Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2025, 11:40   #41
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Gelukkig zetten de meesten van ons amper kinderen op de wereld en erven zo goed als belastingvrij waardoor we amper voelen hoe onze samenleving aan het verarmen is ... er zijn zelfs 'liberalen' die beweren dat we er sinds en dankzij de euro goed op vooruit gegaan zijn ... dat zal wel kloppen voor enkelingen ...
Ik heb geen toegang tot uw bron en heb geen goesting een abonnement op De Tijd te nemen. Ik weet dus niet eens welke cijfers en hoe De Tijd die hanteert. En aangezien ge mij niet betaald ga ik dat ook niet uitpluizen want ik riskeer dan toch een antwoord te krijgen dat er naast zit.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2025, 16:02   #42
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Stop met die zwartgalligheid. Onze welvaart groeit nog steeds voort. Het tempo kan soms wel eens wat vertragen maar je moet het op langere termijn bekijken. The trend is your friend.

En wat de Euro betreft, dat is samen met de creatie van de Euro en de Eurozone een zegen. Ik heb er geen idee over hoe oud je bent maar ik herinner mij toch dat telkens je een grens overstak je met het geknoei van de wisselkoers geconfronteerd werd. Dat was knap lastig.
Uw welvaart groeit misschien nog voort als niet werkende rentenier. Die van mij vermindert met de dag. Meer, langer, harder, flexibeler werken voor minder terwijl we almaar minder vrij zijn omdat we met almaar meer op elkaar leven.

Wisselkoersen kennen we vandaag nog en gezien de resultaten voor wiskunde in het onderwijs misschien veel te weinig. Vroeger devaluerende we de Belgische frank en we konden rustig en vrij verder leven. Vandaag devalueert de euro ons en leven we almaar jachtiger en onvrijer. Maar sommige worden rijker ja, sommigen, althans financieel.

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2025, 16:54   #43
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw welvaart groeit misschien nog voort als niet werkende rentenier. Die van mij vermindert met de dag. Meer, langer, harder, flexibeler werken voor minder terwijl we almaar minder vrij zijn omdat we met almaar meer op elkaar leven.

Wisselkoersen kennen we vandaag nog en gezien de resultaten voor wiskunde in het onderwijs misschien veel te weinig. Vroeger devaluerende we de Belgische frank en we konden rustig en vrij verder leven. Vandaag devalueert de euro ons en leven we almaar jachtiger en onvrijer. Maar sommige worden rijker ja, sommigen, althans financieel.
Deze week stond de Euro op een hoogtepunt tegenover de USD over de laatste 3.5 jaar.
Oud 30 juni 2025, 07:16   #44
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Deze week stond de Euro op een hoogtepunt tegenover de USD over de laatste 3.5 jaar.
Voila! En dat heeft als nadeel dat voor export onze producten in het buitenland wat duurder worden maar als voordeel dat onze import uit het buitenland wat goedkoper wordt.
Oud 30 juni 2025, 11:13   #45
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voila! En dat heeft als nadeel dat voor export onze producten in het buitenland wat duurder worden maar als voordeel dat onze import uit het buitenland wat goedkoper wordt.
Ondertussen is de € al op een hoogtepunt tegenover de USD van de laatste 4 jaar en men verwacht een verdere klim. Maar dat zal zich niet onmiddelijk uiten op de prijs etiketten in onze winkels. Voor bedrijven is het riskant dat onmiddelijk door te rekenen in hun prijzen. Andere kosten blijven stijgen en speculeren voor of tegen de dollar is altijd een gok.
Oud 30 juni 2025, 16:14   #46
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Amerikaanse aandelen gaan een pak minder opleveren als je ze nu verkoopt voor euro's, niet ?

Oud Gisteren, 07:05   #47
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Amerikaanse aandelen gaan een pak minder opleveren als je ze nu verkoopt voor euro's, niet ?
Halo expert ?

Laatst gewijzigd door Vlad : Gisteren om 07:06.
Oud Gisteren, 11:14   #48
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is en evidentie en de USD zakt verder door, staat vandaag al op 1,18 tegenover de euro. Dat is minder goed voor onze export buiten de EU zone. Onze import in USD wordt natuurlijk goedkoper maar zoals reeds gezegd zal dat niet onmiddelijk te zien op de prijs etiketten in de winkels.

Er is nog huidige voorraad die aan duurdere dollar werd gekocht. Bovendien moet er een marge gehanteerd worden om de stijgende onzekerheid te dekken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be