Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem
Mijn excuses voor het eerste.
Duitsland, de zogenaamde koploper krijgt de hulp aan de getroffenen van de overstromings- natuurramp ook niet georganiseerd.
Ik vrees dat wij ten eerste moeten aanvaarden dat de ramp in Wallonië, Nederland en Duitsland (en een klein beetje in Vlaanderen) een natuurramp is waar niets aan te doen was.
Verder heb ik al geschreven dat de Belgische politiek op alle niveaus gefaald heeft in de preventie en de hulpverlening van deze ramp. Alle niveaus zijn zwaar in gebreke gebleven.
Persoonlijk vind ik dat de opslitsing van de bevoegdheden ook in deze een zeer nefaste rol speelt.
Net als de extreme onrealistische bezuinigingen die wij de voorbije jaren hebben moeten ondergaan
Wie politiek verantwoordelijk is, wil ik nog in het midden laten. Maar ook in deze hebben ALLE partijen bergen boter op hun hoofd. Van links tot rechts.
Ik denk dat de discussie over wie de grootste verwaarlozing heeft begaan, zeer theoretisch en nutteloos is. Alle partijen, lokaal, gewestelijk en federaal zijn zwaar in gebreke !
In die mate dat wat Vivaldi of de Vlaamse regering ook nog moge brengen, geen enkele van de samenstellende partijen mijn stem zal krijgen.
En ik koop ook geen rode kruis stickers meer, nè !
|
Juist voor wat deze natuurramp aangaat er is paniekerig en niet coherent gereageerd, de rest is praten tegen de slaap.
Dat we moeten besparen is overduidelijk maar de overheid kan anders besparen dan zoals het ze het nu doen.
Steeds meer te dure overheid, steeds meer versplintering van bevoegdheden te weinig controle op de uitgaven, dat zal nooit werken.
Dat vele geld kan anders en nuttig besteedt worden.