Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad
Tal van studies die rekening houden met externaliteitskosten, import- en andere economische subsidies, bedrijfsaftrekken, ... tonen aan dat de brandstof- en autoindustrie en gebruikers zwaar gesubsidieerd worden.
|
Stel dat overheid eens puur boekhoudkundig het gebruik van wegeninfrastructuur volledig ten koste van de burger zou brengen. Hoe zou dat aflopen?
Citaat:
|
Nog iets dat nooit wordt meegeteld zijn al die lelijke - maar door associatie gebrainwashte idioten mooi gevonden - auto's die kosteloos in de straten staan. Een parkeerplaats kost hier al gauw 20.000 euro en dat is niet eens in het centrum maar de staat subsidieert dat dus want die staan allemaal gratis met bewonerskaarten. Een auto kost de samenleving veel meer dan de eigenaar er voor betaalt.
|
Spreek voor uwzelf. Zelfs met bewonerskaart parkeer ik niet gratis. Integendeel. Kost me tegenwoordig €845 per jaar.
Citaat:
|
En dan hebben we het nog niet over de overlast en het esthetische. Opeens telt het adagio 'jouw vrijheid eindigt waar de mijne begint' niet meer.
|
Iedereen met paard en kar? Da's wel milieuvriendelijk en esthetisch.