![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helaas wel.
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle inspanningen moeten van de werklozen komen. Die moeten werk zoeken. Die moeten hun plan maar trekken als ze een inkomen willen. Van de bedrijven wordt niets gevraagd. Als 55 jarige wordt je geacht te gaan werken. Maar als bedrijf wordt je niet geacht die 55 jarige aan te werven. Citaat:
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan hangen er nog een paar voorwaarden aan vast maar die zijn vooral gericht op het voorkomen dat mensen 4/5de gaan werken enkel en alleen om die 1/5 dag op te vullen met een flexijob. Want dat verdient in veel gevallen beter. Vaak is een 4/5 job gecombineerd met een 1/5 job interessanter dan een fulltime job. Voor mij allemaal geen probleem maar ik begrijp niet waarom je daar als werkloze voor uitgesloten moet worden.
![]() |
![]() |
#25 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waardoor dan de publieke opinie goedkeurt dat werklozen gestraft moeten worden door een schorsing, de volgende stap? Misschien hebben ze als voorstel al een uiterste termijn wanneer de werkloze een job moet gevonden hebben of hij wordt geschorst, vliegt van de dop af en krijgt geen werkloosheidsuitkering meer? Citaat:
Omdat flexijobs voor werkgevers goedkoper zijn, werkgevers kunnen op een flexibele en voordelige manier extra personeel inzetten: Citaat:
Ze doen weer net het tegenovergestelde: werklozen uitsluiten om een job te kunnen krijgen en dan maar jammeren dat werklozen profiteurs zouden zijn die niet willen werken. En als er dan geschorst gaat worden door de vdab dan dalen de werkloosheidscijfertjes ook en dan komen de politiekers juichen wat voor succes de beperking in tijd van de werkloosheid wel was terwijl in werkelijkheid geschorste werklozen als leefloners in de rij moeten staan voor het ocmw, door uitsluiting nog steeds zonder job en door de voorkeur van goedkopere flexijobs.
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarom zouden overuren niet betaald of gerecupereerd moeten worden, er wordt immers voor gewerkt.
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is jouw probleem niet als het werk blijft liggen bij recuperatie van overuren als werknemer want wat als je een paar weken in het ziekenhuis ligt, dan moet je baas ook zorgen dat er vervanging is voor jouw werk. Elke prestatie dient verloond te worden, ook overuren. Wat zijn onderuren?
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want als je die uren gewoon niet zou doen, zou de baas daar iemand voor aan kunnen werven. Nu doet-ie dat niet omdat jij die uren gratis doet...
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar je laat die overuren wel uitbetalen?
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet in cash neen.
Recup enzo, dat wel.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 4 juli 2025 om 14:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo (besparingen op de knelpuntberoepers - itt tot de werkgevers- en rijkensubsidieregering Michel). We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij hebben vijf soorten overuren: de vrijwillige tot 100 uur zoals iedereen, A, B, C en D. Van die letters zijn er enkele verplicht en die mogen we niet recupereren ...
![]()
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo (besparingen op de knelpuntberoepers - itt tot de werkgevers- en rijkensubsidieregering Michel). We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb geen zin om de permanentie lastig te vallen die mijn uren moeten aanpassen. Als ik overuren moet doen dan betekent dat sowieso dat die mensen al miserie genoeg op te lossen hebben en de kans groot is dat de telefoon bezet geeft. Gewoon zelf uren aanpassen daarvoor vertrouwt mijn werkgever haar werknemers niet, ondanks een wokecampagne over respect laatst ... dan weet je het wel ... . De meeste collega's beginnen als kinderen te handelen omdat ze als kinderen behandeld worden en bellen zelfs voor vijf minuten ... . Ik weet niet hoe die toxische bedrijfscultuur gegroeid is, vermoedelijk door het tewerkstellingsbeleid van de boomers, maar ik doe daar niet aan mee.
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op een zondagnacht kreeg ik om 8u aanwezig te zijn, 20u betaald. Bij mij was het ook een probleem om overuren terug te nemen. Ik had er jaren bij van 100 dagen overuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je baas zorgt voor een cultuur van miserie en ellende (de permanentie heeft al genoeg miserie) en daarom geeft u geen overuren door omdat u die mensen niet wil lastig vallen... Ik veronderstel dat uw baas over de grond rolt van het lachen als hij dat leest. Het is heel edelmoedig van u om mensen die tot over hun oren in het werk zitten te ontzien maar het blijft de taak van de werkgever om er voor te zorgen dat die mensen niet tot over hun oren in het werk zitten en dat andere werknemers zich niet schuldig moeten voelen als ze een paar overuren willen doorgeven. Ik ga u nergens van beschuldigen en u zal wel beter weten dan ik hoe het bij jou op de job loopt maar door jou manier van werken hou je die rare bedrijfscultuur wel mee in stand. Als ik het zo lees denk ik dat er bij jullie op de permanentie nog wel een plaats beschikbaar is. Da's toch al weer 1 werkoze minder.
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ondertussen heb ik al wat meer gelezen en rondgehoord over het onderwerp en mijn twijfel wordt blijkbaar toch bevestigd. Volgens mij kost een flexijobber helemaal niet evenveel dan een reguliere werknemer. Wat doet jou denken van wel? Hier vind ik bv onderstaande tekst: Citaat:
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() Je hebt zonder meer gelijk, BIG F.
Volgens mij zouden die flexijobs een toetsing aan de antidiscriminatiewetgeving bij Unia zelfs nooit doorstaan. De vraag is waarom geen enkele partij zo'n procedure wil inleiden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog volk achter de schermen erbij ? ![]()
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo (besparingen op de knelpuntberoepers - itt tot de werkgevers- en rijkensubsidieregering Michel). We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Laatst gewijzigd door Vlad : Gisteren om 20:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Unia en co kennen maar één vorm van discriminatie, dat weet iedereen. Aan alle andere discriminaties vegen ze hun gat.
![]() |
![]() |