Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148
Of iets "legitiem" of "illegitiem" is, is naast de kwestie. Want dan verliest men moraliteit uit het oog. Een geladen onderwerp, want moraliteit is subjectief. Maar mensen in hun eigen kot opsluiten is enkel bij imminent gevaar "mogelijks" moreel, los van het feit of het "legitiem" is.
Mensen sluieren is mogelijks moreel, bij imminent gevaar, los van het feit of het "legitiem" is.
Mensen verplichten zich te onderwerpen aan medische behandelingen is ALTIJD immoreel los van het feit of het "legitiem" is.
In de eerste maanden van de pandemie zou men nog gesteld kunnen hebben dat er "imminent" gevaar was (hoewel ik dat nooit zo ervaren heb), maar die periode is al 18 maanden voorbij.
't is dus genoeg geweest, en de verantwoordelijken MOETEN gestraft worden. Niet alleen politiek. En het gaat daarbij NIET over de eerste paar maanden, maar over de vele volgende maanden.
En de teller loopt nog steeds.
FFFFRRRAAAANNNKKKK, leest gij mee?
|
Ik ga niet gans de discussie opnieuw voeren.
Het belangrijke woordje in uw post is "subjectief"
Daarmee valt uw aanpak eigenlijk in duigen. Want wat JIJ een halsmisdaad vindt, vind ik (of iemand anders) dat nog niet. Dus, als je dan terugvalt op subjectieve "moraliteit" dan erken je eigenlijk zelf al dat het op los zand staat