Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland
Grappig hoe MVR mijn Twitter geblokkeerd heeft, maar nu ik geen Twitter-account meer heb (gedesactiveerd) zijn tweets terug kan lezen (bah). Sowieso ga ik die niet te veel aandacht schenken, maar hypocriet is hij zeker.
Ik vraag me af of hij dit jaren kan volhouden en nog steeds van status genieten.
|
De Volkskrant, maart 2021:
Marokko zet relatie met Duitsland op scherp om Westelijke Sahara, en daarmee ook relatie met EU
"Een opleving van de strijd in Westelijke Sahara zou de regio ernstig kunnen destabiliseren, zo is de vrees. Nadat in 2019 president Abdelaziz Bouteflika in buurland Algerije na twintig jaar met harde hand te hebben geregeerd, moest opstappen is bovendien onduidelijk wie achter Polisario staat. ‘De vrees is gegrond dat, vanwege de huidige onduidelijke regie door het Algerijnse leger, Polisario een speelbal wordt van allerhande splintergroeperingen die de grotere Sahara-regio onveilig maken; van bandieten tot wapen- en drugssmokkelaars en jihadisten’, aldus De Mas. ‘Dat stelt de EU dus voor een ouderwetse geopolitieke keuze: stabiliteit laten prevaleren boven ethiek of niet.’"