Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud Vandaag, 12:28   #1
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 26.485
Standaard (Regen)water afvoeren, besparen,....

Hier wordt binnenkort gescheiden riolering aangelegd in't straat.

Wij moeten dus ook ons regen- en afvalwater gescheiden afvoeren. Of in het geval van regenwater; liefst opslaan en hergebruiken.

Het gevolg is dat één van onze wc's voortaan een hele afvoerbuis voor zichzelf heeft. En dat over een lengte van bijna 30 meter. Er gaat immers geen regenwater meer mee door die buis. De wc wordt gespoeld met drinkwater. Ik ga niet mijn hele huis openbreken om een leiding regenwater bij aan te leggen. Om nog maar te zwijgen over een regenput met pompinstallatie en weet ik allemaal wat.

Toen wij een aantal jaren geleden een tijdje zonder dakgoten zaten (wegens werken aan het dak) bleek dat zo'n wc-buis snel durft verstroppen. Ze wordt immers niet gespoeld met regenwater. Om het een beetje onsmakelijk te zeggen: kak loopt minder vlot door een buis dan water. En de buizen zijn destijds aangelegd (helling) met de wetenschap dat er wc EN regenwater door zouden gaan. Zolang er regenwater mee doorgaat hebben wij (+30 jaar) nooit problemen gehad.

Ik legde dat aan de expert voor, die ons komt bijstaan bij het afkoppelen van het regenwater.

Zijn oplossing: spoel die wc 2 a 3 keer per dag 'leeg' door. Hij wordt blijkbaar wel vaker geconfronteerd met die vraag/probleem.

Degene die dus moet zorgen voor rationeel waterverbruik raadt mij aan om dagelijks een goeie 20 liter drinkwater te verspillen omdat de regeltjes over opvang van regenwater anders mijn buizen gaan doen verstroppen.

Het gaat dan over bijna 7500L drinkwater per jaar.
Pas dat toe op de helft van de woningen in onze straat en wij spoelen jaarlijks 150.000 liter EXTRA drinkwater weg in de riolering. In mijn straat alleen. Omdat regenwater er niet meer in mag...

Waar zit de winst??
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : Vandaag om 12:29.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 13:20   #2
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Hier wordt binnenkort gescheiden riolering aangelegd in't straat.

Wij moeten dus ook ons regen- en afvalwater gescheiden afvoeren. Of in het geval van regenwater; liefst opslaan en hergebruiken.

Het gevolg is dat één van onze wc's voortaan een hele afvoerbuis voor zichzelf heeft. En dat over een lengte van bijna 30 meter. Er gaat immers geen regenwater meer mee door die buis. De wc wordt gespoeld met drinkwater. Ik ga niet mijn hele huis openbreken om een leiding regenwater bij aan te leggen. Om nog maar te zwijgen over een regenput met pompinstallatie en weet ik allemaal wat.

Toen wij een aantal jaren geleden een tijdje zonder dakgoten zaten (wegens werken aan het dak) bleek dat zo'n wc-buis snel durft verstroppen. Ze wordt immers niet gespoeld met regenwater. Om het een beetje onsmakelijk te zeggen: kak loopt minder vlot door een buis dan water. En de buizen zijn destijds aangelegd (helling) met de wetenschap dat er wc EN regenwater door zouden gaan. Zolang er regenwater mee doorgaat hebben wij (+30 jaar) nooit problemen gehad.

Ik legde dat aan de expert voor, die ons komt bijstaan bij het afkoppelen van het regenwater.

Zijn oplossing: spoel die wc 2 a 3 keer per dag 'leeg' door. Hij wordt blijkbaar wel vaker geconfronteerd met die vraag/probleem.

Degene die dus moet zorgen voor rationeel waterverbruik raadt mij aan om dagelijks een goeie 20 liter drinkwater te verspillen omdat de regeltjes over opvang van regenwater anders mijn buizen gaan doen verstroppen.

Het gaat dan over bijna 7500L drinkwater per jaar.
Pas dat toe op de helft van de woningen in onze straat en wij spoelen jaarlijks 150.000 liter EXTRA drinkwater weg in de riolering. In mijn straat alleen. Omdat regenwater er niet meer in mag...

Waar zit de winst??
Geen enkele WC afvoer is hier aangesloten op regenwater.
Ik heb 35 wc's, geen enkele wordt extra doorgespoeld en ik heb nooit verstoppingen.

Ik begrijp uw probleem dus niet.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 14:53   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.467
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Aangelegd in de tijden dat alles kon.
Meer is dat niet, niet genoeg helling in de buizerij bij BigF.

In Huize Chaos is het een gescheiden systeem, maar het deel van het regenwater dat niet meer in de opslagtank kan, wordt gebruikt voor het doorspoelen van de riolen, net om zo'n idiote verspilling tegen te gaan.

We kunnen toch moeilijk die overschot op 25m² stadstuin laten vloeien nietwaar, zou hier snel een vijverke worden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be