Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2021, 16:38   #21
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Als ik me niet vergis zijn de regels in Frankrijk nog veel strenger? Vanaf vandaag, na de Allerheiligenvakantie die in Frankrijk twee weken duurde, dienen lagere schoolkinderen in 61 van de 101 departementen weer een mondmasker te dragen, vanaf zes jaar.
Absoluut, maar die hebben maar een kleine pauze gehad he. Gans vorig jaar moesten alle schoolkinderen vanaf 6 jaar maskers dragen. Er zijn er dus die aan 6 jaar nog nooit een school gezien hebben waar men GEEN masker draagt. Hun schoolwezen is begonnen met een masker en ze dragen dat nog altijd. Sommigen hebben enkele weken hun masker mogen afzetten op dat jaar.
Mijne kleine heeft sinds meer dan een jaar al een masker op op school. Dat zal nu de nieuwe manier zijn die voor de komende tientallen jaren gangbaar is he.

Ze zijn gewoon zot. Dat zijn ze in maart 2020 geworden, en dat zijn ze nog altijd.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 november 2021 om 16:39.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 16:40   #22
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Marc geeft echt wel het goede voorbeeld :

https://www.hln.be/binnenland/dansen...rden~a5fdb96f/
MVR moet toch ingezien hebben dat de Groene Mars niet DE nationale feestdag is van Marokko. Na dertig jaar te hebben vastgezeten, laaide het conflict over de Westelijke Sahara tussen Algerije en Marokko de laatste maanden weer op.

Ongeacht de wijsheid van zijn keuze om op te roepen contacten te beperken en de dag erna het omgekeerde te doen, WTAF wil Van Ranst zich moeien in geopolitiek? Heeft hij een bijbaantje bij de CIA?

Why is the Western Sahara conflict heating up?

Citaat:
In December last year, Morocco normalised diplomatic relations with Israel and as a quid pro quo, the US administration of Donald Trump recognised the kingdom's sovereignty over Western Sahara.
Enige illusie dat Van Ranst linkse sympathieën zou hebben lijken nogal voorbarig, gezien zijn steun voor Groot-Marokko. Dit is (of was) het standpunt van links in het Europees Parlement en zelfs het Europees hof van justitie:

Western Sahara under Moroccan occupation - an explainer

https://left.eu/content/uploads/2019...a-1400x733.jpg
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 16:40   #23
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Van Ranst die wat gaat dansen op de nationale feestdag van Marokko ... Marokko dat zijn onderdanen die illegaal in België zijn niet wil terugnemen én er alles aan doet om diegenen die hier wel legaal zijn blijvend aan hun thuisland te binden ... Van Ranst dient tegen een muur gezet te worden vanwege landverraad, los van zijn keihypocriete houding inzake corona. En van hem zo spastisch te zien dansen krijgen ik bijna een elliptische aanval, dat is poging tot doodslag.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 16:42   #24
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
dansen op de nationale feestdag van Marokko hoe links kan je zijn
Schijn bedriegt, zie mijn post hierboven
Oud 8 november 2021, 16:44   #25
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enige illusie dat Van Ranst linkse sympathieën zou hebben lijken nogal voorbarig, gezien zijn steun voor Groot-Marokko.
Dat moet dan ook de reden geweest zijn dat een extreem-linkse anarchist-terrorist die met legerwapens rondliep, hem wilde afmaken
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 16:47   #26
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het is niet omdat ze in Frankrijk nog fascistischer bezig zijn, dat we wat hier gebeurt zomaar moeten aanvaarden hé. De feiten zijn wat ze zijn. Obese risicopatienten staan te dansen en te hijgen op elkaar, terwijl kinderen uit het 5e en 6e met een mondmasker in hun klas moeten gaan zitten, terwijl die geen enkel risico hebben op covidopname.

Ondertussen wordt hier door sommigen weer getracht om alles wat scheef is hieraan, recht te praten. Hallucinant is dat.
Vind jij het normaal of wenselijk dat nieuws over de maatregelen in Franse scholen hier bewust uit de media wordt gehouden? Ik niet.
Oud 8 november 2021, 16:59   #27
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Vind jij het normaal of wenselijk dat nieuws over de maatregelen in Franse scholen hier bewust uit de media wordt gehouden? Ik niet.
Waarom zouden onze media elke regel in elk land moeten publiceren? Het is al bijna niet te doen om bij te houden welke regels hier gelden.
Heel waarschijnlijk vertrekken binnenkort weer honderdduizenden mensen richting Franse skigebieden, dus die maatregelen zijn relevant voor ons. Er zal hier en daar ook wel eens een Vlaams kind zijn dat in een Franse school is ingeschreven - maar dat zullen zeker geen enorme aantallen zijn. Dus niet relevant voor de lezers van onze kranten.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 17:05   #28
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Marc Van Ranst vrijdag:

https://web.archive.org/web/20211105...66641744130049

Citaat:
@vanranstmarc

Volledig akkoord met Frank Vandenbroucke: telewerk zou snelnterug de norm moeten worden, en een relatieve beperking van niet onontbeerlijke sociale contacten is ook verstandig.

3:18 AM - 5 Nov 2021
Marc Van Ranst de dag erop:

Marc Van Ranst viert al dansend Marokkaanse nationale feestdag
Marc Van Ranst gisteren:

https://twitter.com/vanranstmarc/sta...14262775746561

Citaat:
@vanranstmarc

Laten we het voortaan het een ‘covid-pas’ of ‘covid-certificaat’ noemen in plaats van ‘covid safe ticket’. De verwijzing naar ‘safe’ schept een onrealistische verwachting van totale veiligheid.

7:26 PM · Nov 7, 2021
Marc Van Ranst vandaag:

https://twitter.com/vanranstmarc/sta...86169450319872

Citaat:
@vanranstmarc
Replying to @DVanLangenhove

Het verschil: jij was in overtreding van de toen geldende regels. Ik volg gewoon de regels die voor iedereen gelden (hier: CST, ventilatie, CO2-meting).
Et alors en dance.

1:27 PM · Nov 8, 2021
En die ventilatie waarmee hij zich vergoeilijkt: die gaat nogal helpen wanneer je met zovelen tegen elkaar staat.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 17:11   #29
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Narcistisch ventje en ooit valt die wel van zijn sokkel. Hij wordt nu al gehaat.

Moslims vinden hem natuurlijk prachtig, maar dat heb ik al eerder opgemerkt. Een kinderhand is snel gevuld. Ik merk dat wel vaker in die groep. Wat slijmen en hoppa, ze eten uit je hand. Een groot probleem ook: de hoofdreden van de torenhoge corruptie in moslimlanden. Eerlijk is eerlijk. De waarheid.

Zeer vervelend voor mensen die wel oprechtheid hoog in het vaandel dragen.

MVR weet waarschijnlijk niet waar hij aan meedeed verder, hij zoekt gewoon aandacht en bondgenoten die hem clansgewijs ondersteunen in zijn fragiele ego.

Laatst gewijzigd door Weyland : 8 november 2021 om 17:23.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 17:26   #30
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Waarom zouden onze media elke regel in elk land moeten publiceren? Het is al bijna niet te doen om bij te houden welke regels hier gelden.
Heel waarschijnlijk vertrekken binnenkort weer honderdduizenden mensen richting Franse skigebieden, dus die maatregelen zijn relevant voor ons. Er zal hier en daar ook wel eens een Vlaams kind zijn dat in een Franse school is ingeschreven - maar dat zullen zeker geen enorme aantallen zijn. Dus niet relevant voor de lezers van onze kranten.
De toestand in Nederlands Limburg en de implicaties voor het carnavalsgebeuren daar is blijkbaar wel relevant genoeg voor Van Ranst om het er uitgebreid tijdens het middagjournaal op TV over te hebben?

Ziekenhuizen Nederlands-Limburg kreunen onder toestroom coronapatiënten en vragen annulatie grootschalige events

Denk je niet eerder dat deze discrepantie er is omdat men hier in Vlaanderen niet verder wil verstrengen in de scholen maar wel het laaghangend fruit van de 'grootschalige events' in het vizier heeft en dat de pers voor deze discussie wel bereidwillig een platform biedt?
Oud 8 november 2021, 17:34   #31
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Narcistisch ventje en ooit valt die wel van zijn sokkel. Hij wordt nu al gehaat.

Moslims vinden hem natuurlijk prachtig, maar dat heb ik al eerder opgemerkt. Een kinderhand is snel gevuld. Ik merk dat wel vaker in die groep. Wat slijmen en hoppa, ze eten uit je hand. Een groot probleem ook: de hoofdreden van de torenhoge corruptie in moslimlanden. Eerlijk is eerlijk. De waarheid.

Zeer vervelend voor mensen die wel oprechtheid hoog in het vaandel dragen.

MVR weet waarschijnlijk niet waar hij aan meedeed verder, hij zoekt gewoon aandacht en bondgenoten die hem clansgewijs ondersteunen in zijn fragiele ego.
Hij is niet zo dom. Vergeet niet dat de mensen en media bespelen zijn ding is, en dat hij niet terugdeinst voor onorthodoxe managementtechnieken. Het zou me helemaal niet verbazen dat zijn actie een bewuste provocatie was om het federale niveau events harder te laten aanpakken. Zie ook zijn optreden vandaag in het middagjournaal over carnaval in Nederland.

Citaat:
Vrijdag besloten de zestien burgemeesters in Zuid-Limburg 'gewoon' de landelijke richtlijnen inzake corona te volgen. Dat betekent dat in Zuid-Limburg de start van het carnavalsseizoen gevierd mag worden. Maar Heerlen, Brunssum en Kerkrade en de Maastrichtse Tempeleers trekken nu alsnog aan de rem. In Noord- en Midden-Limburg werden eerder al grootschalige carnavalsevenementen rond de 11e van de 11e verboden.
Oud 8 november 2021, 17:54   #32
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Grappig hoe MVR mijn Twitter geblokkeerd heeft, maar nu ik geen Twitter-account meer heb (gedesactiveerd) zijn tweets terug kan lezen (bah). Sowieso ga ik die niet te veel aandacht schenken, maar hypocriet is hij zeker.

Ik vraag me af of hij dit jaren kan volhouden en nog steeds van status genieten.

Laatst gewijzigd door Weyland : 8 november 2021 om 17:56.
Oud 8 november 2021, 18:23   #33
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Ik wordt kwader met de minuut dat ik eraan denk. Dit is gewoon zo fout dat het niet te bevatten is.

Hij vraagt om sociale contacten te vermijden
, dat zijn dus uw familie en vrienden. En hij gaat daar effe met wildvreemden dansen. Dan kan als statement tellen.

Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 8 november 2021 om 18:28.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 18:24   #34
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk je niet eerder dat deze discrepantie er is omdat men hier in Vlaanderen niet verder wil verstrengen in de scholen maar wel het laaghangend fruit van de 'grootschalige events' in het vizier heeft en dat de pers voor deze discussie wel bereidwillig een platform biedt?
???

Bij mijn weten liggen de ziekenhuizen niet vol met schoolkinderen. Ze liggen vol met (al dan niet gevaccineerde) ouderen met comorbiteiten.

Ipv niet-selectief de samenleving op slot te willen gooien zou men zich beter focussen op de groepen die al sinds de start voor het gros van de problemen zorgen. Zorg er voor dat (a)die groep zichzelf maximaal beschermt en (b) aanvaardt als samenleving dat er sowieso een deeltje van die groep zal sterven.

Wat is er trouwens mis met eigen verantwoordelijkheid? Is het zo vreemd dat de groep die de meeste risico's loopt zich uit eigen beweging beschermt? Is dat een vies concept tegenwoordig? Moet de overheid ons echt als babies behandelen en gaan bepalen wie wat waar en wanneer mag doen?

Ik word er ongemakkelijk van als ik die jonge kinderen daar zie zitten met dat masker. Het remt hun ontwikkeling en het versterkt het idee dat ze in een gevaarlijke wereld leven. Ze leven al in een ongelooflijk complexe wereld die meer en meer ontmenselijkt en dan gaan we ze nog behandelen alsof het allemaal rondwandelende moordenaars zijn.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 18:45   #35
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Marc geeft echt wel het goede voorbeeld :

https://www.hln.be/binnenland/dansen...rden~a5fdb96f/
Hij zal wel zelf gevaccineerd zijn en vermoedelijk die mensen rond hem ook. Hoeveel besmetten er tussen stonden is onbekend maar het kan in dat geval , besmetten onder elkaar geen kwaad ....allé... voor 12, of 45 of 62% dan toch??? Als er dan eentje ziek wordt zeggen we wel dat hij niet gevaccineerd was....
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 18:51   #36
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
???

Bij mijn weten liggen de ziekenhuizen niet vol met schoolkinderen. Ze liggen vol met (al dan niet gevaccineerde) ouderen met comorbiteiten.

Ipv niet-selectief de samenleving op slot te willen gooien zou men zich beter focussen op de groepen die al sinds de start voor het gros van de problemen zorgen. Zorg er voor dat (a)die groep zichzelf maximaal beschermt en (b) aanvaardt als samenleving dat er sowieso een deeltje van die groep zal sterven.

Wat is er trouwens mis met eigen verantwoordelijkheid? Is het zo vreemd dat de groep die de meeste risico's loopt zich uit eigen beweging beschermt? Is dat een vies concept tegenwoordig? Moet de overheid ons echt als babies behandelen en gaan bepalen wie wat waar en wanneer mag doen?

Ik word er ongemakkelijk van als ik die jonge kinderen daar zie zitten met dat masker. Het remt hun ontwikkeling en het versterkt het idee dat ze in een gevaarlijke wereld leven. Ze leven al in een ongelooflijk complexe wereld die meer en meer ontmenselijkt en dan gaan we ze nog behandelen alsof het allemaal rondwandelende moordenaars zijn.
Waarom verplichten????? Simpel, omdat een Belg doorgaans geen discipline heeft. Zet ergens een bordje WERKEN ..Max.30km Een 95% raast er aan 60 per uur voorbij... Zelfs boetes helpen voor gen meter....
De reden waarom zoveel mensen deze verplichting aanvaarden is me een compleet raadsel en volledig tegen de Belgische mentaliteit...
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 19:07   #37
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja ik vind dat normaal. Ik moet niet op de hoogte zijn van elke scheet die ze in Frankrijk laten. Dat is trouwens van geen belang aangezien Frankrijk geen zeggenschap heeft over maatregelen op Belgisch grondgebied.wie daar wel veel invloed op heeft, dat is ene Marc van ranst. Een risicopatient die liefst iedereen thuis zou hebben en die het ok vindt dat 11 jarigen met een muilband rondlopen terwijl.hij staat te hijgen tussen allemaal andere risicopatienten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 19:10   #38
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gefilmd met een gsm
Dat ging door volledig conform de geldende maatregelen.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 8 november 2021 om 19:12.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 19:12   #39
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ja ik vind dat normaal. Ik moet niet op de hoogte zijn van elke scheet die ze in Frankrijk laten. Dat is trouwens van geen belang aangezien Frankrijk geen zeggenschap heeft over maatregelen op Belgisch grondgebied.wie daar wel veel invloed op heeft, dat is ene Marc van ranst. Een risicopatient die liefst iedereen thuis zou hebben en die het ok vindt dat 11 jarigen met een muilband rondlopen terwijl.hij staat te hijgen tussen allemaal andere risicopatienten.
Ik herinner me nog in het begin van de pandemie Vlamingen smeken in de kranten aan Franstalige België om a.u.b. Frankrijkske te volgen, omdat er dringend lockdown-actie nodig was. Best walgelijk vond ik het. Tekenend voor Vlaanderen.

Daarna begon de (misplaatste) patriotische trots over hoe de Belg streng en kordaat van aanpakken wist vergeleken met de lakse Hollander die 'alleen maar aan geld denkt'.

Tijden zijn veranderd intussen. Onherkenbaar. Die paniek heeft echter heel de wereld authoritair gemaakt en een nieuwe tijd ingeluid. Deze pandemie heeft trouwens dit forum ook veel interessante posters gekost. Mensen die het voor bekeken hielden omdat ze geen vreugde meer putten uit dit medium. Zonder die pandemie waren djimi, Demper, Derk, JvdB, e.a., hier ongetwijfeld nog.

Laatst gewijzigd door Weyland : 8 november 2021 om 19:18.
Oud 8 november 2021, 19:15   #40
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat ging door volledig conform de geldende maatregelen.
Dat is het punt niet he, maar blijkbaar is het weer te moeilijk om dat te snappen zie ik. Praat maat weer recht wat krom is, tis eens iets anders.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be