Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2008, 02:14   #541
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dat klinkt als:

straks gaan de nazi's ons nog bezetten, laten we alvast een paar joden beginnen aangeven.

allez! van ons duvelke weten we ook al wat we eraan zullen hebben.
Dat klinkt alléén zo in de oren van mensen die al zo denken...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2008, 03:34   #542
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Kan kloppen; de echte doeners denken (zo) niet.
Oud 30 maart 2008, 10:29   #543
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

Laat het nu net de door jou op een voetstuk geplaatste allahtonen zijn die zo denken ...

Citaat:
Fitna, hitlergroet, en Sami Zemni
Sami Zemni, directeur van het Centrum voor Islam in Europa, besprak Wilders' film 'Fitna' in het duidingsprogramma Vandaag op Radio1.

Hoewel over het algemeen redelijk, neemt het gesprek een vreemde wending wanneer het gaat over de beelden waarin moslims de hitlergroet uitbrengen.

Of we horen niet wat er gezegd wordt, of die vermeende hitlergroet is helemaal niet wat het lijkt... Volgens Zemni gaat het om beelden die geheel uit hun context zijn gerukt. Ok. Maar welke de juiste context is, en waar die beelden dan wél op slaan krijgen we nooit te horen.

In de plaats daarvan trakteert hij ons op een ommetje over het manipulatieve karakter van de media. De nodige rechtzetting en hercontextualisering aanbrengen, dat is evenwel een brug te ver, zo lijkt.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2008, 10:34   #544
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Wilders heeft niets nieuws laten zien in zijn film
Ik snap dus ook niet waarom dit ontschuldig filmpje niet meer op het net te zien is
Of ik snap het eigenlijk wel,weer zijn de Moslims zo onverdraagzaam dat ze moeten dreigen,erg is dat
Oud 30 maart 2008, 13:06   #545
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik snap dus ook niet waarom dit ontschuldig filmpje niet meer op het net te zien is
Of ik snap het eigenlijk wel,weer zijn de Moslims zo onverdraagzaam dat ze moeten dreigen,erg is dat
Tja, vrijheid van meningsuiting behalve als het je even niet uitkomt.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2008, 13:12   #546
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
er is nog iets anders.

De meeste mensen KENDEN al die beelden . De arabische stations hebben die al lang geleden uitgezonden (al of niet vergezeld van juichende supporters) en velen werden door de Europese staatszenders overgenomen.
Bij vele van die beelden hoorden we allen het triomfantelijke Allah Hakbar geluid van de koppensnijders of zelfontploffers door onze huiskamers klinken.

en dan nu mijn vraag:

Als al die daden dan TOCH niks met islam te maken hadden, waar bleven de verontwaardigde kreten van de moslims toen ze voordien het triomfantelijke Allah Hakbar door hun huiskamers hoorden schallen? Waarom d�*n geen dreigementen met rellen en uitgebrande auto's als een koppensneller dit nog één keer ging doen onder aanroeping van de islamitische godheid?

Maar neen.... toen toch grootse stilte in het openbaar (en geweten jolijt in hun eigen besloten gemeenschappen).

Enige conclusie: heel het Allah Hakbar gedonder is WELDEGELIJK islamitische, maar wij moeten net doen alsof we dat niet weten!

Daarvoor moet je dan wel politieker worden vrees ik.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2008, 13:18   #547
nero1
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
er is nog iets anders.

De meeste mensen KENDEN al die beelden . De arabische stations hebben die al lang geleden uitgezonden (al of niet vergezeld van juichende supporters) en velen werden door de Europese staatszenders overgenomen.
Bij vele van die beelden hoorden we allen het triomfantelijke Allah Hakbar geluid van de koppensnijders of zelfontploffers door onze huiskamers klinken.

en dan nu mijn vraag:

Als al die daden dan TOCH niks met islam te maken hadden, waar bleven de verontwaardigde kreten van de moslims toen ze voordien het triomfantelijke Allah Hakbar door hun huiskamers hoorden schallen? Waarom d�*n geen dreigementen met rellen en uitgebrande auto's als een koppensneller dit nog één keer ging doen onder aanroeping van de islamitische godheid?

Maar neen.... toen toch grootse stilte in het openbaar (en geweten jolijt in hun eigen besloten gemeenschappen).

Enige conclusie: heel het Allah Hakbar gedonder is WELDEGELIJK islamitische, maar wij moeten net doen alsof we dat niet weten!

Daarvoor moet je dan wel politieker worden vrees ik.
Volledig mee eens!!!!!!!!!!
Het wordt tijd dat de moslimgemeenschap zelf hun criminele leden veroordeelt!
Desnoods volgens hun eigen wetten
nero1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2008, 23:14   #548
Neptunus
Gouverneur

Standaard

De spot drijven met de christelijke godsdienst is verheven tot 'kunst', denk maar aan de affiche van het muziekcentrum Amuz in Antwerpen waarbij met een christelijk symbool wordt gespot, wat kwetsend kan zijn voor veel gelovigen. Niemand die zich daar druk over maakt en er is geen enkele christen die het ooit maar in zijn/haar hoofd zou halen om gevoelens van gekwestheid om te zetten in geweld. Wat moslimpjes betreft, gaan zelfs politici uitzoeken of die niet op hun lange teentjes zouden kunnen zijn getrapt door een filmpje....want ze zouden hun gevoelens van gekwetstheid wel eens kunnen afreageren op een gewelddadige manier, want een aantal die kleine kleutertjes, moslimpjes genoemd, zou zijn frustraties wel eens kunnen afreageren door het gebruik van geweld.

Hugo Claus heeft zijn leven lang zijn afkeer van de kerk en haat voor het christelijke steeds duidelijk naar buiten gebracht (wat zijn recht was natuurlijk). In zijn diepgewortelde haat voor het katholicisme zei hij bij het voorbijgaan van de mooie kathedraal in Antwerpen vaak : 'dynamiteren die boel'.
In pers en media werden zijn afkeer voor het christelijke, nog eens goed in de verf gezet, alsof dit normaal en progressief zou zijn. De pers voegde eraan toe dat hij met zijn laatste wilsbeschikking,euthanasie, de kerk nog een een hak heeft gezet. Waarom zou Wilders dan zijn afkeer voor de religie die islam heet niet mogen uiten, ook hij heeft dit democratisch recht. Gevoelens van afkeer of wat dan ook zijn vrij in een DEMOCRATIE.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 14:03   #549
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Winterhamer Bekijk bericht
in islamitische landen word je 24 uur lang doodgeslagen met programma's waarin je de echte islam ziet, daar zie je niemand over zeuren.

Wilders zou eigenlijk naar Arabie moeten gaan, videoband in de videorecorder moeten stoppen en een paar uur moeten opnemen, heb je genoeg film over wat de islam echt is.
Over wat de islam voor sommige Saoedis is...
Oud 14 mei 2008, 14:15   #550
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet meer op het net te zien?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Google:
Results 1 - 10 of about 137,000 for fitna wilders. (0.31 seconds)
en 't is er wel degelijk: probeer dit eens: Google.com

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 mei 2008 om 14:17.
Oud 14 mei 2008, 14:43   #551
Alexander Br.
Vreemdeling

Alexander Br.'s schermafbeelding

Standaard

Weet iemand waar ik de film van wilders kan zien??
Alexander Br. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 14:55   #552
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexander Br. Bekijk bericht
'Online' heeft een link in haar mail-signature.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2008, 01:58   #553
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexander Br. Bekijk bericht
Nederlands:
http://www.liveleak.com/view?i=18b_1207466634

Engels:
http://www.liveleak.com/view?i=216_1207467783

Site van PVV:
http://www.pvv.nl/
Oud 15 mei 2008, 02:09   #554
morgen
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Laat het nu net de door jou op een voetstuk geplaatste allahtonen zijn die zo denken ...
Citaat:
Fitna, hitlergroet, en Sami Zemni
Sami Zemni, directeur van het Centrum voor Islam in Europa, besprak Wilders' film 'Fitna' in het duidingsprogramma Vandaag op Radio1.

Hoewel over het algemeen redelijk, neemt het gesprek een vreemde wending wanneer het gaat over de beelden waarin moslims de hitlergroet uitbrengen.

Of we horen niet wat er gezegd wordt, of die vermeende hitlergroet is helemaal niet wat het lijkt... Volgens Zemni gaat het om beelden die geheel uit hun context zijn gerukt. Ok. Maar welke de juiste context is, en waar die beelden dan wél op slaan krijgen we nooit te horen.

In de plaats daarvan trakteert hij ons op een ommetje over het manipulatieve karakter van de media. De nodige rechtzetting en hercontextualisering aanbrengen, dat is evenwel een brug te ver, zo lijkt.
Ja ok het is duidelijk dat die kerel zich er uitlult. Maar kent iemand de echte context van die 'hitlergroeten'? Ik heb die beelden al vaak gezien, maar (zoals hierboven al gezegd) nooit met duiding.
Waar, wanneer, naar aanleiding van wat, etc etc. Iemand?
morgen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 12:32   #555
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morgen Bekijk bericht
Ja ok het is duidelijk dat die kerel zich er uitlult. Maar kent iemand de echte context van die 'hitlergroeten'? Ik heb die beelden al vaak gezien, maar (zoals hierboven al gezegd) nooit met duiding.
Waar, wanneer, naar aanleiding van wat, etc etc. Iemand?
Eén vraag tegelijktijd, anders wordt het wat te moelijk voor onze Online.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be