Los bericht bekijken
Oud 19 januari 2022, 07:32   #433
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Wat je over de Marokkanen schrijft is juist.
Maar gek genoeg heb je dat ook bij Chinezen, Congolezen en Indiërs.
Dat terwijl de Egyptenaren, Iranezen en Saudies dit niet hebben.
Blijkbaar niet veel Saoedies tegengekomen. Ik ook niet, maar de paar die ik wel ben tegengekomen geloven stellig dat de wereld aan hun voeten ligt en dat alles wat geen hogere titel binnen hun belevingswereldje heeft, met moeite boven het niveau van eendenkroes uitkomt.
De Egyptenaren daarentegenover, of het was security personeel op het Arabische schiereiland, die hun job goed uitvoerden en beleefd bleven. of het waren werkers (middenkader) op de scheepswerf, en daar hing het gedrag sterk af van hoe wit je was. Hoe witter, hoe belangrijker was de stelregel. En da's geen 5 jaar geleden.
Trouwens, da's ook zo bij de Indiërs en de Pakistanezen. De Bangladeshi waar ik mee samengewerkt heb waren allemaal van het donkere type, en die waren bijna slaafs te noemen, en ook die kleine opdonders hadden de instelling "hoe witter, hoe belangrijker".

Congolezen. Hangt puur van de stam af, dus ja, de ene is te lui om te stelen, de andere werkt zijn kloten vanonder zijn lijf. Beiden types kom ik dagelijks tegen op de werkvloer.

Citaat:
Het ligt dus niet aan de relieuze geloofsovertuiging die ze aan, wel aan de volkscultuur waaruit ze komen.
Dus religie heeft geen cultuurinvloed?
Citaat:
Ik ken zelfs Islamitische Egyptenaren, die hun hier geboren zonen rammel verkopen als ze zich onaangepast gedragen.
En dat maakt het allemaal beter?
Citaat:
Er zijn dus heel grote verschillen tussen de volkeren.
Zelfs families.
Citaat:
De enige groep hoor je niet en na een tijdje kan je zelfs niet meer achterhalen van waar ze afkomstig zijn en de andere groep denkt dat heel de wereld zich naar hen moet aanpassen.
En dat is ook locatiegebonden. Wat onze beste allochtonen in België kunnen permiteren, daar denken ze nog niet aans in Polen.
Citaat:
En dan heeft niets te maken met de religieuze overtuiging.
Dus, weerom dat hele adagio dat religie geen "nurture" invloed heeft....