Los bericht bekijken
Oud 29 december 2020, 20:17   #386
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik begrijp nochtans 100% die uitleg van Irceline. Jij niet? Dat is dan genoteerd.

Verkeersvervuiling in straatcanyons is zo oud als de straat zelf.

Irciline meet ook geen PM1 of PM0,1 ultrafijnstof maar enkel PM2,5 en PM10 zoals in hun link "op basis van een "Random Forest" modeloefening" in deze link weergegeven (ik heb het gelezen)

Logisch dat er amper effect is door het verkeer. Roetfilters halen al 95% van het PM 2,5 uit de uitlaatgassen. En ondertussen sinds euronorm 4 hebben alle diesels zo een roetfilter.

Begrijp je dat nog altijd niet?

Hint: https://forum.politics.be/showthread.php?t=252081

-----
Ik heb geen probleem om het artikel op Irceline te begrijpen.

Irceline heeft zich om het effect te bepalen gebaseerd op NOx omdat van de relatie tussen NOx en verkeer algemeen aangenomen wordt dat die het sterkste is. Irceline geeft ook aan dat als het effect al niet aantoonbaar is op NOx het al zeker niet aantoonbaar zal zijn op andere contaminanten zoals fijnstof omdat de relatie tussen verkeer en die andere contaminanten sowieso al zwakker is.

Die "Random Forest" oefening werd er aan geplakt wellicht om de believers ter wille te zijn.
De feiten zeggen dat niet, de realiteit zegt dat niet, maar het heilige model zegt dat er toch een invloed moet zijn, dus dan zal het wel waar zijn zeker. Ja want modellen vergissen zich nooit.
Bullshit.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden