Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Als er NU Federale verkiezingen zouden zijn, op wie zou je stemmen?
CD&V 0 0%
VLD 5 10,20%
Vooruit 1 2,04%
NVA 16 32,65%
VB 15 30,61%
PVDA 3 6,12%
GROEN 1 2,04%
andere partij 5 10,20%
Prins Laurent (blanco/ongeldig) 3 6,12%
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 mei 2024, 17:36   #221
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.093
Standaard

Van Ons
Voor U
Aan uw kant

Er zijn dus een aantal partijen die tenminste niet vergeten,of toch niet in hun slogans,dat ze proberen volksVERTEGENWOORDIGERS te doen kiezen...

Er is ook zawat de ganse rest die ergens aan het freewheelen is over grote ideen of "Welvarende Vlaanderen" en zo...alsof ons dat interesseert of alsof dat aan de politiek te bepalen is....

gezocht....volksVERTEGENWOOrdigerS.....geen vertalers van conferenties en zottigheden in den vreemde door figuren die WIJ (ONS,AAN ONZE KANT) niet eens aangewezen hadden daartoe.....
__________________
Waarschuwing: geen betrouwbare informatiebron!

Laatst gewijzigd door kelt : 27 mei 2024 om 17:39.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2024, 17:41   #222
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Dat klopt.
De Wever spreekt zichzelf voortdurend tegen.
Het is vreemd dat zijn antwoord om al dan niet samen te werken met VB voor een groep tieners zoveel meer aandacht kreeg dan onderstaande vraag.
Bij de tieners vond ik het antwoord minder duidelijk dan dit hier.

Op het einde van het duel met De Croo in VTM Nieuws, kregen beide heren een aantal vragen, waar ze met ja of neen moesten op antwoorden.
Een van de vragen was (ik citeer letterlijk): "Meneer De Wever, wacht u op de vorming van een federale regering om een Vlaamse regering te vormen?"
Het antwoord was "neen". (er kwam geen enkele nuancering, er werd geen "als" of "mits" aan toegevoegd).

Dus daarmee schuift hij zijn eerdere strategie helemaal weer aan de kant.
Als hij niet wacht om de Vlaamse te vormen, dan weet je dat nadien een andere regering maken op Vlaams niveau toch wel heel moeilijk en onwaarschijnlijk is.

Mijn indruk is dan ook dat de N-VA gewoon mist wil spuien.
Ze laten een BDW zeggen dat hij nooit met VB zal regeren, een Jan Jambon zei dan eerder dat het een partij was zoals alle anderen.
BDW ging dan de andere partijen chanteren federaal door te dreigen met VB een Vlaamse regering te vormen, dat wordt nu weer ontkend.
De strategie lijkt mij een tjevenstrategie, hij zegt nu eens van wel, dan eens van niet, in de hoop dat voor- en tegenstanders niet de beide versies gehoord hebben, of dat beiden denken dat het uiteindelijk wel in hun voordeel zal uitdraaien.

Zo werkt het inderdaad.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2024, 19:29   #223
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zo werkt het inderdaad.
Ik vind het toch bizar, de ene dag chanteren, de volgende dag dat wapen weer vrijwillig afgeven.

Mijn gevoel bij dat interview was niet dat De Wever zich liet doen, maar eerder dat hij in Het Conclaaf al zijn doel bereikt had: aantonen dat De Croo een leugenaar en een bedrieger is.
Nu wou hij als een constructieve partner overkomen.
Zo heb ik dat debat geïnterpreteerd.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be