Los bericht bekijken
Oud 23 januari 2016, 00:04   #11
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard Liever een konfederaal B.waarbij dat B een lege doos is en de Vl mee Brussel besturen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 69kk Bekijk bericht
Separatisme is interessant alleen al omdat de franskiljons zich dan niet meer kunnen moeien met taalaangelegenheden. Zie bv Linkebeekcaroussel.
Separatisme is anderzijds niet interessant omdat het de doodsteek voor de Nederlandstaligheid in Brussel zal betekenen.
Want laten we ons geen illusies koesteren. Die VL. onafhankelijkheid zal zijn politieke prijs hebben en die prijs heeft een naam: Brussel.....
200.000 Nederlandstaligen worden dan overgeleverd aan de Francité en het FDF lacht in zijn vuistje!

Want wat zegt Mangain:Liever een onafhankelijk Vlaanderen zonder Brussel, dan een konfederaal België, waarbij België een lege doos is, maar waarbij de Vlamingen nog steeds mee Brussel besturen, zoals dat nu het geval is.
En hij heeft groot gelijk; al zie ik dat nu net omgekeerd, natuurlijk !

Het Leitmotiv bij elke staatshervorming dient te zijn: Betekent dat een bonus of een malus voor de Nederlandstaligheid.

Dat onderwerp was mij een heuse draad waard:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=169286
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 23 januari 2016 om 00:13.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden