![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat doet een echte systeemdienaar als het regime op de deur klopt? Hij verlinkt zijn eigen zoon – publiekelijk, gewillig, strategisch. Forssell wist dat zijn 16-jarige zoon geen misdaad pleegde. Toch zette hij hem te kijk, om zijn eigen positie veilig te stellen.
Dit is geen vaderlijk optreden. Dit is kapogedrag in zijn zuiverste vorm: je eigen bloed offeren om de zegen van het systeem te behouden. Een politiek offerlam, gebracht aan de goden van mediagehoorzaamheid en partijdiscipline. Machiavelli zou hem gelijk geven. Maar wij niet. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 11 juli 2025 om 21:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() https://nos.nl/artikel/2574569-zweed...-extreemrechts
Zweedse minister van Migratie onthult: zoon had banden met extreemrechts De zoon van de Zweedse minister van Migratie had banden met gewelddadige extreemrechtse groeperingen. Dat heeft minister Johan Forssell zelf bekendgemaakt. Forssell besloot naar buiten te treden omdat het tijdschrift Expo, dat onderzoek doet naar rechtsextremisten, eerder had onthuld dat een "naaste verwant van een Zweedse minister actief was binnen een gewelddadige extreemrechtse groep". Gisteren bevestigde Forssell dat de persoon waar Expo over spreekt zijn 16-jarige zoon is. De minister meldde dat de Zweedse nationale veiligheidsdienst Säpo hem enkele weken geleden had benaderd met informatie over zijn zoon. Dat hij er niet eerder mee naar buiten trad, was volgens hem "omdat ik mijn minderjarige zoon, die geen publiek figuur is, wilde beschermen". Hij zegt van niets te hebben geweten en zich aan alle veiligheidsprocedures te hebben gehouden nadat hij op de hoogte was gesteld. Ook meldt hij dat hij niet van plan is om af te treden. Niet verdacht van misdaad Zijn zoon was vooral actief op sociale media en wordt niet van een misdaad verdacht, zegt Forssell. "Mijn zoon heeft zich een tijdje in volkomen verkeerde kringen begeven", schrijft hij op sociale media. "Natuurlijk neem ik wat er gebeurd is serieus. Ik verafschuw rechtsextremisme en iedere andere vorm van politiek extremisme en neem er stellig afstand van." De jongen heeft volgens de minister alle banden met de groeperingen verbroken. "En hij heeft veel spijt." Forssell hoopt dat het verhaal een waarschuwing kan zijn voor andere ouders. "Het staat voor een groter maatschappelijk probleem. Hoeveel weten we echt van wat onze kinderen op sociale media doen en hoe kunnen we ze beschermen zodat ze niet worden meegesleurd door iets wat we niet willen?" Gedoogsteun Forssell is lid van de Gematigden, een liberaal-conservatieve partij die met de christendemocraten en de liberalen een regering vormen met gedoogsteun van de radicaal-rechtse Zweden Democraten. Sinds vorig jaar is hij minister van Migratie. Daarvoor was hij twee jaar lang minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking. Oppositiepartijen willen dat Forssell zo snel mogelijk verantwoording aflegt in de Riksdag, het Zweedse parlement. De Zweedse premier Kristersson, zelf ook lid van de Gematigden, zei dat hij nog steeds vertrouwen heeft in zijn minister. Volgens hem heeft Forssell "gehandeld zoals een verantwoordelijke ouder moet doen als die erachter komt dat een kind iets fout doet of met verkeerde mensen omgaat". |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag mij af hoeveel kinderen van ministers omgaan met moslims. Komen die daar ook voor uit ? "oei, ik heb gemerkt dat mijn minderjarige zoon contacten had met moslims" ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoe ge het bekijkt hee.
Voor hetzelfde geld kunt ge zeggen dat hij de landverrader is, en zijn zoon de patriot die strijd voor de rechten van de inboorlingen.