Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k
|
Oei, pijnlijk voor Audi e-tron moest het waar zijn. Made in Belgium.
Hieronder de juiste context waarom ze dat uitzonderlijk maar 1 keer deed bij haar aller
eerste verre dienstrit met haar EV, maar het verstoot wel tegen de dienstwagenregels. Daarom wat sensatie in de Duitse pers.
Het laatste nieuws verzwijgt namelijk bijna alles en maakt er een fantasieverhaaltje van. In de regel moest ze maar eventueel héél kort aan de snellader voor 2 afspraken (snel gereden), slechts 270 km in totaal moest ze die dag afleggen, maar ze wou liever helemaal niet bijladen en zo op 100% zekerheid spelen en om meer op haar gemak te zijn, want er was maar weinig tijdbuffer tussen die 2 afspraken op 1 dag, dat was het excuus.
Citaat:
https://www.tagesspiegel.de/berlin/b.../27411342.html
In maart maakte de 63-jarige Nonnemacher blij bekend dat ze nu in een Audi e-tron rijdt: "Het is de eerste bedrijfswagen met elektrische aandrijving in de Brandenburgse kast."
18 april vertrouwde ze niet op de diensten van de elektrische auto en stapte over op de benzinemotor. Het ging om een maximale afstand van 270 kilometer, de elektrische auto kan tot 350 kilometer per lading halen.
In eerste instantie had de woordvoerder op verzoek van de "B.Z." resoluut verklaard: "Mevrouw Nonnemacher gebruikt haar elektrische Audi alleen op lange ritten met een laadstop."
Maar nu bekent het ministerie dat Nonnemacher met de benzinewagen van de staatssecretaris reed naar de officiële herdenking van de 76e verjaardag van de bevrijding van concentratiekamp *Ravensbrück.
Daarna moest Nonnemacher in allerijl terug naar *Potsdam rijden om een coronaverordening te ondertekenen. "Twee zeer belangrijke data met weinig tijdbuffer", aldus de woordvoerder. "Aangezien het de eerste lange reis met de elektrische auto zou zijn, heeft de minister op safe gespeeld en spontaan de auto van de staatssecretaris gepakt." Inmiddels heeft de elektrische bedrijfswagen zijn waarde bewezen, de minister gaat op 1 juli rijden naar Templin en Prenzlau (Uckermark) en op donderdag naar Klettwitz (Oberspreewald-Lausitz). Bovendien nam de woordvoerder van het ministerie een besluit: de enige uitzondering op het gebruik van haar eigen bedrijfswagen was de rit op 18 april met de benzinewagen van de staatssecretaris, meldt persbureau dpa.
|
Citaat:
Geen nieuwe diesel- en benzinewagens meer op Europese wegen vanaf 2035
Vanaf 2035 zullen in de Europese Unie geen auto’s meer mogen worden verkocht die op benzine of diesel rijden. Ook hybride wagens zullen in de ban geslagen worden, ten voordele van 100% elektrische wagens. Dat zou de Europese Commissie woensdag voorstellen in het kader van haar klimaatpakket.
11-07-21, Bron: Belga
|
Snap je dat?
