een vaccinatiepaspoort als onwettige maatregel om te mogen reizen.
Er is geen enkele wettelijke grondslag om een vaccinatiepaspoort te mogen invoeren dat zelfs de privacy en het medisch beroepsgeheim schendt.
Oud 1 mei 2021, 17:02   #630
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 mei 2021 om 17:02.
Oud 1 mei 2021, 17:59   #631
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Vergeet het, uitsluiting tot een dienst, grens of evenement door voorrang te geven is discriminatie van al wie geen vaccinatiepaspoort wil en zich beroept op het recht van zelfbeschikking, en dat is strafbaar.
Elke belg is gelijk voor de (grond)wet en de mensenrechten, met of zonder vaccinatiepaspoort.

Overigens werden alle noodmaatregelen al door de rechter als buiten toepassing verklaarde maatregelen gevonnist, en dus ook het gevolg van een vaccinatiepaspoort als onwettige maatregel om te mogen reizen.
Er is geen enkele wettelijke grondslag om een vaccinatiepaspoort te mogen invoeren dat zelfs de privacy en het medisch beroepsgeheim schendt.
Tot nu toe werden alle maatregelen door het hoogste juridisch gezag bevestigd (uitzondering kerkdiensten).
Tegen het vonnis van die Brusselse rechter loopt een beroepsprocedure.
Oud 1 mei 2021, 19:28   #632
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het Europarlement keurde het vaccinatiepaspoort wel goed.
Dat ding gaat dus wel voor iets dienen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210429_93526079

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2021, 14:40   #633
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Tot nu toe werden alle maatregelen door het hoogste juridisch gezag bevestigd (uitzondering kerkdiensten).
Tegen het vonnis van die Brusselse rechter loopt een beroepsprocedure.
Welk hoogste juridisch gezag? Dat kliekje beroepsleugenaars in de illegale regering dat geen juridisch gezag heeft en de grondwet aan hun laars lapt?
Een onwettige maatregel wegens geen enkele wettelijke grond kan door een dorpsidioot bevestigd worden, dat blijft onwettig.
Een aap in een pak blijft ook nog altijd een aap.
En je vergeet gemakshalve de scheiding der machten, de rechter vonnist dat de noodmaatregelen onwettig zijn omdat er geen bewijs van een medische crisis en dus geen wettelijke grond voor het nemen van noodmaatregelen is.
Politici zijn geen magistraten/rechters en hebben dus geen enkel juridisch gezag, ook zij zullen de bestaande wetten moeten respecteren.
Dat betekent dat zij geen noodmaatregelen mogen verplichten als er geen reden toe is: bewijs van een medische crisis en dat is er NIET.

Natuurlijk wordt in beroep gegaan om de boel te rekken maar het zal niet baten want ze kunnen er niet rond dat ze geen bewijzen kunnen voorleggen om hun noodmaatregelen te rechtvaardigen want er is helemaal geen medische noodtoestand dus zullen ze de onwettige nepmaatregelen wel moeten opheffen, willen of niet.
Gij blijft voorstander van onwettige maatregelen en wil geen terugkeer naar het normale leven met herstel van je grondwettelijke burgerrechten.
Waarom?
Oud 2 mei 2021, 14:56   #634
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het Europarlement keurde het vaccinatiepaspoort wel goed.
Dat ding gaat dus wel voor iets dienen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210429_93526079
Het europees parlement kan goedkeuren wat ze wil, zij hebben geen wettelijk recht om ook maar iets te verplichten als ADVIESORGAAN.
Zij kunnen enkel richtlijnen geven en geen wetten verplichten aan de soevereine eu-lidstaten, waarvan de parlementen de uiteindelijke beslissing nemen.
Citaat:
Donderdagochtend werd met ruime meerderheid het voorstel voor het coronacertificaat, het vroegere vaccinatiepaspoort, goedgekeurd.
Maar dat betekent niet dat de deal rond is.
Het Europees Parlement heeft donderdagochtend beslist hoe zij kijken naar het EU COVID-19 certificaat, vroeger ook wel het vaccinatiepaspoort genoemd.
Zij hebben dus enkel beslist hoe zij naar het EU COVID-19 certificaat KIJKEN.
Zij hebben dus helemaal NIET beslist dat het vaccinatiepaspoort er ZAL komen.
Vuile leugenpers, insinueren dat de invoering van een vaccinatiepaspoort een feit zou zijn terwijl dat helemaal niet waar is.
Ze zeggen het trouwens ook nog zelf:
Citaat:
Maar dat betekent niet dat de deal rond is.
Oud 2 mei 2021, 15:51   #635
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pak uw Chevrolet en rijdt zoals iedereen naar Benidorm. Geen visum geen paspoort geen controles geen bagage beperkingen geen vertragingen geen check-inns geen vaccinatie geen testen geen quarantaine en blijkbaar geen besmettingsgevaar .....leve de vrijheid
Moest 'k tien jaar jonger zijn kruip 'k in een vlieger richting Spanje en kom 'k de eerste vijf jaar niet terug.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2021, 18:06   #636
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan moet men die dingen maar mijden, he. Gevaccineerd of niet. Dat zijn dan dingen die enkel maar voor onderkruipers toegankelijk zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2021, 18:57   #637
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dan moet men die dingen maar mijden, he. Gevaccineerd of niet. Dat zijn dan dingen die enkel maar voor onderkruipers toegankelijk zijn.
Wat ga je dan doen, in uw kot blijven ?
Je bent ondertussen toch zelf gevaccineerd, heb ik ondertussen begrepen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2021, 21:21   #638
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welk hoogste juridisch gezag? Dat kliekje beroepsleugenaars ...
...
Welk hoogste gezag? Wel zeker niet het gezag dat uitgaat van een theekransje oma's.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 05:57   #639
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wat ga je dan doen, in uw kot blijven ?
Je bent ondertussen toch zelf gevaccineerd, heb ik ondertussen begrepen.
Ik weiger om een vaccinatie bewijs te gebruiken om ergens iets "te mogen". Als daar een vaccinatie bewijs voor nodig is, dan boycot ik dat "iets". En nee, ik zal wel uit mijn kot mogen he. Als ik niet mag reizen zonder vaccinatie bewijs, dan zal ik niet reizen he. Als ik geen restaurant binnen mag zonder vaccinatie bewijs, dan gaan we niet meer op restaurant he. Aangezien wij daar nu al meer dan een jaar aan gewoon zijn, zal dat niet echt meer storen. We zijn het nu gewoon. In de natuur buiten gaan, zal wel mogen he. Dat is het enige dat echt belemmerend is.

Ik ben gevaccineerd omdat ik denk dat het medisch gezien in mijn situatie voordelig is, niet om iets "te mogen".

Ja, het kan natuurlijk zijn dat men zodanig restrictief wordt, dat ik niet anders kan. Als ik bijvoorbeeld geen winkel meer binnen mag zonder vaccinatie bewijs, tja, dan zal ik wel moeten. Maar dat zou willen zeggen dat vaccinatie de facto verplicht is - dat men dan de ballen heeft om het te verplichten he en daar de gevolgen van te aanvaarden, eerder dan hypocriet te doen.

Mijn idee is dat zo een vaccinatie bewijs "om te mogen" sanitair geen enkele zin heeft, en het begin is van een Big Brother systeem zonder weerga. Ik verzet mij daar dus op alle mogelijke manieren tegen. Gezien de fratsen van meer dan een jaar zijn we ondertussen goed gewoon geworden aan zekere dingen niet nodig te hebben, zoals restaurants en reizen en zo. Dat hoeft dus niet meer. Daarvoor ga ik dus niet plat op mijn buik gaan om dat snoepje te mogen hebben. Ik heb dat niet meer nodig.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 06:08   #640
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik weiger om een vaccinatie bewijs te gebruiken om ergens iets "te mogen". Als daar een vaccinatie bewijs voor nodig is, dan boycot ik dat "iets". En nee, ik zal wel uit mijn kot mogen he. Als ik niet mag reizen zonder vaccinatie bewijs, dan zal ik niet reizen he. Als ik geen restaurant binnen mag zonder vaccinatie bewijs, dan gaan we niet meer op restaurant he. Aangezien wij daar nu al meer dan een jaar aan gewoon zijn, zal dat niet echt meer storen. We zijn het nu gewoon. In de natuur buiten gaan, zal wel mogen he. Dat is het enige dat echt belemmerend is.

Ik ben gevaccineerd omdat ik denk dat het medisch gezien in mijn situatie voordelig is, niet om iets "te mogen".

Ja, het kan natuurlijk zijn dat men zodanig restrictief wordt, dat ik niet anders kan. Als ik bijvoorbeeld geen winkel meer binnen mag zonder vaccinatie bewijs, tja, dan zal ik wel moeten. Maar dat zou willen zeggen dat vaccinatie de facto verplicht is - dat men dan de ballen heeft om het te verplichten he en daar de gevolgen van te aanvaarden, eerder dan hypocriet te doen.

Mijn idee is dat zo een vaccinatie bewijs "om te mogen" sanitair geen enkele zin heeft, en het begin is van een Big Brother systeem zonder weerga. Ik verzet mij daar dus op alle mogelijke manieren tegen. Gezien de fratsen van meer dan een jaar zijn we ondertussen goed gewoon geworden aan zekere dingen niet nodig te hebben, zoals restaurants en reizen en zo. Dat hoeft dus niet meer. Daarvoor ga ik dus niet plat op mijn buik gaan om dat snoepje te mogen hebben. Ik heb dat niet meer nodig.
Maar u hebt niet geweigerd.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be