![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3501 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs vanuit ietwat belangrijker nederzettingen als Moskou komen via de socials beelden door (ook te bewonderen via D.Davydovs dagelijkse YT praatje) van Russische benzinestations waar geen EU95(E10) benzine meer te krijgen is....
Diesel en de ouderwetser "92" (een octaangehalte die in de EU geen gebruik kent)zijn wel nog te bekomen,maar dat laatste houdt een zeker risico in voor modernere motoren en geeft in ieder geval minder efficiente werking.... Het zou er allemaal op kunnen wijzen dat de beschadigde Russische olie-industrie zich noodgedwongen toelegt op de brandstoffen (diesel en een zeer basic type benzine) die vooral voor militaire aangelegenheden geschikt zijn.....pech voor wie zijn burgervoituur van na 2010 op gang wil houden.... Opa Sergei Modaalovich ,nog met zijn antieke Lada ,heeft geen problemen evenwel ![]()
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 8 september 2025 om 05:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3502 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens peskov eb tomm gaat het goed met de economie
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2025/09/11/7530441/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#3503 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3504 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We hoorden de laatste dagen van de drone-aanval op de oliehaven van Primorsk (tot net voor WO2 was dat overigens Fins territorium) en ook onaangenaamheden op de Kirishi olieraffinaderij bij Leningrad/St-Petersburg...
Het stopt niet,zowat iedere 2de dag blijkt de lokatie van een Russische energie- of chemische installatie ongelukkigerwijze te convergeren met het vliegpad van een of meer Oekrainse drones.... DAT is nog eens een "olieembargo" zie...... ![]()
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 14 september 2025 om 16:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3505 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In sommige milieus stelt men de "inaktie" vast van de NATo tegenover een toch brutaal binnendringen van het geheiligde NATO Luchtruim door drones van de Hunnen....
Ondertussen echter leerden we dat speciaal de Polen,die dan ook direct getroffen werden,harde maatregelen getroffen hebben... Straks al een week mogen geen Chinese goederentreinen vanuit Wit-Rusland meer Polen binnen ... Er staan al tientallen treinen (allemaal 100den wagons lang) stil in Wit-Rusland en er zijn er nog meer op komst.... Dat kost de Wit-Russen ,en uiteindelijk de Russen handenvol geld .Zij hebben eigenlijk geen ruimte genoeg in de grensregios,of eigenlijk gelijk waar,om stilstaande treinen,waarvan sommigen energie gaan nodig hebben voor hun koelwagons,op te slaan.Bovendien geloof ik niet dat de Chinezen nog lang transferttaksen gaan betalen terwijl duizenden Chinese wagons,tientallen locomotieven en honderden personeelsleden onproductief zijn geworden... Nu moeten de Russen maar aan hun ongelimiteerde vrienden,de Chinezen,gaan uitleggen waarom zij van de beste klanten van de Chinezen ,de West-Europeanen,steeds bozer maken..... Dit nadat ze reeds de Zuidelijke Zijderoutelijnen naar Europa,via Oekraine en de noordkant van de Zwarte Zee effectief geelimineerd hebben... Ja,sommigen onder ons in West-Europa gaan tijdelijk wat minder Chinese spulletjes hebben......maar handel is nog altijd met de stoomboot mogelijk.... Wanneer de Polen de grenzen weer gaan openzetten is niet duidelijk.Ze hebben echter alle reden om boos te zijn op Minsk en Moskou en hoeven zich niet te haasten. Streefdoel: Geen handel meer met Rusland en dito voor Rusland.....het voedt alleen maar hun oorlogsmachine,en de Chinezen hebben andere opties om ons te bereiken met hun waren.
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : Vandaag om 05:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3506 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb immers geleerd om heel wat van je geschrijf met de nodige pekel te nemen. Dank voor een hopelijk welwillende medewerking.
![]() |
![]() |
#3507 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat dat een probleem is voor al hetgeen niet per boot of vliegtuig uit China naar de EU moet komen, is ook niet controversieel. Wat precies wordt er dan wel betwist?
![]() |
![]() |
#3508 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De EU "monitored van dichtbij" de "onderbreking van de handelsrelaties" maar zal niet direct ingrijpen zo te lezen...
https://www.euronews.com/my-europe/2...border-closure De Polen,grappenmakers,suggereren dat de grens tussen Wit-Rusland en Litouwen (dichte makkers van de Polen) nog niet gesloten is,dat ze misschien via daar zouden kunnen proberen hun traffiek door te steken...(kijk eens op de kaart wat er dan gaat gebeuren met trafiek over het land? ) ![]() Het vervolg van dit spannende verhaal gaan we ongetwijfeld via dit linkje kunnen volgen...... Het is me niet duidelijk of er ook handel in pekel betrokken is om bij mijn verhaaltjes hier op het forum te voegen.... Nu ik wat inspiratie heb pekel ik rustig verder... Honderden bedrijven in gans de Eu ,afhankelijk van de verder verwerking en handel van deze Chinese goederen,dreigen natuurlijk in economische problemen te komen,te beginnen in Polen zelf... Maar dan mogen we ons eens bedenken dat zij dus afhankelijk blijven van handel met Rusland ook..Rusland verwerft inkomsten uit gans deze Zideroute affaire... Laat dat na zekere gebeurtenissen echt wel een probleem mogen genoemd worden...Het is niet alleen de olie,de gas en de financiele business met Rusland die moet stoppen hé....ALLE mogelijke inkomsten die van ons uit komen mogen stoppen..... Oekraine staat in brand....en wij hechten belang aan onze bestellingetjes bij Temu????
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : Vandaag om 08:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3509 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Via deze link van een website van het internet krijgen we een idee van de logistieke implicaties van "stilstaande treinen"..
https://charter97.org/en/news/2025/9/13/655598/
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : Vandaag om 08:45. |
![]() |
![]() |