Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 mei 2024, 09:10   #41
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Gij weet er toch ook van omdat ge er over gelezen hebt?
Het punt was meer, dat als ge God gaat zoeken of dichterbij God wilt komen, het u eerst bij de duivel zal afleveren.
Ik zoek zoiets ook niet te bewijzen, ik zoek het vooral te plaatsen.
Ja, ik heb over uw mysterie gelezen en erover gesproken. Maar ik ben anders opgevoed. Bekijk het zo.
Vraag: Is dat mysterie een vraagstuk van de psychologie of van de theologie? Als 1 van de 2 een sluitende verklaring biedt dan is de andere fout en redundant.

De psychologie stelt dat het vraagstuk eigenlijk gaat over relaties. Relaties beginnen als kind-ouder-relatie. Het kind kan in die relatie erg afhankelijk en aanhankelijk zijn. En ook solidair met de ouders. Als die relatie verandert en tijdelijk blijkt te zijn dan kan dat door het kind als gemis worden ervaren. Er kan zelfs schuldgevoel ontstaan als het kind de ouders niet kan bijstaan. In de geest van het kind is dan ook zijn verhouding tot de ouder in de wereld betrokken. Dat leidt tot de vraag naar de zin van dat alles en het idee van een eeuwige ouder-kind-relatie en de wenselijkheid of onwenselijkheid van die relatie (satan). Dat is voor ieder persoon anders. Voor mij geeft de psychologie dus inzicht in het mysterie. Noem het een antwoord.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2024, 09:53   #42
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.662
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Ja, ik heb over uw mysterie gelezen en erover gesproken. Maar ik ben anders opgevoed. Bekijk het zo.
Vraag: Is dat mysterie een vraagstuk van de psychologie of van de theologie? Als 1 van de 2 een sluitende verklaring biedt dan is de andere fout en redundant.

De psychologie stelt dat het vraagstuk eigenlijk gaat over relaties. Relaties beginnen als kind-ouder-relatie. Het kind kan in die relatie erg afhankelijk en aanhankelijk zijn. En ook solidair met de ouders. Als die relatie verandert en tijdelijk blijkt te zijn dan kan dat door het kind als gemis worden ervaren. Er kan zelfs schuldgevoel ontstaan als het kind de ouders niet kan bijstaan. In de geest van het kind is dan ook zijn verhouding tot de ouder in de wereld betrokken. Dat leidt tot de vraag naar de zin van dat alles en het idee van een eeuwige ouder-kind-relatie en de wenselijkheid of onwenselijkheid van die relatie (satan). Dat is voor ieder persoon anders. Voor mij geeft de psychologie dus inzicht in het mysterie. Noem het een antwoord.
Ik bedoelde niet wat je over mij las maar wat je in de Bijbel las over Jezus hè lol.

Het mysterie is het leven en de oorzaak daarachter.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2024, 10:36   #43
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik bedoelde niet wat je over mij las maar wat je in de Bijbel las over Jezus hè lol.

Het mysterie is het leven en de oorzaak daarachter.
Het is jouw mysterie, ook als je er over leest in de bijbel en een verband legt met Jezus. Waarom je daarvoor de bijbel leest is voor mij een raadsel. De bijbel is van a tot z fictie.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2024, 10:43   #44
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.662
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Het is jouw mysterie, ook als je er over leest in de bijbel en een verband legt met Jezus. Waarom je daarvoor de bijbel leest is voor mij een raadsel. De bijbel is van a tot z fictie.
Als de Bijbel van A tot Z fictie is, waarom leeft ge uw dagen dan nog zoals amper het eerste hoofdstuk beschrijft?
7 dagen kalender.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2024, 10:50   #45
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.662
Standaard

Omdat Genesis 1 meer dan een verhaal is, het bevat onze kalender als archetype. En zo zijn er meer verborgen parels in de Bijbel te vinden voor zij die het oprecht zoeken. Zij die oprecht zoeken, zullen zien dat het nieuwe testament een openbaring van de Waarheid is. Er was geen leugen, geen error en geen zonde in het Woord dat Vlees werd. Er is geen beter voorbeeld voor de gehele mensheid dan den Zoon.
Zijn profetieën bewijzen zijn waarheidsgetrouwheid en doorstonden de test van tijd, terwijl er nog veel meer profetie voor ons staat en we kunnen rijmen in welke fase we nu zijn beland. De Bijbel is een handboek, geen sprookje.

Een beetje dankbaarheid is niet misplaatst, loof den Heer met heel uw hart en ziel. Zoek het niet te ver, het is ons allemaal al voorschreven en voorgedaan.
https://www.youtube.com/watch?v=v-dk29yVT_k
Thanks and praise!
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 26 mei 2024 om 11:00.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2024, 11:24   #46
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Als de Bijbel van A tot Z fictie is, waarom leeft ge uw dagen dan nog zoals amper het eerste hoofdstuk beschrijft?
7 dagen kalender.
Dat eerste hoofdstuk zou geschreven zijn door Mozes. En Mozes was een .... Egyptenaar? En de Egyptenaren keken naar de maan en sterren.
"Het woord kalender is afgeleid van het Latijnse woord kalendae, dit was de eerste dag van de maand in de Romeinse tijdrekening. Egypte had al erg lang een kalender gebaseerd op 365 dagen, zie Egyptische kalender. De Romeinse kalender heeft sinds de stichting van Rome in de 8e eeuw v. Chr."

Af en toe een dertiende maand en de kalender liep weer gelijk met de zonnewende. Andere volken, landbouwers en veehouders, deden het ook zo.
Mozes had de sprookjes van messopotamië bewerkt. Hij kon lezen en schrijven. Genesis, Exodus, Leviricus ... Opletten en erbij blijven.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2024, 11:28   #47
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.662
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Dat eerste hoofdstuk zou geschreven zijn door Mozes. En Mozes was een .... Egyptenaar? En de Egyptenaren keken naar de maan en sterren.
"Het woord kalender is afgeleid van het Latijnse woord kalendae, dit was de eerste dag van de maand in de Romeinse tijdrekening. Egypte had al erg lang een kalender gebaseerd op 365 dagen, zie Egyptische kalender. De Romeinse kalender heeft sinds de stichting van Rome in de 8e eeuw v. Chr."

Af en toe een dertiende maand en de kalender liep weer gelijk met de zonnewende. Andere volken, landbouwers en veehouders, deden het ook zo.
Mozes had de sprookjes van messopotamië bewerkt. Hij kon lezen en schrijven. Genesis, Exodus, Leviricus ... Opletten en erbij blijven.
Maar je noemt het fictie? Terwijl de Bijbel toch begint met tijd vanuit het aardse perspectief? Het begint bij het begin, het vouwt leven orderlijk uit, het beschrijft de mens die door kennis uit zijn natuur naar beschaving gaat, ...

Probeer de Bijbel eens echt te ontleden. Ook al geloof je er geen zak van, het hielp mij in het openbreken van mijn brein, teksten beter lezen en interpreteren, minder schrijffouten en betere zinconstructies schrijven. (neen het is niet perfect maar het was ooit veel erger). En vooral, ik weet daardoor wat voor slecht mens ik ben en hoe hard ik nog aan mezelf moet werken.
Wij zijn allemaal zondaars, allemaal maar ik ook en dat ticketje naar de hel baart me steeds meer zorgen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2024, 11:51   #48
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Maar je noemt het fictie? Terwijl de Bijbel toch begint met tijd vanuit het aardse perspectief? Het begint bij het begin, het vouwt leven orderlijk uit, het beschrijft de mens die door kennis uit zijn natuur naar beschaving gaat, ...
De Grieken en Japanners en Indianen hebben dat ook gedaan.
Hier zijn 8 scheppingsverhalen. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sche...(anthropogonie).

Citaat:
Probeer de Bijbel eens echt te ontleden. Ook al geloof je er geen zak van, ... Wij zijn allemaal zondaars, allemaal maar ik ook en dat ticketje naar de hel baart me steeds meer zorgen.
Ik heb de bijbel al voldoende ontkleed en vertel u de naakte waarheid. Maar u probeert hem weer op te tuigen in feestkleding. Doe je best maar. De illusie van zonde instandhouden is een noodzakelijk kwaad.
Dat heb ik al betoogd, als harde determinist. Ik probeer de wet te handhaven, als burger. Maar sommigen hebben daar geen zin in zo te zien. Ze hebben schrik voor de hel nodig om beschaafd te kunnen lijken.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2024, 12:02   #49
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.662
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
De Grieken en Japanners en Indianen hebben dat ook gedaan.
Hier zijn 8 scheppingsverhalen. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sche...(anthropogonie).



Ik heb de bijbel al voldoende ontkleed en vertel u de naakte waarheid. Maar u probeert hem weer op te tuigen in feestkleding. Doe je best maar. De illusie van zonde instandhouden is een noodzakelijk kwaad.
Dat heb ik al betoogd, als harde determinist. Ik probeer de wet te handhaven, als burger. Maar sommigen hebben daar geen zin in zo te zien. Ze hebben schrik voor de hel nodig om beschaafd te kunnen lijken.
Mozes was ook bekend met Gilgamesh enzovoort he. Maar het is concreet gebundeld in de Bijbel Dus als hij over een zondvloed schrijft, is dat echt gebeurd he. Hij was er zelf niet bij, maar heeft die geschiedenis met ons gedeeld. Dat in relatie met Henoch lezen is wel aangewezen terwijl ge niet alles van Henoch zomaar moet aanvaarden, is er toch veel door te verklaren. De gevallen engelen oa. Wat ze nu aanzien voor aliens.

Ik wou u tegelijk richten op de boodschap die overgebracht wordt. De Bijbel openbaart ons iets en het is synchroon met de realiteit. Alleen worden wij in leugens geboren en wordt waarheid hier vervolgd. Zie corona onlangs, wat voor censuur en laster er nodig was om de leugen toch maar verkocht te krijgen aan de massa.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 26 mei 2024 om 12:02.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2024, 12:44   #50
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.591
Standaard Complot

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Mozes was ook ...

Ik wou u tegelijk richten op de boodschap die overgebracht wordt. De Bijbel openbaart ons iets en het is synchroon met de realiteit. Alleen worden wij in leugens geboren en wordt waarheid hier vervolgd. Zie corona onlangs, wat voor censuur en laster er nodig was om de leugen toch maar verkocht te krijgen aan de massa.
Mozes geloofde in sprookjes, zoals de zondvloed van Noach. Daarmee is het verhaal van Adam en Eva feitelijk uitgewist. Alle mensen en dieren een jaar lang in een bootje gebouwd door Noach en zijn 3 zonen.
En nu wilt u mij overtuigen van een wereldwijde complottheorie met het corona-virus?
Aan mysterie geen gebrek bij u. Ik wens u nog veel plezier daarmee.
Als u verder niets omhanden heeft. ... of wilt hebben.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2024, 14:06   #51
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.662
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Mozes geloofde in sprookjes, zoals de zondvloed van Noach. Daarmee is het verhaal van Adam en Eva feitelijk uitgewist. Alle mensen en dieren een jaar lang in een bootje gebouwd door Noach en zijn 3 zonen.
En nu wilt u mij overtuigen van een wereldwijde complottheorie met het corona-virus?
Aan mysterie geen gebrek bij u. Ik wens u nog veel plezier daarmee.
Als u verder niets omhanden heeft. ... of wilt hebben.
Maar Piero, ziet u dan niet in dat er een echte zondvloed heeft plaatsgevonden? Bedoelend dat er in 1 keer een grote massa water vrij kwam, de stand van de aarde stabieler maakte en ons daarna dus de seizoenen in een "stabiel klimaat" gaf?

Alles is ook een complot tegen u en mij om uw ziel en vlees over te leveren aan den duivel. Dezer dagen leven er zelfs geïntegreerde demonen onder ons, zij zien eruit als mensen: vaak als transmensen die "them" genoemd willen worden.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be