Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 mei 2024, 20:23   #21
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Als ik getuige ben in zo'n kiesbureel, dan kan zoonlief opkrassen en zal ie zich kunnen verantwoorden voor de rechtbank.
Je mag dus niemand aanmoedigen om wat haast te zetten? Mogelijk staan er heel wat te wachten.
Sinds wanneer is dat strafbaar?
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2024, 07:01   #22
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.692
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Je mag dus niemand aanmoedigen om wat haast te zetten? Mogelijk staan er heel wat te wachten.
Sinds wanneer is dat strafbaar?
De toon waarop zal veel bepalen natuurlijk.
En mensen opjagen, waar is at voor nodig?
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2024, 07:59   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.638
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Er zijn een goeie 180 schooldagen per jaar. Laat ons dus een 150 exclusief woensdagen nemen.

Een maaltijd op de middelbare school van mijn oudste kost 6 euro. Een maaltijd op de lagere school van mijn jongste kost 3.2 euro. Pak dus 4,5 gemiddeld. Als we ook rekening dat het gemiddelde kind 5 dagen per jaar ziek is komen we aan 145 * 4,5 = 652.5 euro per kind per schooljaar aan maaltijdkosten.

Er zitten iets meer dan 1,2 miljoen jongeren op de schoolbanken. Dat komt dus op een maaltijdkost van 783 miljoen. Graag had ik van Vooruit gehoord waarom zij dat voor 1/3e van die prijs kunnen doen en dus aan een maaltijdkost van 1,5 euro komen
Ben je zeker dat daar alle kosten in verrekend zijn?
Vb. als de keuken of de refter eens vernieuwd moeten worden, het toezichtspersoneel ....
Sommige scholen hebben eenvoudigweg geen plaats om die sossenmaaltijden aan te bieden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2024, 08:29   #24
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.859
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ben je zeker dat daar alle kosten in verrekend zijn?
Vb. als de keuken of de refter eens vernieuwd moeten worden, het toezichtspersoneel ....
Sommige scholen hebben eenvoudigweg geen plaats om die sossenmaaltijden aan te bieden.
Het zal halal voor iedereen zijn, anders moeten ze twee keer koken. Halal bespaart dus al heel wat.

Maar, dan wel gekookt door mannelijke islamieten. Wat seculiere of anders gelovige vrouwen besmetten dat voedsel.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2024, 12:55   #25
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.692
Standaard

VRT = VOORUIT, maar dan zonder klinkers.

TScheldt
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2024, 15:21   #26
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
VRT = VOORUIT, maar dan zonder klinkers.

TScheldt
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2024, 17:03   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.638
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Als ik getuige ben in zo'n kiesbureel, dan kan zoonlief opkrassen en zal ie zich kunnen verantwoorden voor de rechtbank.
Ik ben maar één keer getuige geweest in een kiesbureau (en een keer in een hoofdtelbureau).
Je meldt natuurlijk onmiddellijk je probleem aan de voorzitter, en je belt naar je afdelingsvoorzitter.
Maar of je melding kan maken op het verslag van de voorzitter van het kiesbureau, dat ben ik vergeten.

Ik denk dat alleen de voorzitter kan beslissen tot opkrassen. De voorzitter kan zelfs de flikken vorderen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be