![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#801 |
Minister
|
![]() De website van popcat geeft "account suspended" en wordt gehost in Iran.
Dat schept vertrouwen...
![]() |
#802 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als je een limit stop order ingeeft, dan vertrekt er een limit sell order naar de exchange zodra de stop wordt geraakt. Een limit sell order verkoopt aan de limit of beter. Maw, als de limit ingesteld wordt dichtbij de stop, dan kan bij een snel dalende markt het uiteindelijke limit sell order onuitgevoerd blijven. Een market stop order garandeert een executie nadat de stop is getriggered, alleen weet je niet waar het gefilled zal worden. En aangezien die obscure coins vaak een rug pull te verwerken krijgen.... kan dat enkele % onder de stop liggen ... of 50% lager. En als je dan met leverage speelt ....
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 4 maart 2025 om 16:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#803 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen zorgen, den lieven Heer zal mij beschermen, voorzien en belonen.
![]() |
#804 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Geef me het koersverloop van eenderwelk effect, en ik vertel je haarfijn wanneer je moest kopen en verkopen. ![]()
![]() |
![]() |
#805 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De MACD en het orderboek bieden enig inzicht. Hoewel het snel kan keren. Maar ge kunt meestal wel aflezen wanneer ge best op short en wanneer ge best op long gaat zenne. En als ge der maanden mee bezig zijt, wordt ge meer en meer bekend met diens kuren en grillen. Niemand weet wie er achter BTC zit, en toch halen duizenden mensen daar tientallen K per dag mee op. Who cares wie of wat erachter zit als het uw rendement de hoogte inflikkert? ![]()
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 5 maart 2025 om 10:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#806 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik ken de cryptowereld niet (vind het wel fascinerend, vandaar mijn vragen en opmerkingen hier), maar als ik even vergelijk met de meer klassieke daytraders: de meesten verliezen geld op langer termijn, enkel een klein percentage maakt daar serieuze winsten mee. Benieuwd hoe die verhouding bij de cryptotraders zit.
![]() |
![]() |
#807 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat mensen met aandelen wel veiliger zitten dan mensen dir crypto traden. Als je hold met crypto ga je vaak - 20% in rendement, maar enkele weken later dan +40%, in dezelfde coin. Beide is pas winst of verlies wanneer je dat realiseert. Het is dus wijs in de cryptowereld regelmatig te traden voor een stable coin en weer laag in te kopen. Ik ken geen zak van de meeste coins die ik trade, ik zie gewoon naar de grafiek. En eerlijk gezegd heb ik geen emotie bij hun afkomst. Multichain was zo eens gelinkt aan potentiele fraudeurs, maar die steeg wel +500% op 1 dag tijd. Regelmatig pumpen ze die nog met stijgingen boven de 100% op 1 dag. Who cares dan hoe fraudeleuze die mannen zijn? Lol zolang ge op tijd omzet naar euro of dollars is dat pure winst. Het is een spel van winnen en verliezen. Maar er werden veel miljonair met een startkapitaal van 100 dollar/euro. Niet door te holden dan, maar door constant te traden met een leverage.
![]() |
![]() |
#808 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 5 seconden!
![]() Het is ook zo dat ik het internet ga verlaten en mij nu ga focussen op mijn dierbaren en mezelf. 5 jaar heeft veel seconden en dan moet het gebeurd zijn! Bedankt voor het ongeloof, wat mijn vuur enkel meer aanwakkerde ![]()
![]() |
#809 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Alléén blijkt, zowel uit ervaring van vele beleggers als uit wetenschappelijk onderzoek, dat het timen van de markt nauwelijks lukt. Dat wil niet zeggen dat het niemand lukt, maar het blijkt wel een kleine minderheid te zijn. Citaat:
Roses are red, roses are blue depending on their velocity relative to you Laatst gewijzigd door Knuts : 6 maart 2025 om 09:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#810 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Eenvoudige logica en wat wiskunde leren ons dat slechts weinigen systemisch enorme winsten kunnen halen op een specifieke markt. Hun winst moet ergens vandaan komen, en dat "ergens" zijn toch vooral de verliezers. Of jij bij de ene of de andere groep zal horen (of ergens tussenin), dat weten we niet. Misschien heb jij wel een "magische formule" gevonden om systemisch winst te maken, bravo dan. De geschiedenis indachtig is de kans daarop klein, maar uiteraard niet 0. Vraag is hoelang zo'n formule blijft werken is, gegeven hoe markten werken.
![]() |
![]() |
#811 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naar verluid zou maar 1% van traders winstgevend zijn. Maar iedereen verliest wel eens veel geld daarin. Wie op short ging waar je beter op long ging verliest aan die van long en vice versa. Er is een gouden regel: de aanhouder wint en pijn is de beste leermeester.
![]() |
![]() |
#812 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb nu 15 dollar (x50) in Popcat gestoken en ga slapen.
Als alles goed gaat haal ik daar meer dan 500 dollar uit terug. Ik heb wat marge staan wat ik kan missen indien liquiditatie. Als hij op 0,18 komt ben ik geliquideerd. Als hij op 0,3 komt is het feest. Slaapwel
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 8 maart 2025 om 21:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#813 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() +100% gestegen sedert deze post.
![]() |
#814 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Straks na de long op de short naar beneden. Positie gesloten.
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 26 april 2025 om 00:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#815 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Crypto ... de wereld ingebracht hopend geen last meer te hebben van de gevolgen van de politiek van overheden en politici ... wat is dat weer even anders uitgedraaid dan verhoopt ... ziet Trump bezig ...
![]() |
#816 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nu is het een goed moment om altcoins te kopen. Bitcoin is fors gestegen en altijd met enige vertraging komt de altcoin markt in actie, vaak met stijgingen die nog veel groter zijn dan van bitcoin.
Belangrijk wel, altcoins altijd tijdig verkopen, stel een realistisch doel en verkoop dan, want die dingen kunnen gigantisch weer naar beneden gaan -75% is niet uitzonderlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#817 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben met papertrading begonnen met Python.
Een api op BTC/EURO en het draait broke even in het beste resultaat momenteel. Nog maar 100 uur aan gewerkt.
![]() |
#818 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#819 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() PRICE_LOOKBACK_WINDOW = 2
BUY_MARGIN_PERCENT = 0.0001 TAKE_PROFIT_PERCENT = 0.1 STOP_LOSS_PERCENT = 0.05 MOMENTUM_LOOKBACK_WINDOW = 1 MOMENTUM_BUY_PERCENT = 0.0001 Strategie 1. Nu bezig aan een swing trading bot. Ik wou een AI trainen om op de grafiek en orderbook te ondernemen, maar mijn laptop steeg bijna op in het proces. Ik heb bovenstaande strategie op Popcat toegepast (enkel long positions) en op 20 trades had hij er 5 met minimaal verlies. Hij deed circa 5 trades per uur. En dat was het eerste uur al significant toegenomen, meer dan 20%.