Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 juli 2021, 21:17   #181
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 16.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tesla gaat het model Y Long Range AWD reeds vanaf augustus in Europa leveren.
https://www.nu.nl/economie/6144554/t...nederland.html

Ze gaan dus niet op Berlijn wachten (1q 2022) voor het made in Europe model Y.

Zeer wslk vanuit China. Dat kunnen dus beter afgewerkte modellen met NMCA batterijpack zijn (LGChem cellen, slechts 5% Cobalt en meer Nikkel en Al voor stabilisatie), werd in juni aangekondigd.

Wie weet volgt het model Y SR+ model ook nog met LFP-accupack.

Het performance model zal wel pas voor 2022 zijn. Want in Azië zeer populair.

Bevestiging van insideevs:

Voor de boten het duurt ~5 dagen langer vanuit Shanghai dan vanuit SFO.
Hebben ze die niet nodig om aan de onverzadigbare vraag'' in China te voldoen dan?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2021, 21:22   #182
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Hebben ze die niet nodig om aan de onverzadigbare vraag'' in China te voldoen dan?
Tja de voorbestellingen voor het model Y vanuit Europa dateren van?

ff gglen
Citaat:
https://www.dailybits.be/item/tesla-...-terugkrijgen/

TESLA MODEL Y RESERVATIE BEDRAG TERUGKRIJGEN?

Gepubliceerd 16 december 2020 door Herman in Autoblogger

Dat ik naar een EV aan het kijken ben om mijn aflopende Diesel leasing te gaan vervangen, mag wel duidelijk zijn als je het EV test lijstjes leest op deze blog.

In januari 2020 (wat een onbezorgde tijd als je nu terugkijkt) heb ik toen dan ook een reservatie gemaakt voor een full-option Tesla Y (aanbetaling van 2.000EUR). Toen was er sprake van een start van de leveringen in Europa begin 2021.

Ondertussen weten we beter en is de bouw van de nieuwe Tesla fabriek in Berlijn (die de Model Y voor Europa gaat bouwen) nog volop bezig. Daarnaast blijft de afwerkingskwaliteit ondermaats (zeker de eerste leveringsmaanden in de US waren rampzalig van afwerking). Zelfs de testwagen die tech YouTuber MKBHD kreeg van Tesla zelf voor een review was rampzalig van afwerking. Ik vermoed dat ook de Europese fabriek eerst een testperiode gaat hebben, dus dat je pas over een goed jaar echt goed afgewerkte Tesla Y’s gaat hebben. Daar ga ik niet meer op wachten.
Een goed afgewerkte Model Y MIC komt nu wel vanaf september als je hem vandaag besteld, dus 3 maand eerder.
Citaat:
Model Y
Verwachte levering: september
https://www.tesla.com/nl_BE/modely/d...ct=no#overview
psst, de winstmarge is voor EU mogelijk (veel) groter.
Een model Y LR MIC kost omgerekend 45.200 Euro in CN, in Europa 63.000 Euro...

Laatst gewijzigd door Micele : 10 juli 2021 om 21:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2021, 20:46   #183
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.417
Standaard

"De Tesla-killers" hebben nog werk...

Car and Driver deed een 1000 miles test met 11 BEVs, rijden+snelladen.

Citaat:
https://www.caranddriver.com/feature...distance-race/

The EV 1000: 11 EVs Face Off in a Long-Distance Race

A 1000-mile race through Middle America reveals what it's like to drive an EV long distances in 2021. Spoiler: It's possible but not always fun.

BY ERIC TINGWALL JUL 7, 2021


Laatst gewijzigd door Micele : 11 juli 2021 om 20:50.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2021, 21:20   #184
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Hebben ze die niet nodig om aan de onverzadigbare vraag'' in China te voldoen dan?
Wat de Chinezen van de goedkopere model Y SR denken?

Citaat:
https://www.tesmanian.com/blogs/tesm...-range-version
Tesla Model Y Sees Massive Wave of New Orders in China After Standard Range Version Introduced

July 12, 2021

Tesla Model Y has received massive new orders in China following the introduction of the cheaper Standard Range version. The use of lithium iron phosphate batteries allowed Tesla to significantly reduce the price of the vehicle.

Demonstration vehicles will arrive in stores shortly. "The new car scheduling orders have been delayed until September, and the number of people coming to the stores in recent days will be very high," the report quoted a Tesla insider as saying.

Model Y Long Range is sold in China for RMB 347,900 (about $53,725). However, the Standard Range uses lithium iron phosphate batteries, which reduces the range by just 69 kilometers (43 miles), but costs RMB 276,000 (about $42,600), down RMB 71,900 (about $11,125).

"The biggest impact of Tesla on rivals and the biggest contribution to consumers is to gradually break the pricing advantage of luxury brands. For BBA (Mercedes-Benz, BMW, and Audi), the pressure on their main products will be very high in the future after they lose their price advantage," the report quoted experts as saying.

Laatst gewijzigd door Micele : 12 juli 2021 om 21:24.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2021, 22:11   #185
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 16.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Wat de Chinezen van de goedkopere model Y SR denken?
Ik weet wel wat Musk daar vorig jaar over dacht.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 08:32   #186
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
't is maar hoe je de cijfers voorstelt. Tesla is maar een kleinere speler (9%) in de Duitse BEV-markt.

Tis maar wat je bedoelt onder spelers.

Uiteraard is Tesla maar 1 automerk met quasi maar 1 model dit halfjaar 2021 in D aangeboden. Of enkel 1 middenklasser model 3 met 3 E-varianten.

Toch al heel vergezocht als je enkel het Tesla model 3 met OEMs of Grps gaat vergelijken die uit een tiental automerken bestaan...

VW Grp heeft nu 5 (6) automerken die BEVs lever(d)en: VW, Audi, Skoda, Porsche, Cupra, Seat. Seat valt weg denk ik de Seat Mii gaan ze niet meer aanbieden in Q3. (Cupra is onder de vlag van Seat).

Laatst gewijzigd door Micele : 13 juli 2021 om 08:56.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 09:17   #187
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.417
Standaard

Indien er nog een retorische vraag was van @Hamac en @Aurora B naar de H1-cijfers van Z-Korea, helaas voor jullie via tesmanian.com

H1-2021 : ~43,7% Teslas van alle ingeschreven BEV.

Citaat:
https://www.tesmanian.com/blogs/tesm...y-on-top-spots

Tesla Model 3 & Y Are Top 2 Best-Selling EVs in South Korea in 1H 2021

Eva Fox July 12, 2021

Tesla became the leader in the South Korean electric vehicle market in the first half of the year. Model 3 became the best-selling EV, and Model Y took a solid second place.

Tesla is dominating the South Korean EV market with a 43% share of all passenger EVs sold in the first half of 2021. In addition, the manufacturer dominated the market for imported cars sold in Korea during the same period, accounting for a whopping 81.4%.

In the first half of the year, Tesla sold 11,629 vehicles in South Korea, including Model 3 and Model Y, and posted a 64.3% increase over the same period last year, according to CarIsYou data. Among them, 6,275 were Model 3, making it the best-selling EV in the country. The car was already the best-selling EV in South Korea in 2020 and has every chance of repeating its success this year. However, now, Model 3 has a new hot competitor on the market: its younger sibling, Model Y.

In 1H 2021, Tesla sold 5,316 Model Y units, sales of which only began in February. Most likely, if the car had been sold and delivered on the market during all six months of this year, it would have become the best-selling EV there. The compact SUV is a very popular body type, so there is every reason to believe Model Y can take the lead in for the full 2021.

1 Tesla Model 3 6,275
2 Tesla Model Y 5,316
3 Hyundai Motor Ionic 5 4,652

Thus, Tesla Model 3 took first place in the EV market with 6,275 sales in 1H 2021. Tesla Model Y firmly occupied second place with 5,316 units. Third place went to Hyundai Motor Ionic 5 with 4,652 registrations. In the first half of the year, 26,632 passenger electric vehicles were sold in South Korea, 11,629 of which were Tesla. These numbers speak volumes and point to a clear dominance of the Californian brand when it comes to the hearts of the South Korean consumers.
1 Tesla Model 3 : 6.275
2 Tesla Model Y : 5.316
.. Tesla model S/X : 38
Tesla totaal : 11.629 op 26.632 = 43,66%


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Ik weet wel wat Musk daar vorig jaar over dacht.
Ik ook. Maar toch van gedacht veranderen is een van de goede eigenschappen van Musk.

Laatst gewijzigd door Micele : 13 juli 2021 om 09:21.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 09:20   #188
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 16.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tis maar wat je bedoelt onder spelers.

Uiteraard is Tesla maar 1 automerk met quasi maar 1 model dit halfjaar 2021 in D aangeboden. Of enkel 1 middenklasser model 3 met 3 E-varianten.

Toch al heel vergezocht als je enkel het Tesla model 3 met OEMs of Grps gaat vergelijken die uit een tiental automerken bestaan...

VW Grp heeft nu 5 (6) automerken die BEVs lever(d)en: VW, Audi, Skoda, Porsche, Cupra, Seat. Seat valt weg denk ik de Seat Mii gaan ze niet meer aanbieden in Q3. (Cupra is onder de vlag van Seat).
Stijgt het marktaandeel van $TSLA als je die groepen als geheel beschouwd en/of als aparte merken?
Neen of neen?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 09:22   #189
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Stijgt het marktaandeel van $TSLA als je die groepen als geheel beschouwd en/of als aparte merken?
Neen of neen?
Nog meer stijgen als dit ?

Ik vermoed dat Tesla geen Grp met andere merken wil maken.

Laatst gewijzigd door Micele : 13 juli 2021 om 09:25.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 09:34   #190
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Even reality check: in de eerste 6 maand van 2021 verkocht Huyndai/Kia 25000 BEV's op de lokale markt (ondanks de verkoopstop van de Kona EV, omwille van brandproblemen) en 4500 FCEV's.

In de maand juni verkocht Huyndai al 3667 Ioniq 5 (beperkt beschikbaar sinds mei in Z. Korea), meer dan de model 3 of de model Y, maar dat gaan blogjes zoals "tesmanian" u niet vertellen...
Ergens kloppen "uw reality cijfers -zonder bron-" of die van Tesmanian al helemaal niet, ik kan me heel moeilijk voorstellen dat Tesla +43% van de BEV-markt H1-2021 in Korea heeft.

Citaat:
Thus, Tesla Model 3 took first place in the EV market with 6,275 sales in 1H 2021. Tesla Model Y firmly occupied second place with 5,316 units. Third place went to Hyundai Motor Ionic 5 with 4,652 registrations. In the first half of the year, 26,632 passenger electric vehicles were sold in South Korea, 11,629 of which were Tesla. These numbers speak volumes and point to a clear dominance of the Californian brand when it comes to the hearts of the South Korean consumers.
Nu de bron van tesmanian.com zoeken, of dubbelchecken met een andere bron.
Het cijfer van Tesla is via BK en importdatabank correct:
Citaat:
http://www.businesskorea.co.kr/news/...ml?idxno=71762

According to the Korea Automobile Imports Association and the CARISYOU Data Institute, 14,295 imported EVs were sold between January and June this year, up 64.7 percent from the same period of 2020.

Among them, Tesla accounted for 11,629 units, up 64.3 percent from a year ago. It took up 81.4 percent of all imported EV sales in Korea.

By model, Model 3 and Model Y sold 6,275 and 5,316 units, respectively. Tesla ranked third among all imported car brands.

Sales of imported EVs excluding Tesla in the first half of 2021 were 2,666, up 66.4 percent from 1,602 in the first half of 2020.
Volgens deze bron heeft Aurora gelijk, en slaat tesmanian de bal helemaal mis.
Citaat:
https://www.wapcar.my/news/nearly-10...early-40-30214

Hyundai sold 30,986 hybrid models, 15,683 EVs, and 4,415 FCEVs in Korea over the period.
Meanwhile, Kia saw a 44% increase in sales of its electrified vehicles with 43,350 units sold in the same period. Out of the total sales figures, 34,487 of them are hybrid models while 8,863 units consist of EVs.
ff samenvatten import-BEV H1-2021
Tesla : 11.629
andere merken: 2.666

Hyundai: 15.683
Kia: 8.863

Totaal: 38.841 import + lokale merken Hyundai Gp

Waarvan Tesla ~30% aandeel heeft.

Laatst gewijzigd door Micele : 13 juli 2021 om 10:02.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 10:35   #191
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.417
Standaard

Musk: "ik er eerder een hekel aan CEO van Tesla te zijn" (lees wel de context)

Citaat:
https://www.bbc.com/news/business-57813938

Tesla: Elon Musk ‘rather hates’ being company boss

Elon Musk has revealed that he does not enjoy being the boss of Tesla.

"I rather hate it and I would much prefer to spend my time on design and engineering," he told a US court.

Tesla's billionaire founder was speaking at the start of a trial where he is accused of pressuring the firm's board members into a $2.6bn (£1.9bn) deal to buy a solar panel firm.

Shareholders claim the carmaker's money was wasted on buying SolarCity, which - they say - was running out of money.

At the time of the deal, Mr Musk owned a 22% stake in both Tesla and the solar panel company, which was founded by his cousins.

"Since it was a stock-for-stock transaction and I owned almost exactly the same percentage of both there was no financial gain," he said.

'All part of a master plan'

He also denied exerting pressure on board members, saying that the deal was part of a "master plan" to create affordable vehicles with green power supplies.

Shareholders bringing the case against Mr Musk, who is worth $168bn according to Forbes, have asked the court that he repay Tesla the $2.6bn in full. That would be one of the largest ever judgements against an individual.

Last year, other board members at Tesla settled a lawsuit over the deal for $60m. Those board members, who excluded Mr Musk, did not admit any wrongdoing.

Dan Ives, an analyst at Wedbush Securities, said that investors would be watching the case very closely.

The SolarCity deal has been a "black eye" for both Mr Musk and Tesla and a "clear low light" in the company's rise, he wrote in a note.

Despite that, Tesla shares rose on Monday, closing more than 4% higher.

The trial is expected to last about two weeks. Randall Baron, the attorney for the shareholders, warned the entrepreneur that the case being heard in Delaware Chancery Court was "going to be a grind".

Gesturing to a thick folder of documents prepared by Mr Baron, Mr Musk replied: "I can tell by the binder."
De voorbeurs van $tsla is op weg naar $700 (nu $694, +1,2 %)
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 10:44   #192
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ergens kloppen "uw reality cijfers -zonder bron-" of die van Tesmanian al helemaal niet, ik kan me heel moeilijk voorstellen dat Tesla +43% van de BEV-markt H1-2021 in Korea heeft.


Nu de bron van tesmanian.com zoeken, of dubbelchecken met een andere bron.
Het cijfer van Tesla is via BK en importdatabank correct:


Volgens deze bron heeft Aurora gelijk, en slaat tesmanian de bal helemaal mis.

ff samenvatten import-BEV H1-2021
Tesla : 11.629
andere merken: 2.666

Hyundai: 15.683
Kia: 8.863

Totaal: 38.841 import + lokale merken Hyundai Gp

Waarvan Tesla ~30% aandeel heeft.
Er werden meer EV's verkocht dan die cijfers aangeven. De meest recente cijfers (tot en met mei '21) van het ministerie van energie in Korea geven 27000 BEV's aan, dus met de maand juni er bij zou H1 2021 wel richting 38 a 39000 BEV's kunnen gaan. Uiteraard zitten daar ook kleine bestelwagens in zoals de Hyundai Porter, die daar ontzettend goed verkoopt.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  afbeelding_2021-07-13_114107.png
Bekeken: 83
Grootte:  122,1 KB
ID: 114613
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 11:24   #193
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 16.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Nog meer stijgen als dit ?

Ik vermoed dat Tesla geen Grp met andere merken wil maken.
Waarom was $TSLA een tijdje terug $900 waard?

De cult: "Omdat investeerders de waarde inprijzen dat $TSLA tegen 2030 20 tot 30 miljoen wagens gaat verkopen."

Dus daarom dat $TSLA $100b op- en neerspringt elk kwartaal als ze 10k wagens meer of minder verkopen?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 12:04   #194
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.417
Post

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Er werden meer EV's verkocht dan die cijfers aangeven.
Dat is evident.

De foute Koreaanse website die tesmanian copieerde zonder driedubbel te checken.

https://en.yna.co.kr/view/AEN2021071...iness/industry

Laatst gewijzigd door Micele : 13 juli 2021 om 12:30.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 12:13   #195
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Waarom was $TSLA een tijdje terug $900 waard?

De cult: "Omdat investeerders de waarde inprijzen dat $TSLA tegen 2030 20 tot 30 miljoen wagens gaat verkopen."

Dus daarom dat $TSLA $100b op- en neerspringt elk kwartaal als ze 10k wagens meer of minder verkopen?
Lach maar.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 13:18   #196
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.417
Standaard

Globale BEV-spelers volgens Jato.

Ook Q1-2021 versus Q1-2020 groei-% naargelang landen, enz...

Citaat:
https://www.jato.com/q1-2021-ev-glob...-year-figures/

Q1 2021 EV global sales at the same level as 2017 full year figures







Vooral in Europa moet de echte groei nog beginnen.

Laatst gewijzigd door Micele : 13 juli 2021 om 13:23.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 15:56   #197
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
Standaard

https://www.hln.be/auto/groene-minis...odel~af9f6582/
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 16:52   #198
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Oei, pijnlijk voor Audi e-tron moest het waar zijn. Made in Belgium.

Hieronder de juiste context waarom ze dat uitzonderlijk maar 1 keer deed bij haar allereerste verre dienstrit met haar EV, maar het verstoot wel tegen de dienstwagenregels. Daarom wat sensatie in de Duitse pers.

Het laatste nieuws verzwijgt namelijk bijna alles en maakt er een fantasieverhaaltje van. In de regel moest ze maar eventueel héél kort aan de snellader voor 2 afspraken (snel gereden), slechts 270 km in totaal moest ze die dag afleggen, maar ze wou liever helemaal niet bijladen en zo op 100% zekerheid spelen en om meer op haar gemak te zijn, want er was maar weinig tijdbuffer tussen die 2 afspraken op 1 dag, dat was het excuus.

Citaat:
https://www.tagesspiegel.de/berlin/b.../27411342.html

In maart maakte de 63-jarige Nonnemacher blij bekend dat ze nu in een Audi e-tron rijdt: "Het is de eerste bedrijfswagen met elektrische aandrijving in de Brandenburgse kast."
18 april vertrouwde ze niet op de diensten van de elektrische auto en stapte over op de benzinemotor. Het ging om een maximale afstand van 270 kilometer, de elektrische auto kan tot 350 kilometer per lading halen.
In eerste instantie had de woordvoerder op verzoek van de "B.Z." resoluut verklaard: "Mevrouw Nonnemacher gebruikt haar elektrische Audi alleen op lange ritten met een laadstop."

Maar nu bekent het ministerie dat Nonnemacher met de benzinewagen van de staatssecretaris reed naar de officiële herdenking van de 76e verjaardag van de bevrijding van concentratiekamp *Ravensbrück.
Daarna moest Nonnemacher in allerijl terug naar *Potsdam rijden om een coronaverordening te ondertekenen. "Twee zeer belangrijke data met weinig tijdbuffer", aldus de woordvoerder. "Aangezien het de eerste lange reis met de elektrische auto zou zijn, heeft de minister op safe gespeeld en spontaan de auto van de staatssecretaris gepakt." Inmiddels heeft de elektrische bedrijfswagen zijn waarde bewezen, de minister gaat op 1 juli rijden naar Templin en Prenzlau (Uckermark) en op donderdag naar Klettwitz (Oberspreewald-Lausitz). Bovendien nam de woordvoerder van het ministerie een besluit: de enige uitzondering op het gebruik van haar eigen bedrijfswagen was de rit op 18 april met de benzinewagen van de staatssecretaris, meldt persbureau dpa.
Citaat:
Geen nieuwe diesel- en benzinewagens meer op Europese wegen vanaf 2035

Vanaf 2035 zullen in de Europese Unie geen auto’s meer mogen worden verkocht die op benzine of diesel rijden. Ook hybride wagens zullen in de ban geslagen worden, ten voordele van 100% elektrische wagens. Dat zou de Europese Commissie woensdag voorstellen in het kader van haar klimaatpakket.

11-07-21, Bron: Belga
Snap je dat?

Laatst gewijzigd door Micele : 13 juli 2021 om 17:12.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 19:43   #199
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Oei, pijnlijk voor Audi e-tron moest het waar zijn. Made in Belgium.

Hieronder de juiste context waarom ze dat uitzonderlijk maar 1 keer deed bij haar allereerste verre dienstrit met haar EV, maar het verstoot wel tegen de dienstwagenregels. Daarom wat sensatie in de Duitse pers.

Het laatste nieuws verzwijgt namelijk bijna alles en maakt er een fantasieverhaaltje van. In de regel moest ze maar eventueel héél kort aan de snellader voor 2 afspraken (snel gereden), slechts 270 km in totaal moest ze die dag afleggen, maar ze wou liever helemaal niet bijladen en zo op 100% zekerheid spelen en om meer op haar gemak te zijn, want er was maar weinig tijdbuffer tussen die 2 afspraken op 1 dag, dat was het excuus.




Snap je dat?
Ter info een van mijn schoonbroers is chauffeur op een kabinet ( nu nog ) .....toen een vorige minister een nieuwe wou kopen kregen ze testwagens ....één ervan "Testwagen van Tesla " daar wilden ze mee naar Rotterdam rijden -> zijn maar blijven overnachten daar want ineens terug rijden ging niet en opladen wou de minister niet ....keuze is daarna op een gepantserde Zweed gevallen . Dus uw Tesla rijbereik vergeet het als het om snelle verplaatsingen op autowegen moet gaan met een dan teveel energieverslindende "Tesladingens"
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 22:10   #200
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.417
Standaard

Wie krijgt allemaal een vette deal met Tesla om de 4680 batterijcel te maken?

Lg Chem, Panasonic, CATL, en mag Samsung SDI ook nog meedoen?

Citaat:
https://www.teslarati.com/tesla-4680...-samsung-catl/

Tesla’s 4680 battery has suppliers battling for the contract of a lifetime

July 13, 2021

Tesla’s 4680 battery cell has battery makers and suppliers battling for the contract of a lifetime, developing prototypes and samples of the cylindrical design in an effort to win a contract from the electric car company.

In 2020, Tesla unveiled the 4680 cell, a new battery that the company would begin implementing its vehicles. Not only did Tesla outline its 5x energy capacity, its 6x increase in power, and its 16% increase in range, but it also showed how the 4680 cells would be structurally integrated into its vehicles. The design would create a robust and more competent vehicle structure, adding to rigidity, safety, and overall strength for cars in the event of an accident.

However, the 4680 cell hasn’t been rolled out into vehicles quite yet, and Tesla is still loading up on the new batteries ahead of its initial installation into the company’s all-electric vehicles. While Tesla is producing the cell in-house at the Kato Road facility in Northern California, other cell manufacturers are creating prototypes of Tesla’s revolutionary cell, sparring for a chance to be offered a once-in-a-lifetime contract that would allow a company to produce the cell for the company’s vehicles.

According to a new report from The Korea Herald, battery suppliers are currently developing prototypes and testing them ahead of sending them to Tesla. The report states:

“Samsung SDI and LG Energy Solution have developed samples of cylindrical 4680 cells and are currently conducting various tests at their facilities to verify their structural integrity. Also, they have provided specifications of their 4680 cells to their vendors.”

While Tesla already depends on LG Chem, Panasonic, and CATL for its energy needs across the multiple regions where its vehicles are available, there is room for Samsung SDI to join the supply chain, officials say. Samsung reportedly linked up with Tesla in an over $400 million deal for cameras that will be equipped on the Cybertruck, sources reported yesterday. Samsung is also in the process of building its first battery cell plant in the United States, and a deal with Tesla for the 4680 cells would only improve the company’s situation as it expands into Tesla’s home country.

As previously mentioned, the 4680 cells are not currently being placed in vehicles by Tesla. However, the cells will be transported to Germany from the Kato Road facility for Model Y production at Giga Berlin. They will also likely be a part of the Model Y production at Giga Texas, which is slated to begin production by the end of the year, along with the German plant.

Laatst gewijzigd door Micele : 13 juli 2021 om 22:15.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be